Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nickelson01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Op welke manier onderhouden jullie de server systeemdocumentatie?
Doen jullie dat gewoon in een excel document, of via een bestaand servicedesk pakket?

Ik ben namelijk op zoek naar een soort webapplicatie waarin je alle server systeemdocumentatie in kwijt kan zoals:
hardware type s/n, geinstalleerde Software, wachtwoorden.
zoiets als: http://racktables.org/

Maar zijn er ook alternatieven

Alvaste bedankt!

-Nickelson

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
ik gebruik mediawiki met een tabel voor het overzicht. En verder prop ik mediawiki vol met alle "hoe heb ik dat gedaan" howto`s

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Twee tekstfiles per server, in perl doc formaat.
Eentje met documentatie over wat voor een systeem het is.
Dus hardware info, wat voor software er op draait, wie het ding gebruikt, wat voor supportcontract er bij hoort, serienummers, etc...

De tweede file is een logboek waarin handelingen op een server worden vastgelegd.
Als je dan een lastige vraag krijgt kun je altijd in je logboek terugzoeken hoe je dat de vorige keer hebt opgelost. Ook als je een vreemde instelling of file vindt is het logboek een prima manier om na te gaan wat er is gebeurd.

Wachtwoorden worden apart opgeslagen in een versleutelde file.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Op de afdeling waar ik nu werk gebruiken we een wiki en aparte wachtwoord bestanden. Op mijn vorige afdeling (die van CAPSLOCK2000 ;) ) gebruikten we 2 files in perl doc formaat voor elke server en aparte wachtwoord files, dat in combinatie met svn.