WD passport met ingebakken USB controller.

Pagina: 1
Acties:

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
Ik heb een probleem waar ik na uren zoeken nog steeds geen enkele oplossing voor kan vinden.

Een externe 2,5" hdd van WD is kapot gegaan. De schijf zelf draait niet meer. Ik heb getracht de schijf van een 'betere' voeding te voorzien door een usb kabel er aan te hangen met dubbele usb connector richting de pc. Dat maakte geen verschil. Ik vermoedde dat het aan de usb controller van het schijfje zelf lag, zoals in mijn ervaring wel vaker. Dus ik heb de behuizing open gemaakt. Wat blijkt nu, hebben de knakkers van wd het verzonnen om de usb controller in te bakken op het pcb van de hdd zelf! Daardoor word je uiteindelijke behuizing wel 1,5 cm korter maar heb ik dus geen enkele mogelijkheid om het ding direct aan de s-ata te hangen.

Op de schijf zelf zit dus de micro usb aansluiting. Máár, er zitten links en rechts naast deze verbinding 2 headers waarvan ik hoop dat ze mij een sata aansluiting kunnen bieden. Wie kan mij vertellen wat de pinouts zijn van deze headers?

Aan de rechterkant zitten er 2, naast elkaar. Ik vermoed zelf dat dat de stroomvoorziening is. Maar de header aan de linkerkant heeft 12 pinnetjes in een 2x6 'opstelling'. En aangezien s-ata zelf maar 7 pinnetjes heeft durf ik er niet zo maar wat op aan te sluiten.

Alvast bedankt voor ieder zijn hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekvanh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 21:55
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn WD passport uit 2011. Eerst moest ik veel kracht zetten op de connector om hem verbinding te laten maken en nu werkt niets meer.

Ben je er inmiddels al achter wat de pinouts doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://tweakers.net/serie/1501/my-passport/
74 producten en 126 uitvoeringen.

uhm ... ik denk dat jullie beter af zijn met het vermelden van een betere referentie en wellicht wat foto's posten, zodat mensen mee kunnen denken. wat hier kan iemand weinig mee

Iperf