2,5" externe hdd met 2 usb 3.0 kabels

Pagina: 1
Acties:

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
Hallo,

Ik heb vorige week deze : pricewatch: Western Digital My Passport Essential 3.0 500GB Zwart gekocht bij Alternate. Maar waarvoor ik het gekocht heb doet hij het niet. Ik wilde de hdd graag op een dvd speler voor in de auto aansluiten maar daar doet hij het niet. Ik denk dat dat komt omdat er te weinig stroom is dus zoek ik een 2,5" externe hdd met 2 usb 3.0 kabels. maar ik kan het niet vinden op internet. dus mijn vraag is of een van jullie Tweakers het wel eens op internet heeft gezien.

Alvast Bedankt

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb onlangs deze gekocht: pricewatch: Iomega Prestige Portable Compact Edition 750GB Zwart
Die heeft 1 USB aansluiting op de HDD zelf, maar de kabel wordt gesplit zodat je 2 USB stekkertjes hebt om hem mee aan te sluiten. Hij werkt overigens ook met één USB aangesloten. Misschien kun je ook alleen zo'n kabeltje opsnorren. Het is denk ik geen 3.0, maar dat zit vast ook niet in je auto...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zie evt. ook dit topic.

• DutchElite
dus wat hier boven 2x wordt vertelt is dat ik ook een kabeltje kan zoeken die opsplits in 2 usb aansluitingen.
weet iemand of dat bij de media markt of zo te koop is (tot 10€)

Edit:
dus dit heb ik nu Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/dl_a3-microb3.jpg daar sluit ik Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/usb_gc_ac-ac.jpg dit op aan en dan Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/rol_usb_splits_a-2xa.jpg en dan heb ik de laatste kabel voor extra stroom zodat hij het wel doet op mijn dvd speler in de auto

[ Voor 52% gewijzigd door DutchElite op 17-02-2011 16:07 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die kabeltjes kan je volgens mij wel bij de mediamarkt krijgen, maar heeft de DVD speler in je auto wel 2 USB aansluitingen?
Waar je verder rekening mee moet houden is hoe de harde schijf geformatteerd is. Hoogstwaarschijnlijk zal die DVD speler geen NTFS ondersteunen

Hoezo wil je eigenlijk een HDD met USB 3.0 hebben? Lijkt mij dat die DVD speler dat niet zal ondersteunen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DutchElite
E-Vix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:58:
Die kabeltjes kan je volgens mij wel bij de mediamarkt krijgen, maar heeft de DVD speler in je auto wel 2 USB aansluitingen?
Waar je verder rekening mee moet houden is hoe de harde schijf geformatteerd is. Hoogstwaarschijnlijk zal die DVD speler geen NTFS ondersteunen

Hoezo wil je eigenlijk een HDD met USB 3.0 hebben? Lijkt mij dat die DVD speler dat niet zal ondersteunen.
HDD met usb3.0 is toekomst en dat is handig voor het overzetten van mijn pc.
veder heb je wel een punt dat er op de dvd speler maar 1 usb zit maar ik heb een stroom stekker voor in de auto waar ik usb in kan doen. (stekker was van psp om in de auto op te laden en kan ook gebruikt worden voor ipod en zo)
en weet iemand zeker of de dvd speler geen NTFS ondersteunt want dan is volgens mij het feest over :(

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

DutchElite schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:10:
[...]

HDD met usb3.0 is toekomst en dat is handig voor het overzetten van mijn pc.
veder heb je wel een punt dat er op de dvd speler maar 1 usb zit maar ik heb een stroom stekker voor in de auto waar ik usb in kan doen. (stekker was van psp om in de auto op te laden en kan ook gebruikt worden voor ipod en zo)
en weet iemand zeker of de dvd speler geen NTFS ondersteunt want dan is volgens mij het feest over :(
Ik kan je voor 99% garanderen dat hij geen NTFS zal ondersteunen. Met NTFS zit je namelijk met gebruikersrechten etc. Iets wat ze niet zomaar inbouwen in een DVD speler. Kijk anders even in de handleiding van die DVD speler, of Google er eens naar.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

E-Vix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:16:
[...]

Ik kan je voor 99% garanderen dat hij geen NTFS zal ondersteunen. Met NTFS zit je namelijk met gebruikersrechten etc. Iets wat ze niet zomaar inbouwen in een DVD speler. Kijk anders even in de handleiding van die DVD speler, of Google er eens naar.
Mee eens. Zo is er ook geen enkele mediaspeler die NTFS aan kan. Dus gewoon de schijf formatteren naar FAT32 en de kans is groot dat het wel werkt.

• DutchElite
in de handleiding staat nergens iets over bestand's systemen alleen over bestand's soorten maar als ik het om kan zetten naar FAT32 zou het dan wel lukken ?? ook misschien zonder alle extra kabels?
Edit: ik zie via windows 7 64bit dat ik de hdd alleen kan formatteren naar exFAT

[ Voor 17% gewijzigd door DutchElite op 17-02-2011 16:29 ]

Verwijderd

Tja, je hoeft het van ons niet aan te nemen hoor. Maar het is gewoon algemene kennis. Je schijf kan je via deze computer als FAT32 formatteren. Het stroomverbruik zal niet veranderen, dus daar dien je ook nog even naar te kijken.
Als het niet lukt om via Win 7 de schijf als FAT32 te formatteren, neem dan een bootcd, daar zou het wel mee moeten lukken.

• DutchElite
wat is er mis met exFAT ?? werkt dat niet handig ?? of is FAT32 beter

Verwijderd

Google is je beste vriend. Komaan, pleeg zelf ook eens wat inzet. We zijn hier geen helpdesk en zoeken op internet is niet zo moeilijk.

Wikipedia: exFAT

Volgende keer zelf even een poging ondernemen graag.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
exFAT zal ws ook niet ondersteund worden door je mediaspeler. Windows zelf wil geen partities groter dan 32GB in FAT32 formatteren dus daar zul je een los tooltje zoals bv deze of deze voor moeten gebruiken.

• DutchElite
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:49:
Google is je beste vriend. Komaan, pleeg zelf ook eens wat inzet. We zijn hier geen helpdesk en zoeken op internet is niet zo moeilijk.

Wikipedia: exFAT

Volgende keer zelf even een poging ondernemen graag.
oke ga nu FAT32 proberen
hoop dat het werkt Thanks voor alle hulp _/-\o_ :)

• DutchElite
Topic kan weg
sorry jullie tijd te verspillen dvd speler werkt alleen met dvd's denk ik ik geef het op FAT32 en exFAT geprobeerd maar werkt niet goed geluid is als zoiets : Ha Ll Ooo D ittt Geeel Uit werkt voor geen meter!!! dus ik ga maar dvd's branden

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Probeer het anders eens met een usb stick.
Pagina: 1