TP-link TL-WR1043ND geen WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Loirt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 19:40
Beste mede tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden de TL-WR1043ND aangeschaft ter vervangen van mijn WNR2000. De WNR2000 de laatste weken nog amper wireless signaal af. Ik heb hem al meerdere keren gerest en andere dingen geprobeerd, maar niks hielp. Dus vandaar dat ik de TL-WR1043ND heb aangeschaft.

Toen ik hem binnenkreeg heb ik hem meteen aangesloten. Ik heb de meegeleverde cd in mijn computer gedaan en de router geconfigureerd. Via de LAN werkt de router nu perfect, maar draadloos internet doet het niet. Als ik inlog op de router staat het gewoon aan. Ik heb de nieuwste firmware er opgezet, maar helaas zonder resultaat. Het lampje van de WLAN die knippert steeds op de router. Ik weet niet of dit hoort? Als ik op mijn laptop kijk vind ik de router ook niet bij netwerken. Zelfs niet als ik pal naast de router ga staan. Ik vind hem weer wel als ik selecteer dat ik alleen draadloze verbindingen wil weergeven. Hij geeft aan dat hij vol bereik heeft, maar als ik wil connecten dan zegt hij dat het signaal te zwak is. Op de laptop staat Vista.

Op 2 andere computers die over xp en Windows 7 beschikken zie ik de router helemaal niet.

Ik heb de router nog niet gereset. Wel een keer van de stroom afgehaald, om te kijken of mijn oude router het nog wel gewoon deed.

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben? Ik kom er zelf zo snel niet uit. Hij is net nieuw en ik kan niks raars in de configuratie van de router ontdekken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips kan geven.

Alvast bedankt!