Hallo iedereen,
Ik zit met het volgende probleem. We hebben hier een server draaien op CentOs en ik probeer Trac met SVN draaiend te krijgen. Als ik Trac installeer met yum (packagemanager) werkt het prima onder apache maar omdat ik een nieuwe versie wil gebruiken heb ik de nieuwste versie trac gedownload en geupgrade naar Python 2.4 en Trac geinstalleerd. Eerst heb ik de oude trac versie verwijderd.
Dat gaat allemaal prima trac-admin werkt ook. Echter als ik naar de trac URL ga dan krijg ik de volgende foutmelding:
Nu heb ik flink zitten googlen op dit probleem en kwam ik op bug pagina's uit van Trac. Ik hoop ook niet dat het een bug is oid.
http://trac.edgewall.org/...6?cversion=0&cnum_hist=15
Ik heb zowel de MySQL als SQLite mogelijkheid gebruikt. Het opzetten van een environment gaat prima maar krijg in beide gevallen exact dezelfde foutmelding.
Wie kan me helpen?
Het gaat btw om Trac versie 0.12.2
Ik zit met het volgende probleem. We hebben hier een server draaien op CentOs en ik probeer Trac met SVN draaiend te krijgen. Als ik Trac installeer met yum (packagemanager) werkt het prima onder apache maar omdat ik een nieuwe versie wil gebruiken heb ik de nieuwste versie trac gedownload en geupgrade naar Python 2.4 en Trac geinstalleerd. Eerst heb ik de oude trac versie verwijderd.
Dat gaat allemaal prima trac-admin werkt ook. Echter als ik naar de trac URL ga dan krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Traceback (most recent call last): File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/api.py", line 440, in send_error data, 'text/html') File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/chrome.py", line 827, in render_template message = req.session.pop('chrome.%s.%d' % (type_, i)) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/api.py", line 216, in __getattr__ value = self.callbacks[name](self) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/main.py", line 300, in _get_session return Session(self.env, req) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/session.py", line 203, in __init__ self.get_session(req.authname, authenticated=True) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/session.py", line 219, in get_session super(Session, self).get_session(sid, authenticated) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/web/session.py", line 61, in get_session db = self.env.get_db_cnx() File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/env.py", line 328, in get_db_cnx return get_read_db(self) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/db/api.py", line 90, in get_read_db return _transaction_local.db or DatabaseManager(env).get_connection() File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/db/api.py", line 152, in get_connection return self._cnx_pool.get_cnx(self.timeout or None) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/db/pool.py", line 228, in get_cnx return _backend.get_cnx(self._connector, self._kwargs, timeout) File "/var/www/Trac-0.12.2/trac/db/pool.py", line 148, in get_cnx raise TimeoutError(errmsg) TimeoutError: Unable to get database connection within 0 seconds. (<trac.core.TracError instance at 0x2aaaae79abd8>) |
Nu heb ik flink zitten googlen op dit probleem en kwam ik op bug pagina's uit van Trac. Ik hoop ook niet dat het een bug is oid.
http://trac.edgewall.org/...6?cversion=0&cnum_hist=15
Ik heb zowel de MySQL als SQLite mogelijkheid gebruikt. Het opzetten van een environment gaat prima maar krijg in beide gevallen exact dezelfde foutmelding.
Wie kan me helpen?
Het gaat btw om Trac versie 0.12.2
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 21:23 . Reden: versie ]