Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mac adres veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben een student aan hoge school inholland.
Mijn mac adres is geblokkeert door het schoolnetwerk en nu kan ik totaal niet meer op internet.
Mijn laptop geeft aan verbonden te zijn met internet maar ik kan vooralsnog niet op internet.
Bij de troubleshoot geeft hij aan dat de dns server geen response geeft en dit verhelpt hij direct maar het probleem blijft bestaan.
Mijn vraag aan jullie:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn mac adres verander zonder mijn laptop opnieuw te installeren?

Alvast bedankt,
Roman

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 17:52
Maar ook als je de laptop opnieuw installeert krijg je geen nieuw mac adres..

En wellicht moet je gewoon nagaan waarom je geblokeerd bent?

Daarnaast, al op google gezocht?

[ Voor 11% gewijzigd door rscheper op 17-02-2011 14:04 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Wat zei de helpdesk op school?

Lekker kort.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ga naar de ICT afdeling en vraag of ze je MAC adres willen deblokkeren. Hij zal waarschijnlijk niet voor niets geblokkeerd zijn.

Verder is het soms mogelijk om een MAC adres aan te passen, maar alleen als de netwerkkaart dat zelf ondersteund. In 9 van de 10 gevallen zit het echter in je kaart ingebakken en kan je het zelf niet aanpassen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Google is je vriend, het is mogelijk maar wel op eigen risico. Je bent immers niet zonder reden geblokkeerd.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

En als je nou eens een andere laptop probeer, kun je dan wel op inet.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Een MAC adres is een uniek adres van een netwerkkaart. Elke adres bestaat ook maar 1 keer en kan maar 1 keer uitgegeven worden. Als je dit gaat wijzigen (als het al lukt) ga je denk ik veel problemen later krijgen met je laptop.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Om er zeker van te zijn dat je MAC adres wel echt geblokkeerd is zou je ook een DNSflush kunnen proberen.
Maar toch zou ik de Helpdesk even op de hoogte stellen.
Was je niet toevallig aan het downloaden ofzo?
barry457 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:07:
Een MAC adres is een uniek adres van een netwerkkaart. Elke adres bestaat ook maar 1 keer en kan maar 1 keer uitgegeven worden. Als je dit gaat wijzigen (als het al lukt) ga je denk ik veel problemen later krijgen met je laptop.
Mac adressen moeten wel dubbel worden uitgegeven, er zijn veel te weinig mogelijkheden beschikbaar en een beetje laptop heeft toch al snel 3 MAC adressen.
Als ik zo snel even reken zijn er volgensmij minder MACadressen beschikbaar dan IPv4 adressen, dus het lijkt me dat die allang op zijn.
Ik gok eerder dat ze 3 jaar na het uitgeven van een MAC adres, het gewoon nog een keer uitgeven.
E-Vix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Theoretische aantal MAC adressen (255^8): 17878103347812890625
Theoretische aantal IPv4 adressen (255^4): 4228250625

[ Voor 74% gewijzigd door Hoite op 17-02-2011 14:38 ]

Lekker kort.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

barry457 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:07:
Enigszins uniek, echt uniek is het niet.

Qua problemen valt het ook wel mee, problemen ontstaan als je twee dezelfde MAC adressen op één netwerk hebt (en die kans is niet echt groot), overigens is het (afhankelijk van het merk NIC) helemaal niet zo complex.

De echte vraag is waarom jouw MAC geblokkeerd is!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Meestal zijn dit soort bans slechts tijdelijk, de NHL Hogeschool voert dit beleid ook omdat WiFi nu eenmaal vrij slecht is met meerdere connecties tegelijk (hoewel je de bandbreedte niet overload, kan P2P en dan in het bijzonder Torrent wel heel snel heel veel connecties leggen waardoor je WiFi met zelfs al 200kbyte/sec op z'n bek kan gaan.

Bij de NHL is 2 seconden Torrent verkeer al genoeg om een half uur geen externe connecties meer te kunnen maken.

Wat dat betreft ga ik mee met de andere mensen in dit topic en raad ik je aan om bij de helpdesk eens verhaal te gaan halen. Daarnaast trek ik geen verband tussen MAC Address en laptop installeren.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoite schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:07:
Mac adressen moeten wel dubbel worden uitgegeven, er zijn veel te weinig mogelijkheden beschikbaar en een beetje laptop heeft toch al snel 3 MAC adressen.
Als ik zo snel even reken zijn er volgensmij minder MACadressen beschikbaar dan IPv4 adressen, dus het lijkt me dat die allang op zijn.
Ik gok eerder dat ze 3 jaar na het uitgeven van een MAC adres, het gewoon nog een keer uitgeven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

E-Vix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Dat is niet helemaal waar, bij MAC adressen is het eerste deel een code van de producent.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

itsalwaysme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:50:
Dat is niet helemaal waar, bij MAC adressen is het eerste deel een code van de producent.
En daarom noemen ze het dan ook theoretisch (geldt in feite ook voor IPv4).

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Eigenlijk vraag je om omzeiling van een beveiliging, maar ben toch in een jolige bui.
zoek eens op mac spoofing / dit ?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

lier schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:51:
[...]

En daarom noemen ze het dan ook theoretisch (geldt in feite ook voor IPv4).

;)
Bij theoretisch hou je ook rekening met dat soort regels.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

itsalwaysme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:50:
[...]

Klopt. Vandaar ook dat ik ook theoretisch zei. Bij IPv4 adressen zijn er ook hele reeksen uitgesloten.
Een fabrikant krijgt een reeks MAC adressen. Zijn ze daar doorheen, dan kunnen ze gewoon weer een nieuwe reeks krijgen, of ze bestellen er meteen een hele reeks. Xerox heeft bijvoorbeeld 00:00:00 tm 00:00:09 + nog een paar losse segmenten. lijstje

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ga maar bij systeembeheer/netwerkbeheer langs om te vragen waarom ze je geblokkeerd hebben en of ze dat ongedaan willen maken. Hier op GoT gaan we je iig niet helpen om een beveiliging te omzeilen, zie daarvoor ook Het algemeen beleid #verbodenhacken.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.