Kapotte "EVGA Geforce 250 SC 512 MB" gpu

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
Dag,

Mijn videokaart is kapot, ik krijg geen beeld meer (blijft zwart) hij sprint wel even aan (lampje gaat branden).
Ook krijg ik geen "beep" meer bij het opstarten dat alles oké is.
Vervolgens heb ik de videokaart eruit gehaald en overgeschakeld naar mijn onboard gpu nu werkt alles wel gewoon.

Moederbord: m3n78-vm
Videokaart: EVGA Geforce 250 sc 512 MB

SMD solderen is geen probleem, is er iets wat ik kan vervangen wat regelmatig kapot gaat?
Of zijn er andere dingen wat ik kan proberen om er achter te komen wat het probleem is?

De grantie is al verlopen.

Als er meer informatie nodig is hoor ik dat.

Groet,
Emiel (1)

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Eerst in de bios kijken of je niet op onboard kaart draaid.
Daarna kaart eruit hallen onboard aan zetten en in nvflash kijken wat er uit komt.

Ik denk dat je de lul bent want de 8800 9800 en 250 zijn allemaal dezelfde chip maar steeds gerebrand (ze hebben het bekende doodgaan probleem)
Laat ons eerst even weten wat je uit nvflash krijgt daarna zulle we zeggen of je moet re-flashen je kaart bakken of zelf je bios chip kortsluiten. :)

• Emiel1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
Bedankt voor uw reactie!

Dat nvflash heb ik gedownload, en als ik dat open krijg ik een soort van dos schermpje.
Moet ik daar een print screen van maken? en dat hier neer zetten of moet ik nog op enter drukken.. zo dat hij verder gaat?
En krijg je dan wel de gegevens van de kapotte gpu en niet van de onboard?

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37

BrammT

The one and only!

Op evga kaarten zit vaak een hele goede (extra) garantie, probeer even te bellen of te mailen met evga... :)

[ Voor 3% gewijzigd door BrammT op 18-02-2011 16:49 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Emiel1 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:42:
Bedankt voor uw reactie!

Dat nvflash heb ik gedownload, en als ik dat open krijg ik een soort van dos schermpje.
Moet ik daar een print screen van maken? en dat hier neer zetten of moet ik nog op enter drukken.. zo dat hij verder gaat?
En krijg je dan wel de gegevens van de kapotte gpu en niet van de onboard?
het handigste is de bootsector van windows 98 naar een fat geformateerde usb stick schrijven. (je krijgt dan een dos-bootable usb stick)
Daarop dan nvflash zetten gewoon erheen kopieren.
Dan in je bios zorgen dat ie vanaf je usb stick start
Je krijgt een seconde een windows 98 scherm daarna een comand prompt die aangeeft c:\
Omdat je het direct op de schijf hebt staat kan je gewoon nvflash --list typen dan krijg je een lijst van nvidia kaarten die aanwezig zijn in je systeem.