Beste tweakers,
Ik heb een plugin voor jQuery gebouwd. het gaat om een slideshow (zoals sommige van jullie inmiddels al wel bekend mee zijn
)
Echter heb ik nu een enorm raar javascript probleempje.
Ik heb de volgende pluginbasis:
Ik heb dus meerdere functies in mijn plugin gevolgd door een setInterval.
In die set interval worden meerdere arrays gevuld.
Echter die arrays heb ik boven aan mijn document al gedeclareerd.
En op één of andere rare manier, kan ik 1 van de 3 arrays, en dan nog specifieker 1 key van de 2 key's van 1 van de 3 arrays (begrijp je em nog?
),niet vullen.
volgende stuk code:
Hier kloppen alle waardes behalve array2 key 2, die geeft aan dat hij undefined is echter als ik het volgende doe:
DAN werkt het opeens wel...
Dan is de key 2 ook defined.
heeft iemand enig idee waarom javascript dit voor net die ene key doet? ik begrijp er geen snars van wat doe ik fout?
indien je daadwerkelijk gebruikte code nodig hebt hoor ik dat graag
B.v.d,
Bryan
Ik heb een plugin voor jQuery gebouwd. het gaat om een slideshow (zoals sommige van jullie inmiddels al wel bekend mee zijn
Echter heb ik nu een enorm raar javascript probleempje.
Ik heb de volgende pluginbasis:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| (function( $ ){ $.fn.slideshow= function() { // hier functies, en een setInterval }; })( jQuery ); |
Ik heb dus meerdere functies in mijn plugin gevolgd door een setInterval.
In die set interval worden meerdere arrays gevuld.
Echter die arrays heb ik boven aan mijn document al gedeclareerd.
En op één of andere rare manier, kan ik 1 van de 3 arrays, en dan nog specifieker 1 key van de 2 key's van 1 van de 3 arrays (begrijp je em nog?
volgende stuk code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| (function( $ ){ $.fn.slideshow= function() { var array1 = []; var array2 = []; var array3 = []; /* * Een hele rits aan functies en het begin van de set interval hier */ array1['key1'] = variable1key1; array1['key2'] = variable1key2; array2['key1'] = variable2key1; array2['key2'] = variable2key2; array3['key1'] = variable3key1; array3['key2'] = variable3key2; } }); |
Hier kloppen alle waardes behalve array2 key 2, die geeft aan dat hij undefined is echter als ik het volgende doe:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| (function( $ ){ $.fn.slideshow= function() { var array1 = []; var array3 = []; /* * Een hele rits aan functies en het begin van de set interval hier */ array1['key1'] = variable1key1; array1['key2'] = variable1key2; var array2 = []; array2['key1'] = variable2key1; array2['key2'] = variable2key2; array3['key1'] = variable3key1; array4['key2'] = variable3key2; } }); |
DAN werkt het opeens wel...
Dan is de key 2 ook defined.
heeft iemand enig idee waarom javascript dit voor net die ene key doet? ik begrijp er geen snars van wat doe ik fout?
indien je daadwerkelijk gebruikte code nodig hebt hoor ik dat graag
B.v.d,
Bryan