Aftermarket cooler voor AMD Phenom II X6 1055T

Pagina: 1
Acties:

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01 14:33
Beste mensen :-)

Ik zoek voor mijn AMD Phenom II X6 1055T processor een aftermarket cooler.
Dit om de reden dat ik de stock cooler af en toe een beetje lawaaierig vind ( bijvoorbeeld als ik lekker film aan het kijken ben )

Nu zat ik mij af te vragen welke koeler ik in de plaats kan nemen voor deze.
Belangrijke punten:
- betere prestaties dan stock cooler
- minder geluidsproductie dan stock cooler
- betaalbaar

Nu zag ik de Cooler master tx3
http://tweakers.net/price...r-hyper-tx3.html#tab:info
Maar ik zie dat die best lawaaiig kan zijn?

Ook de Cooler master Hyper 212 Plus heb ik bekeken.
http://tweakers.net/pricewatch/239454/cooler-master-hyper-212-plus.html#tab:info
Zelfde verhaal als de tx3.

Wie kan me raad geven wat een betere koeler voor mij zou kunnen zijn ?

• [Remmes]
  • Laatst online: 20-01 23:25
elke koeler zal beter koelen en stiller izjn dan stock koelers, wat is betaalbaar voor jou? 30-40 euro of zelfs minder?

de TX3 is een goede koeler voor zijn prijs

de beste prijs/kwaliteit is de scythe mugen 2

er zijn hiet trouwens al 10000én topics over, misschien had je daar eerst eens naar kunnen kijken

ja, daag.

• Edwinl
Scythe mugen vind ik iets te duur, liefst dus onder die prijs.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 00:32

BTU_Natas

Superior dutchie

Kijk eens rond voor 30 euro in het vraag en aanbod gedeelte. Daar is veel beter spul voor je geld te krijgen.
Tevens google gewoon reviews, zo moeilijk moet het niet zijn om iets te vinden over dit mega populaire onderwerp :P

• Edwinl
Ik heb rondgezocht, maar alles is tegenstrijdig.. Bijvoorbeeld over deze coolers de 1 zegt stil, de ander vind het een lawaaiding.. vandaar dat ik een topic open.

• [Remmes]
dat komt omdat voor sommige stil is : helemaal niets horen in de kamer snacht om 12 uur terwijl iedereen slaapt...

scythe yasya misschien wat?

ja, daag.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
Ga voor de TX3 maar plak hier een Nexus Real Silent 120mm fan op ipv de standaardfan (die is 92mm maar met wat handigheid past het wel). Die Real Silent fan is echt bizar stil en heeft alsnog een respectabele airflow.

Of anders deze fan: http://tweakers.net/price...0-si1-120mm.html#tab:info

[ Voor 22% gewijzigd door Trygve op 17-02-2011 16:57 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43

BrammT

The one and only!

Met jouw budget zou ik uit de V&A een Scythe Mugen II plukken:
-Koelt goed
-Prijs
-Stil (eventueel i.c.m de juiste fan's)

Hij is alleen wel een beetje groot en je zou moeten kijken of 'ie i.c.m jouw geheugen (& kast) wel past.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 09:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hij zei net dat hij de Scyte Mugen 2 te duur vond. Maar als je echt bang-for-the-buck wilt is het echt je beste keuze. Hij koelt goed, is niet erg lawaaierig (zet er desnoods een stille fan op) en is niet duur.

(Welke je in elk geval al NIET moet kopen is de Cooler Master V8, ik heb hem en hij is lawaaierig as fuck. Maar hij koelt goed, en ik vind lawaai niet erg want ik heb een fan controller :9 )

[ Voor 31% gewijzigd door Mavamaarten op 17-02-2011 17:09 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• BrammT

BrammT

The one and only!

offtopic:
@mavamaarten: Daarom zeg ik ook: uit de V&A. ;)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:06

Rick-Jan

always connected

Heb zelf de hyper 212 plus, en verschilt bij mijn 1055 t in idle en load ruim 15 graden!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04-2025
ik heb gisteravond een Zalman CNPS10X Performa besteld. Als die binnen is kijken hoe hard het gaat. De koeler schijnt goed te koelen. Heb niet direct gekeken naar de geluidsproductie. Maarja het blijft natuurlijk mogelijk om er een andere fan op te monteren. Heb de scythe mugen rev. B vergeleken met deze en ik vond vooral handig dat deze een stuk kleiner is en toch aardig dezelfde koelprestaties heeft. Als je een momentje wacht zal ik kijken hoe goed deze koelt. Kan geluidsproductie echter alleen zintuigelijk meten. Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is is om je pc niet direct naast je neer te zetten maar een stukje verderop.

• Edwinl
BrammT schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:56:
Met jouw budget zou ik uit de V&A een Scythe Mugen II plukken:
-Koelt goed
-Prijs
-Stil (eventueel i.c.m de juiste fan's)

Hij is alleen wel een beetje groot en je zou moeten kijken of 'ie i.c.m jouw geheugen (& kast) wel past.
Momenteel is er geen mugen 2 in de v&a..

Denk dat hij wel past. Heb een cooler master elite 334 kast, en geheugen is niet uitstekend ofzo ..

• Edwinl
Rick-Jan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:13:
Heb zelf de hyper 212 plus, en verschilt bij mijn 1055 t in idle en load ruim 15 graden!
En kwa stilte?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik ook voor de Scythe gaan en zeker gezien het kleine prijsverschil ervan, en het voordeel ook van de 12 cm fans die je zo stil kan maken als je zelf wilt. Vaak is het zo dat de meeste fans onder de 12 cm gewoon lawaaiig zijn doordat ze op een hoger toerental moeten draaien, tenzij je bv Noctua pakt maar dan zit je ver boven je budget qua fans.

• Edwinl
@Roel1966
Scythe mugen (versie 1) is dan ook ok? heb er 1tje namelijk op het oog in v&a.. maar weet niet of het veel uitmaakt met de II? Misschien dat jij dit weet?

• BrammT

BrammT

The one and only!

Aangezien jij toch niet extreem over gaat klokken o.i.d. lijkt me deze koeler goed zat voor jou.;)

• Edwinl
BrammT schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:55:
Aangezien jij toch niet extreem over gaat klokken o.i.d. lijkt me deze koeler goed zat voor jou.;)
"Deze? "

• BrammT

BrammT

The one and only!

Excuseer mij, met deze bedoelde ik de koeler die je op het oog had. ;)

• Edwinl
Haha.. nu nog weten welke van de 2 ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:45

FeaR

In GoT we trust

Kleine titelchange doorgevoerd, want "Advies gevraagd" zegt natuurlijk niet zo heel veel :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Hier hebben we Tweakers.net Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 18-02-2011 09:55 ]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:06

Rick-Jan

always connected

heeft pwm functie, je kan hem dus stil houden. maar over het algemeen: onder idle iets stiller en onder load veel minder.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Heb op mijn 1055t een Scythe samurai ZZ zitten.Heerlijk stil , stressed met games zo'n 32 graden , stressed met prime95 45 graden.Kost 2 tientjes , makkelijk in te bouwen......

Een optie?

• Edwinl
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:13:
Heb op mijn 1055t een Scythe samurai ZZ zitten.Heerlijk stil , stressed met games zo'n 32 graden , stressed met prime95 45 graden.Kost 2 tientjes , makkelijk in te bouwen......

Een optie?
Oeh ga ik zeker even naar kijken!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Coolermaster TX212 heb ik hier ook. Is goed stil en houd de X4 640 (3.0Ghz, 4cores) goed koel. Idle op zo'n 25° (fan praktisch uit: 12.5%), load na een half uur stressen zo rond de 45° (fan op 87%). Montage is niet spannend en je hebt een optie om een tweede fan aan te sluiten voor push-pull (wat, icm PWM er voor kan zorgen dat je machine minder snel de fanspeed verhoogt, daardoor dus gemiddeld stiller). Goede prijs/kwaliteit dus.

Overigens, wat Rick-Jan zegt lijkt me niet mogelijk, tenzij je buiten zit. Speedfan enz. geven qua AMD chipsets rare waarden, heb het idee zo'n 10° afwijking.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Edwinl
noes schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:12:
Coolermaster TX212 heb ik hier ook. Is goed stil en houd de X4 640 (3.0Ghz, 4cores) goed koel. Idle op zo'n 25° (fan praktisch uit: 12.5%), load na een half uur stressen zo rond de 45° (fan op 87%). Montage is niet spannend en je hebt een optie om een tweede fan aan te sluiten voor push-pull (wat, icm PWM er voor kan zorgen dat je machine minder snel de fanspeed verhoogt, daardoor dus gemiddeld stiller). Goede prijs/kwaliteit dus.

Overigens, wat Rick-Jan zegt lijkt me niet mogelijk, tenzij je buiten zit. Speedfan enz. geven qua AMD chipsets rare waarden, heb het idee zo'n 10° afwijking.
Ontopic:
Ik heb nog een 120mm fan liggen hier die redelijk stil is, dus die zou ik er standaard al bij kunnen zetten.
Ik denk toch dat ik voor de 212 ga!

Offtopic: Oeh, betere uitlezers beschikbaar?:p

• [Remmes]
Edwinl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:30:
[...]

Ontopic:
Ik heb nog een 120mm fan liggen hier die redelijk stil is, dus die zou ik er standaard al bij kunnen zetten.

everest, coretemp

ja, daag.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Edwinl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:30:
[...]

Ontopic:

Ik denk dat het wel slimste is om 2 fans met dezelfde luchtverplaatsing aan te sluiten. Anders blokkeert de ene fan de airflow van de ander.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1