laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dwergman25
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-08 10:29
Hallo mensen,

Mijn laptop doet raar. Als ik deze probeer op te starten gaat de laptop 1 seconde aan waarna deze weer uitvalt. De voeding is tegelijk mee uitgescheden. Als ik een andere voeding pak (hetzelfde wattage en volt) gaat de laptop 1 seconde aan waarna deze weer uitgaat.

informatie:
- HP Pavillion dv7 (ongeveer 2 jaar oud)
- Als ik de batterij eruit haal en ik probeer de laptop alleen met stroom aan te zetten gebeurd er niks.
- Als de laptop 1 seconde aangaat branden de ledjes en blaast de ventilator
- ik zie niks op het scherm
- er zijn geen error beeps

geprobeerd:
- ik heb de laptop uit elkaar gehaald
(natuurlijk heb ik uitgekeken voor statische elektriciteit)
- Daarna heb ik alles stofvrij gemaakt
- alles weer in elkaar gezet

maar helaas het heeft niet mogen helpen. Ideeën en suggesties zijn erg welkom!

groetjes

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoogst waarschijnlijk is het moederbord dood, maar je zou nog kunnen proberen geheugen en cpu te testen.

• dwergman25
Hoe kan ik dat het beste doen?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
Voor het geheugen te testen moet je het huidige geheugen bankje eruit halen en er eentje instoppen die zeker werkt. Uiteraard kun je eventueel ook het geheugenbankje in een andere laptop testen.
Het bankje waar de geheugen in zit kan ook doorgebrand zijn waardoor zelfs nieuw geheugen niet meer werkt. Dit heb ik zelf laatst gehad bij een computer

voor de CPU geld uiteraard hetzelde prinicipe.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

wat je het beste kan doen is de laptop met zo min mogelijk onderdelen op te starten. dus 1 geheugen bank en alle andere apparaten ontkoppeld. de cpu zou je in een andere laptop moeten testen of een andere cpu erin als je die toevallig hebt liggen. maar gezien het feit dat de oude voeding kapot is betekend hoogst waarschijnlijk dat er kortsluiting of verkeerde voltages op de laptop is komen te staan en het mainboard defect is. Dus als het niet lukt is de beste optie waarschijnlijk de laptop in losse onderdelen te verkopen en een nieuwe te scoren.

edit: het is vreemd dat de laptop alleen met batterij opstart, mischien dat je met een multimeter kan kijken of er met netvoeding wel spanning op het moederbord komt te staat. (gaat het lampje branden dat aangeeft dat de adaptor verbonden is?)

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 17-02-2011 16:24 ]

• dwergman25
Ik zal dat eens proberen -36-
maar hoe kant het zijn dat de laptop zonder batterij helemaal niet opstart maar met batterij wel opstart (howel dit maar 1 seconde is)

edit: ik zag je edit pas later -36-
nee er gaat geen lampje branden als de laptop aan de voeding ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door dwergman25 op 17-02-2011 16:30 ]

• dwergman25
maakt het uit waar ik de pinnetjes van de multimeter op het moederbord leg?

Verwijderd

Wat wil je met een multimeter doen? Als er iets stuk is kan je dat echt niet meer maken.

Verwijderd

dwergman25 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:33:
maakt het uit waar ik de pinnetjes van de multimeter op het moederbord leg?
Probeer eerst maar te meten of je adapter nog wel stroom geeft. (gesprongen zekering)
Het één seconden starten lijkt mij op een wel zeer lege accu.

Zomaar los op het moederbord met de multimeter aan de slag gaan heeft weinig nut, als het niet aan je voeding ligt moet er toch hardware vervangen worden. En dat is, naar mijn mening, bij dit model niet meer echt rendabel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 18:50 ]

• dwergman25
@Notebook Totaal

Ik heb al een andere adapter geprobeerd die het bij een andere laptop wel doet. Als ik die erin doe dan gaat de laptop 1 sec aan en dan weer meteen uit. bij een andere laptop doet die adapter het prima.

@Darkstone
Dan weet ik zeker dat het daar aan ligt en ik er niks meer aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere laptop, of precies het zelfde model?
Mogelijk te weinig amperage? Afijn. Kaal starten zoals al voorgesteld, werkt dat niet dan paar opties.

1: Oplaadsysteem defect (soms los te vervangen maar kosten vermoedelijk alsnog 100+ euro)
2: moederbord defect
3: processor defect
4: (maar dat kun je uitsluiten met kaal testen) geheugen defect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd, ik heb een pavillion dv5... en ik heb vandaag exact hetzelfde probleem;

Gisteren zet ik mijn laptop in sluimerstand, vandaag wil ik hem opstarten en hup lichtjes gaan branden en na 1 seconde valt alles weer uit...

Bij mij gaat de ventilator wel niet aan...

Zou een kapotte ventilator soms het probleem kunnen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 22:38 ]

Pagina: 1