Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Scaleo E van fujistu siemens als media center bij mijn tv staan. De specs zijn:
Pentium IV 3,0 Ghz
2,0 Gb DDR geheugen
Grafische kaart MSI R3450: 256 MB http://tweakers.net/price...3450-td256h.html#tab:info
500GB WD Caviar HD

Op zich een beperkt beestje maar voor mijn gevoel goed genoeg om als media center te fungeren. Nou heb ik bij DVD9 films en HD series dat het beeld van mijn tv hapert, de mediacenter kan de beelden niet verwerken (want op mijn andere PC: C2D, DDR2 3GB en Ati HD4830 512 MB) draait het als een zonnetje.
Ik gebruik voor DVD files PowerDVD 10 en voor andere bestanden vlc media player.

Ik ben nu aan het overwegen om over te stappen op een shuttle met veel betere specs, maar dan ben ik zo weer 500-600 euro kwijt. Een alternatief is het verbeteren van de grafische kaart, maar daarin ben ik erg beperkt vanwege het low profile slot. Mogelijkheid waar ik aan denk is: http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000
of de goedkopere: http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Ik heb al met tooltjes gekeken of mijn processor heet wordt, maar dat lijkt mee te vallen 47gr C en de indicatorgadet in win7 geeft 50-75% belasting van de processor aan. Voor de grafische kaart geldt een temperatuur van rond de 35 gr C

Wie heeft ervaring, en uitleg waarom de hapering plaatsvindt of een fantastisch idee >:) ?
Het gaat me erom dat de bewegende beelden weer scherp zijn!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Overweeg de k-lite codec pack met een aangepaste media player classic. Daarmee kan je hd content via de gpu laten lopen. Het schijnt zelfs op netbooks te werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:06
Je kan als eerste eens goed de windows installatie, drivers en geinstalleerde programma's na gaan als je hier enigszins mee bekend bent.

(1)Een goede basis is een windows installatie met recente drivers voor de diverse onderdelen in de computer, waaronder de chipset drivers en bv de videokaart drivers.

(2)Zorg er in ieder geval voor dat de computer up to date is voor wat betreft updates.
(3)Ga na welke programma's je geinstalleerd hebt en ga deze eens na op wat er allemaal standaard mee opstart, er zijn heel veel programma's die mee opstarten terwijl dit niet nodig is.
(4) let hiermee wel even op, weet wat je doet: Zet de virusscanner eens even uit, sommige virusscanners zijn heel erg intensief met scannen op de achtergrond en kunnen dit soort problemen ook veroorzaken.

Als je de mogelijkheid hebt om deze dingen zelf / hulp van een bekende uit te voeren dan heb je in ieder geval alvast een basis en kan je daarna nog eens testen hoe de films afspelen.

Gaat dit daarna nog niet goed dan kan je inderdaad met bv een K-lite codec pack werken.
Je kan ook proberen om XBMC te installeren, een hele gave mediacenter freeware community applicatie, welke er heel erg gelikt uit ziet en ook films afspeelt. Daar kan je in de menu settings ook nog heel veel dingen instellen wat tot een oplossing kan leiden.
Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Endy op 17-02-2011 21:01 ]

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• G00Nibor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:56
fynrd1 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:23:
Overweeg de k-lite codec pack met een aangepaste media player classic. Daarmee kan je hd content via de gpu laten lopen. Het schijnt zelfs op netbooks te werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb een asus 1201n en die atom is ook niet krachtig genoeg voor full hd, maar met bovenstaand programma doet de nvidia chipset (met ingebakken 9400m videokaart) het werk en speelt vlekkeloos full hd.

Aangezien jij een Ati HD 2000 of hoger kaart hebt kun jij hetzelfde doen. Met mediaplayer classic de videokaart het werk laten doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Die K-lite troep moet je gewoon weglaten. MPC-HC red het allemaal prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
Inderdaad, gewoon Mediaplayer Classic - Home Cinema nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dvd's zouden het gewoon moeten doen op die machine. Wat bedoel je met haperen? Is dat continu, om de paar seconden, om de tientallen seconden, alleen bij intensieve scenes?

Je sluit je post met dat de bewegende beelden weer scherp moeten zijn.. Onscherp beeld is iets anders dan haperen. Wat is nou je probleem?
Heb je de tv via hdmi, vga of iets anders aangesloten en op welke resolutie?

Ik zou als eerste je refresh rate eens goed bekijken. Zet m op 50hz.
Verder wat hier boven al gezegd is probeer mpc-hc eens, controleer of je laatste drivers van alles hebt.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Inderdaad met Media Player Classic -Home Cinema en dan dxva aanzetten zodat je GPU het render-werk doet.
Ik heb met diezelfde grafische kaart nooit problemen gehad met HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's. Begrijp ik dus goed ik door het gebruik van VLC player de files via de processor draai en de grafische kaart eigenlijk veel te weinig belast? Ik dacht dat ik dat had ondervangen door het beeld via de kaart te laten lopen ipv via het moederbord...

Het weekend staat voor de deur dus ik kan e.e.a. testen c.q. uitproberen. Of aanvullende vragen te beantwoorden:
- Ik heb minimaal aan programmas draaien, aangezien ik de MCe gebruik voor video en (zeer beperkt) internet.
- virusscanner heb ik er niet op zitten volgens mij... (meestal nieuwe windows installatie als er problemen zijn)
- De player hapert, onscherp beeld is inderdaad niet correct geformuleerd. Hij hapert, afhankelijk van het bestand, om de 5 seconden. Bij dialogen met veel stilstaand is dit minder, bij intensieve actie is dit stukken meer (tot en met grote blokvorming in het beeld aan toe).
- TV is aangesloten via de grafische kaart MSI R3450 via de DVI poort naar de HDMI in van de TV. Resolutie is 1920*1280 denk ik, 60 Hz.

Ik kom hier nog op terug!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:26:
Bedankt voor de reply's. Begrijp ik dus goed ik door het gebruik van VLC player de files via de processor draai en de grafische kaart eigenlijk veel te weinig belast? Ik dacht dat ik dat had ondervangen door het beeld via de kaart te laten lopen ipv via het moederbord...

Het weekend staat voor de deur dus ik kan e.e.a. testen c.q. uitproberen. Of aanvullende vragen te beantwoorden:
- Ik heb minimaal aan programmas draaien, aangezien ik de MCe gebruik voor video en (zeer beperkt) internet.
- virusscanner heb ik er niet op zitten volgens mij... (meestal nieuwe windows installatie als er problemen zijn)
- De player hapert, onscherp beeld is inderdaad niet correct geformuleerd. Hij hapert, afhankelijk van het bestand, om de 5 seconden. Bij dialogen met veel stilstaand is dit minder, bij intensieve actie is dit stukken meer (tot en met grote blokvorming in het beeld aan toe).
- TV is aangesloten via de grafische kaart MSI R3450 via de DVI poort naar de HDMI in van de TV. Resolutie is 1920*1280 denk ik, 60 Hz.

Ik kom hier nog op terug!
Er worden je ook nog een aantal gerichte vragen gesteld, waaronder dat je niet echt duidelijk bent wat nou het probleem is. Je topic start gaat over haperende films, maar ff later heb je het over dat het beeld weer scherp moet zijn... dat zijn normaal gesproken 2 los van elkaar staande dingen. Vage beelden kan een verkeerde resolutie betekenen, of misschien zelfs een te trage monitor waardoor je last krijgt van ghosting. Het haperen kan een factor 5 aan oorzaken hebben; verkeerd aantal hz, slechte codecs, slechte mediaspeler. slechte mediabestanden etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik dat toch beantwoord met:
"De player hapert, onscherp beeld is inderdaad niet correct geformuleerd. Hij hapert, afhankelijk van het bestand, om de 5 seconden. Bij dialogen met veel stilstaand is dit minder, bij intensieve actie is dit stukken meer (tot en met grote blokvorming in het beeld aan toe)."

Voor de rest is de vrije tijd in het weekend toch iets minder geweest dat verwacht. Ik heb wel WMP HC geinstalleerd, en het haperen was minder. Helaas had ik wel veel meer blokvorming, maar dat kan wellicht met de nieuwe codecs verholpen worden. Vanavond maar even verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de codecs (K-Lite) werkt het een stuk beter, al ben ik wel mijn 5.1 geluid kwijt. Althans kwijt, je hoort de omgevingsgeluiden van de film, maar de spraak is heel erg verstomd. Als ik in de windows instellingen van 5.1. naar stereo verander, heb ik wel weer goed geluid qua spraak en omgevingsgeluid maar 2.1
Nog even verder puzzelen in de instellingen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je de AMD/ATI Media driver ook geinstalleerd? Die heb je nodig voor hardware HD decoding. Daardoor wordt de CPU ontlast en neemt je videokaart het HD videogebeuren over.

http://sites.amd.com/us/g...ads&lpos=HP_bottom_bucket <-- bij de videokaart downloads op het tabblad Optional Downloads.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 23-02-2011 09:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1