Xbox 360 Slim op omvormer

Pagina: 1
Acties:

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Hoi :)

Heeft iemand ervaring met de nieuwe Xbox 360 Slim op een gemodificeerde sinus omvormer ?
Volgens wat informatie op internet werkt de oude xbox 1 niet met een gemodificeerde sinus maar een desktop pc weer wel. Dus er is een goede kans dat de 360 Slim werkt met zulke omvormers.
Anders toch maar op zoek gaan naar zuivere sinus omvormer ? Aan de prijs, maar volgens mij is er maar een 100W omvormer nodig voor de Slim.

Alvast bedankt ;)

Het gaat om de NPI 500-12.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 17-02-2011 20:19 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
ook als een apparaat werkt op een gemodificeerde sinus omvormer, is het niet goed voor hem. gemodificeerde sinus klinkt wel heel mooi, maar het is gewoon een blokgolf. en die zorgt over het algemeen voor een stuk meer warmteontwikkeling in voedingen. daardoor slijten ze sneller.

als ik je een tip mag geven, geef iets meer uit voor een degelijke omvormer. die goedkope dingen bezorgen vaak alleen maar ellende

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Volgens mij heeft de xbox 360 gewoon een schakelende voeding, en die werken prima op een gemodificeerde sinus.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Mag ik, als iemand die geen idee heeft wat het is, vragen waar het voor dient?
Kan de Xbox niet gewoon op netstroom of heb ik het nu over peren in plaats van appels?

• mace

mace

Sapere Aude

HotFix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:35:
Mag ik, als iemand die geen idee heeft wat het is, vragen waar het voor dient?
Kan de Xbox niet gewoon op netstroom of heb ik het nu over peren in plaats van appels?
De TS wil zijn xbox op een autoaccu (of boot of whatever) laten lopen. Daar zijn omvormers voor die van 12 (of 24) maar 230v gaan. Deze leveren echter geen mooie ronde sinus, maar een soort getrapte blokgolf, en sommige apparatuur kan daar niet goed tegen.

• Jim423
Ja als het niet anders kan moet ik een 150W pure sinus omvormer ophalen, maar deze zijn aan de prijs.
Maar liefst natuurlijk gewoon op de omvormer die ik heb, scheelt weer 150 euro (ong). Maar als ik het goed begrijp is het dus geen probleem omdat het een schakelende voeding is (brick). Op youtube staan wel een aantal xbox 360s op (volgens mij) goedkope omvormers, maar ik wil natuurlijk niet dat die nieuwe xbox (voeding) na een maand plof zegt omdat hij door de blokgolf excessief is belast.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
Als je zeker wilt zijn dat de boel heel blijft dan weet je wat je te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik denk dat ik het gewoon probeer, maar als ik een brom of andere problemen heb hem meteen lostrek.
Heb de xbox in kwestie nog niet, dus kan het stroomverbruik niet opmeten, maar volgens het artikel op de FP is 96W tijdens gamen max. Dus zou ik met deze afkunnen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=511700

Enige die een beetje betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dan zit je wel redelijk aan zijn max. 96w tegen 100w.
het is ook niet het beste van het beste (voltcraft).

tis je eigen keuze, maar ik zou toch wat meer uitgeven voor een goede omvormer. die kun e in de toekomst dan ook voor andere dingen gebruiken en je weet zeker dat het goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Jim423 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:29:
Ik denk dat ik het gewoon probeer, maar als ik een brom of andere problemen heb hem meteen lostrek.
Heb de xbox in kwestie nog niet, dus kan het stroomverbruik niet opmeten, maar volgens het artikel op de FP is 96W tijdens gamen max. Dus zou ik met deze afkunnen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=511700

Enige die een beetje betaalbaar is.
Dat is echt een heel slecht idee, niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In principe kan het met geschakelde voedingen goed gaan, vaak wordt de netspanning direct gelijkgericht. Als er echter een actieve PFC in zit kan het zijn dat die niet goed om kan gaan met de blokgolf. Of dat stuk gaat hangt denk ik erg van het ontwerp en toeval af. Het is dus af te raden.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
en bedenk ook dat het de enige is die een beetje betaabaar is. daar zal vast een reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Een laag vermogen en euro stekker, denk niet dat de kwaliteit erg slecht is. (But i've been wrong before ;))
Maar wat is nu een slecht idee Mace ? Die xbox proberen op de NPI-500 of die SW-100 kopen ?

Zou je bij zoiets komen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=513151
Maar dat is duurder dan de hele xbox.

Op de engelse google vind ik meer, bijv dit: (B&D 750W modified sine wave)

I also purchased that same inverter for my setup. I have been using it for a couple of months now for 8 hrs at a time with no problems. The 360 will in fact run on a modified sine inverter no problem. I have the inverter hard wired direct to the battery and it runs the monitor and the 360. I have also not had any problems with scratched disks.

Ook zijn er verschillende youtube filmpjes, dus ik verwacht niet dat mijn xbox kapot gaat door uitproberen op de voltcraft. Deze nog gevonden: http://www.salland.eu/pro...v-150w-hq-pure150-12.html

Deze is wel betaalbaar, lijkt me wel budget HQ...

[ Voor 76% gewijzigd door Jim423 op 18-02-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Jim423 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:30:
Een laag vermogen en euro stekker, denk niet dat de kwaliteit erg slecht is. (But i've been wrong before ;))
Maar wat is nu een slecht idee Mace ? Die xbox proberen op de NPI-500 of die SW-100 kopen ?

Zou je bij zoiets komen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=513151
Maar dat is duurder dan de hele xbox.

Op de engelse google vind ik meer, bijv dit: (B&D 750W modified sine wave)

I also purchased that same inverter for my setup. I have been using it for a couple of months now for 8 hrs at a time with no problems. The 360 will in fact run on a modified sine inverter no problem. I have the inverter hard wired direct to the battery and it runs the monitor and the 360. I have also not had any problems with scratched disks.

Ook zijn er verschillende youtube filmpjes, dus ik verwacht niet dat mijn xbox kapot gaat door uitproberen op de voltcraft. Deze nog gevonden: http://www.salland.eu/pro...v-150w-hq-pure150-12.html

Deze is wel betaalbaar, lijkt me wel budget HQ...
Het is inderdaad een beetje krom om meer uit te geven aan je omvormer dan je xBox :P Aan de andere kant heb je bij een defecte xBox helemaal niks meer natuurlijk.
Als er op internet was reviews zijn (betrouwbare) dat het werkt, dan zou ik het gewoon proberen maarjah zo ben ik :P

Mag ik vragen waar je het gaat gebruiken aangezien campings of boten vaak al 12v hebben. Bovendien heb je ook een beeldscherm nodig dat vaak op 230v werkt!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 20:22
Zeg niet dat je hem in de GP1 gaat doen? :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Haha nee, het is voor mijn auto. De GP1 is al paar maanden weg :P
Ik heb een car pc dus de xbox kan daar gewoon op, ik denk dat ik poging ga wagen met de HQ sinusomvormer, ook al is hij goedkoop lijkt het me altijd nog beter dan die gemodificeerde blokgolf van die voltcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Jim423 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:30:
Om de 100 watter te kopen, dat is echt té krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
Misschien een rare optie, maar die Xbox 360 slim werkt toch op 12V. Waarom dan eerst met verlies 12V omzetten naar 230V en vervolgens weer met verlies je 230V omzetten naar 12V. Is het niet makkelijker om die accu meteen (met iets ertussen dat er voor zorgt dat er precies 12V uitkomt) aan de Xbox te hangen? Scheelt je een hoop gedoe denk ik...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dat is inderdaad waar.

je kan eens kijken wat het voedingsblok van de xbox er van maakt. dan kun je evt een rechtstreekse voeding maken.
meteen aansluiten zal waarschijnlijk niet kunnen. je boordnet is tot 14.4v met draaiende motor en heeft ontzettend veel storing. je zal er eerst wat netters van moeten maken.

Maar misschien is er wel gewoon een 360 car adapter te krijgen. Dat soort spul zie je vaak genoeg
zoals:
http://www.consolesandgad...power-adapter-p-1838.html

maar ik weet niet voor welk type die is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Het probleem is dat je een adapter dan moet hebben die precies voor de Slim is, omdat deze vrij nieuw zijn zijn deze nog niet echt veel in omloop. Dat blok maakt er 12V, 5V en 3,3V van, maar verder zit er nog wel wat electronica in, het is niet alleen een voeding. Er bestaat een ''sickmods'' adapter maar die is voor de oude xbox volgens mij. Vermogen genoeg in de auto, laat toch altijd de motor draaien als ik wacht (verwarming etc), dus het verlies is opzich geen probleem. Vind het alleen jammer dat ik de vrij dure voltcraft niet kan gebruiken die er nu inzit, het is niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 23:54
Trouwens, bedenk dat de oude Xbox bekend stond om krassende disks bij bewegen. Geen idee of dit bij het nieuwe model opgelost is maar aangezien een auto schokt etc is het niet de handigste optie. Een Xbox is nu eenmaal gemaakt voor een stiltstaande huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Uiteraard wordt hij niet gebruikt tijdens het rijden, als ik hem heb zal ik wel kijken om hem toch redelijk veilig te monteren voor trillen en koeling. Bij harde schokken zal hij wel krassen ja, dat is met elke DVD lezer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mwah, de xbox staat ervoor bekend, en het is even erg bij de nieuwe xbox (stond al voor de release van de xbox slim een filmpje van op youtube)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De xbox staat ervoor bekend omdat in het begin de DVD laser de DVD aanraakte en daardoor de DVD kraste in een mooi cirkeltje. Er zit gewoon verder een Lite On SATA lezer in, niet echt wat bijzonders dus.

Ik ga de HQ omvormer nemen, als het werkt zal ik wel wat foto's posten in Show your I.C.E ;)
Als het niet werkt... tjah :P

Pagina: 1