Computer dvd speler motor laten werken met battarij

Pagina: 1
Acties:

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 23:16
Pas geleden is mijn dvd speler in mijn pc overleden, er kwam rook uit ;w

Nu wil ik het motortje + printplaat dat de lade open en dicht doet hergebruiken. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit van stroom kan voorzien, zodat het weer werkt.

Heeft er iemand ideeën of tips?

Foto van motortje + printplaat:
Afbeeldingslocatie: http://i602.photobucket.com/albums/tt105/Knarftv/IMG_0017-1.jpg

Thanks!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 12:25
Simpel, het batterijtje lossolderen, en voorzien van 12 volt.

• Frank!in
En waar zit dan volgens jij het batterijtje die ik moet lossolderen?

Ik dacht dat het motortje stroom kreeg via dat witte ding wat boven op zit. Ik wil het juist werkend hebben met een batterij.

Ook lijkt me niet dat het motortje 12 volt nodig heeft, maar veel minder.

Of sla ik nu de plank volledig mis?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Wat wil je van die print gebruiken dan? Als je het motortje wil gebruiken, gewoon lossolderen en 12 volt erop. Op 9volt doet hij het misschien ook nog, maar dan houd het wel op denk ik

[ Voor 25% gewijzigd door Meester_J op 17-02-2011 18:22 ]

• Frank!in
Dat ik het eject knopje ook nog kan gebruiken.

Die kapotte dvd-speler heb ik helemaal leeggemaakt. Nu wil ik alleen het motortje terug zetten, zodat de dvd-speler nog wel open en dicht kan.

Met motortje moet dan stroom krijgen via een batterij.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Normaal gezien staat er wel ergens op de print/motortje hoeveel hij verbruikt. Gewoon lossolderen en gaan 8)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Frank!in schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:22:
Dat ik het eject knopje ook nog kan gebruiken.

Die kapotte dvd-speler heb ik helemaal leeggemaakt. Nu wil ik alleen het motortje terug zetten, zodat de dvd-speler nog wel open en dicht kan.

Met motortje moet dan stroom krijgen via een batterij.
Vergeet het maar, er zit geen logica op die print, alleen sporen. De processor van je dvdspeler stuurt de hele boel aan

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

12V he.... zou me niets verbazen dat die DVD speler nog niet z'n laatste rook heeft laten zien...
Begin maar met 3AA-tjes (4,5V) om te kijken wat ie doet ;)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42
Eigen schakeling maken voor het motortje, switches die zeggen ''lade open/dicht'' zitten er ook niet meer in ?
Dan word het natuurlijk moeilijk tenzij je het gewoon met een tuimelschakelaartje handmatig wilt doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
je kan in ieder geval niet gewoon een batterij hieraan solderen/verbinden en er dan vanuit gaan dat het werkt. Het probleem is alleen al dat normaal de andere elektronica die jij er dus al uit hebt gehaald kijkt of de lade danwel open of dicht moet worden gedaan.

Verder is de schakelaar die je links op de printplaat in de foto hebt staan non-latching, wat wil zeggen dat je hem dus ingedrukt moet houden wil de motor blijven draaien, en deze schakelaar kan de polariteit niet omwisselen, wat wil zeggen dat je de motor dus maar één kant op kan laten draaien met deze schakelaar. De motor werkt trouwens waarschijnlijk op 5 tot 9 volt, dus zou ik inderdaat beginnen met 3aa zoals meastro al aangaf.

wat je dus wel kunt doen is een apparte schakelaar tussen de batterijen en de motor zetten, die de polariteit ook kan omdraaien, met enkel de hardware op de foto gaat het helaas dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dat motortje is een 5v motortje ;) geen 12v
Pagina: 1