Bios aanpassingen vanuit server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
Goedemiddag,

Ik loop momenteel stage bij een bedrijf waar de bios een aanpassing moet krijgen. Denk hierbij aan een wachtwoord en het blokkeren van externe apparaten zodat er niet meer kan worden opgestart met een cd, usb en andere aparaten.

Het gaat om de computers van HP, DC7900 en DC7800.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het best uitvoeren. Het bedrijf telt ruim 4000 computers op verschillende locaties die deze aanpassingen moeten krijgen. Enige oplossing die ik zelf kan bedenken is één voor één de computers langs lopen en de aanpasingen handmatig instellen, maar met zoveel computers gaat dat veel tijd kosten. 8)7

Kan dit makkelijker worden opgelost zonder alle computers langs te gaan? :?

Edit:
Ik heb nu via de site van Symantec de HP Client Management gedownload en wil even kijken of ik daar verder mee kom. Heeft iemand ervaring met dit programma?

[ Voor 10% gewijzigd door Ozz op 17-02-2011 15:32 ]

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:40
Gebruiken ze Altiris oid ? mssn kun je dan een job (laten) maken en die overal heensturen, om alles handmatig te doen is een gigantisch rotwerk lijkt me

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Verwijderd

Heb er zelf nooit mee gewerkt maar heb er in het verleden ook wel eens naar gezocht. Het schijnt te kunnen met de HP Protector tools. Als je ff zoekt op de hp website bij de software van jou model dan zal het er wel tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:
Heb er zelf nooit mee gewerkt maar heb er in het verleden ook wel eens naar gezocht. Het schijnt te kunnen met de HP Protector tools. Als je ff zoekt op de hp website bij de software van jou model dan zal het er wel tussen staan.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag op een kleine test netwerk. Nog andere manieren om dit te doen zonder de HP tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal altijd een stukje software moeten zijn welke babbelt met de BIOS en bij HP is dat oa Protector Tools.

Je kunt eea nog verder automatiseren door de opdrachten via scripts te versturen. Dit kan bv via Altiris, SCCM of vb script. Maar dan heb je ook software van HP nodig namelijk HP CMI. Hier vindt je wat scripts om bijvoorbeeld wachtwoorden aan te passen.

Hier nog een witboek.