• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Ik heb random freezes met mijn pc, en ik kan de oorzaak maar niet vinden. Mijn systeemspecs staan in mijn signature, deze freezes doen zich ook voor wanneer ik mijn systeem niet heb overclocked. Ik heb 24 uur memtest+ gedraait, 36 uur prime95, en 12 uur LinX, stressen van mijn videokaart voor 8 uur met Furmark.. allemaal geen probleem!

Het systeem heeft echt een freeze, geen BSOD, maar een freeze. Het probleem lijkt sneller voor te komen wanneer ik mijn Internet Security 2011 enable, zeg maar alle services aan op real-time.

Ik heb een Intel Postville + RAID1 configuratie. Ideeen anyone ?
Kunnen het brakke SATA kabels zijn bijvoorbeeld?

PVoutput

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Als je het vermoeden hebt dat het probleem software gerelateerd is (lijkt me een goede aanname omdat je de meeste hardware al initieel getest hebt) kun je er ook voor kiezen om een nieuwe install te doen van W7. Dat zal helemaal niet zo lang duren met die postville. Zorgen voor nieuwe versie van de drivers en misschien firmware. Ook kan je een linux boot cd (cd is ouderwets, gebruik gewoon een bootable usb stick) gebruiken om te kijken of het probleem daar voor komt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Heb je het geheugen op de juiste spanning draaien?

• knights16
het geheugen loopt op 1.64v.

Ik wil best mijn windows opnieuw installleren, maar dit is voor mij meestal een last resort option.
Omdat ik met die methode dus niet weet waar het nu aan lag... Tenzij het daarna nog blijft bestaan, dan is het toch hardware. Maar hardware moet ik kunnen uitsluiten. dus :P
kip of het ei?

Iemand nog suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 21-02-2011 12:14 ]

PVoutput

• The_Menace
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hoe heb je de SSD's aangesloten. Ik weet dat de Intels als eerste moeten, dan moet er een CD/DVD/BR-speler aangesloten zijn en dan pas de volgende HDD's/SSD's.

Sata 0 = Intel Postville 80 GB
Sata 1 = NEC7240S
Sata 2 + 3 = Seagate Barracuda 12. 500GB RAID 0

• knights16
Bedankt, ik heb bovenstaande setup al draaien!

Gisteren toch nog maar eens mijn videokaart gestressed, maar nu niet met 3dmark, maar met Furmark, en binnen een mum van tijd een FREEZE.
Anders drivers, een FREEZE.

Vanavond mijn videokaart eens omruilen met een andere, will get back to you guys.

PVoutput

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Zo'n freeze bij een 3d programma lijkt me idd meer op de videokaart te richten dan op je ssd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

The_Menace schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:42:
Hoe heb je de SSD's aangesloten. Ik weet dat de Intels als eerste moeten, dan moet er een CD/DVD/BR-speler aangesloten zijn en dan pas de volgende HDD's/SSD's.

Sata 0 = Intel Postville 80 GB
Sata 1 = NEC7240S
Sata 2 + 3 = Seagate Barracuda 12. 500GB RAID 0
Ik heb mijn hdd's direct na mijn ssd's en dat levert hier geen problemen op.

• knights16
Mijn Asus 275GTX dus verwisseld voor een 8800GTS, Furmark liep niet vast. Mijn Asus weer terug verwisseld, en ik kreeg ook geen freezes meer.
Ik heb zojuist 4 uur Furmark erop zitten (100 graden GPU.. lekekr :P) maar geen freeze.

Ik vermoed dat mijn 275GTX niet goed in het PCIX slot heeft gezeten. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.

PVoutput

Pagina: 1