• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Beste forum :)

Ik had een vraag. Ik heb momenteel dit geheugen:

Kingston KHX11000D3LLK2/4G 4 GB, PC3-11000, 1375 MHz, 7, Non-ECC, Kit of 2

Grootte: 4 GB
Snelheid PC3-11000, 1375 MHz
Cas: 7
ECC: non-ECC
Overig Kit of 2

En ik wil graag uitbreiden naar 8GB werkgeheugen. Maar dit geheugen is volgens mij zo goed als niet meer te koop. Is het mogelijk om van Kingston een ander type geheugen te kopen?

En welk geheugen zou ik het beste kunnen kopen? Ik ben op zoek naar (2x2GB).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Als je hetzelfde geheugen niet meer kunt krijgen haal je gewoon wat sneller. Langzamer draaien kan namelijk altijd, bv zo'n kitje.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:06

BrammT

The one and only!

Weet je wel zeker dat je 4 modules kwijt kunt op je moederbord? ;)
(goedkopere borden willen nog wel eens 2 slots hebben...)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Quad
  • Laatst online: 16:55

Quad

Doof

Als je ander type geheugen erbij prikt maar wel zelfde specs moet het geen problemen opleveren.
Controleer eerst wel of het in de QVL zit van het moederbord.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Verwijderd

Ik vind via de Pricewatch 93 setjes van 2x 2GB DDR3 PC-11000 of sneller.
De goedkoopste is van Kingston en kost € 37,90. Wat is het probleem?

• BrammT
  • Laatst online: 09:06

BrammT

The one and only!

@ Tygetjuh ; wat het probleem zou kunnen zijn?

O.a dat het mogelijk niet in de QVL van zijn moederbord staat & daarmee mogelijk niet werkt?

Niet te simpel denken hè. ;)

@ Ts: Zou je misschien je moedeerbordtype op kunnen zoeken?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Verwijderd

Maar TS geeft niet aan wat er wel of niet in de QVL staat en om welk moederbord het gaat. Daarom denk ik dat TS zelf het beste de Pricewatch naast de QVL kan leggen. Er zijn ruim voldoende keuzes, dus wat is het probleem?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ts moet even zijn type mobo geven, dan kunnen wij/hij/zij wat in de QVL zoeken

• Diigii
Iedereen alvast bedankt voor reacties :)

Moederbord type: Asus M4A78T-E

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Verwijderd

Een hele waslijst in de QVL, maar o.a. Kingston 1333 MHz wordt gewoon volledig ondersteund. Dan wordt je andere geheugen van 1375 MHz ondergeclockt naar 1333 MHz. Een verschil wat je niet gaat merken. Zeker niet als je op dit moment geheugen tekort komt. Het geheugen wat je nu hebt wordt overigens niet officieel ondersteund (wat dus zeker niet wil zeggen dat het niet werkt, meer dat het gewoon nooit officieel getest is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Heeft iemand een voorkeur van welk geheugen van kingston ik heb beste kan halen, en die niet al te prijzig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een fan van kingston hyper X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, dat kan je zelf toch wel uitzoeken?? Voor de duidelijkheid, GoT is een forum, geen helpdesk waar je dit soort "doe het zelf" vragen neer kan plempen. Jij wilt iets, dan mag je er ook wel enigzins iets voor doen. QVL is makkelijk te downloaden op de site en aan de hand daarvan kan je een keuze maken.
Kanonnuh, ik detecteer hier een "liever lui dan moe" attitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik zoek gewoon wat informatie over het geheugen? Ik heb echt al wel zelf gezocht? Anders post ik hier ook niet. Misschien dat iemand een suggestie had van dit kan je het beste kopen.

Maar als dat blijkbaar niet goed is om advies te vragen, ga ik het wel ergens anders vragen.

En volgens mij ben je met het verkeerde been uit bed gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie die je ZELF makkelijk kunt vinden aan de hand van de QVL. Zo moeilijk is dat niet. Moeten we misschien de link naar de QVL geven ofzo? Iedereen heeft zijn eigen ervaringen met geheugen, de ene vind merk a goed, de ander merk b en een ander weer merk c. Hier valt dus geen peil op te trekken.

Er wordt verwacht dat je ook eigen inzet pleegt (sterker nog, is 1 van de voorwaarden om een topic te openen). Ik zie hier dat totaal niet terug. Het valt me de laatste weken heel sterk op, dat het GoT forum wordt verlaagd tot een soort van "helpdesk", dat is GoT echter niet. De meest simpele vragen zie je voorbij komen, vragen die men met enige inzet ook zelf op kan lossen. Nogmaals, download de QVL en kijk wat er voor jou qua prijs en merk aanvaardbaar is.

Ik stap nooit met het verkeerde been uit bed, wat er wel aan de hand is, staat in mijn vorige en deze reactie. Schiet maar lekker in je stuipje genaamd "slachtofferrol", daar zijn een hoop mensen tegenwoordig heel erg goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ok, bedankt voor de informatie! :)

Pagina: 1