Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

APC SmartUPS 3000 remote management

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb pas een tweedehands APC SmartUPS 3000 (19") gekocht om mijn HP XW9400 erop te hangen. Hierop draai ik VMware ESXi (4.0U1) waarin een VM via de netwerk interface (op de UPS) de shutdown actie zou activeren voor ESXi. Het toestel heeft een seriele poort, een UTP interface op de management kaart en nog een ethernet connector voor USB.

Natuurlijk direct uit zitten proberen nadat hij was aangekomen en hij houdt het ongeveer drie kwartier uit maar toen werd het toch eens tijd om de management console te bekijken. Ik heb er dus een normale seriele kabel op aangesloten (die ik normaal gebruik voor switches) maar dan knalt alle stroom van het hele toestel af (en valt de HP server uit). Na wat onderzoek blijkt dus dat APC andere seriele kabels gebruikt dan de rest van de wereld (hoe moeilijk was het, je houden aan één standaard |:( ) heb ik die zelf nagemaakt. Volgens APC zou ik een 20B of 24B model nodig hebben en die heb ik gemaakt aan de hand van (UPS Serial Cables). Echter werken beide varianten niet, ik krijg nooit een console zelfs wanneer ik het toestel herhadelijk reset. Ik weet dat ik 2400 bit ipv. 9600 moet gebruiken.

Zijn er nog tips, suggesties?

• analog_
  • Niet online
Okay, ben er mogelijk zelf uit. nieuwe kabel ga ik binnenkort proberen en het 'uitval' gedrag is normaal blijkbaar volgens Zonker's APC UPS pagina.

Verwijderd

analog_ schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:29:
Okay, ben er mogelijk zelf uit. nieuwe kabel ga ik binnenkort proberen en het 'uitval' gedrag is normaal blijkbaar volgens Zonker's APC UPS pagina.
Jup, daar ben ik ook al een keer tegenaan gelopen :z

Ik vind het nog steeds lastig te begrijpen dat zo een missie-kritiek apparaat eruit klapt (!!!) als er een (in de ITwereld 'standaard') db9/compoort kabeltje wordt gebruikt.

• analog_
  • Niet online
Schop, er zijn toch hopelijk meer mensen met een UPS op dit forum.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik had hetzelfde probleem met mn smart-ups 700, die klapte er ook telkens uit als ik mijn db9>>usb kabel er op aansloot, totdat ik er een originele APC seriële kabel tussen zette.

Ik heb hier nog 2 originele kabels liggen, serieel en usb to rj45, als je interesse hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door navlim op 24-02-2011 00:59 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het wat mag kosten kun je ook APC network Shutdown gebruiken.

Voor windows is deze gratis, helaas voor ESX(i) niet:
http://www.apc.com/produc..._sku=SEPCNSV&tab=features

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• analog_
  • Niet online
Ik heb het vorige kabel model geprobeerd zonder succes (2->2,3->1,5->9,pc->ups). Volgens deze nieuwsgroep is dit de echte pin layout, dit toevallig overeenkomt met wat ik al wist. Ik betwijfel dat dit van belang is (niet in het verleden met switches) maar ik gebruik een usb-serial convertor met een prolific chip.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Kijk eens op http://pinouts.ru/

Daar heb ik destijds ook een pinout weggehaald voor mijn APC SmartUPS 700VA

Er staat ook bij of hij confirmed working is of niet :)
Pagina: 1