Ik heb pas een tweedehands APC SmartUPS 3000 (19") gekocht om mijn HP XW9400 erop te hangen. Hierop draai ik VMware ESXi (4.0U1) waarin een VM via de netwerk interface (op de UPS) de shutdown actie zou activeren voor ESXi. Het toestel heeft een seriele poort, een UTP interface op de management kaart en nog een ethernet connector voor USB.
Natuurlijk direct uit zitten proberen nadat hij was aangekomen en hij houdt het ongeveer drie kwartier uit maar toen werd het toch eens tijd om de management console te bekijken. Ik heb er dus een normale seriele kabel op aangesloten (die ik normaal gebruik voor switches) maar dan knalt alle stroom van het hele toestel af (en valt de HP server uit). Na wat onderzoek blijkt dus dat APC andere seriele kabels gebruikt dan de rest van de wereld (hoe moeilijk was het, je houden aan één standaard
) heb ik die zelf nagemaakt. Volgens APC zou ik een 20B of 24B model nodig hebben en die heb ik gemaakt aan de hand van (UPS Serial Cables). Echter werken beide varianten niet, ik krijg nooit een console zelfs wanneer ik het toestel herhadelijk reset. Ik weet dat ik 2400 bit ipv. 9600 moet gebruiken.
Zijn er nog tips, suggesties?
Natuurlijk direct uit zitten proberen nadat hij was aangekomen en hij houdt het ongeveer drie kwartier uit maar toen werd het toch eens tijd om de management console te bekijken. Ik heb er dus een normale seriele kabel op aangesloten (die ik normaal gebruik voor switches) maar dan knalt alle stroom van het hele toestel af (en valt de HP server uit). Na wat onderzoek blijkt dus dat APC andere seriele kabels gebruikt dan de rest van de wereld (hoe moeilijk was het, je houden aan één standaard
Zijn er nog tips, suggesties?