• molenhuisje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2024
Hallo,

is het mogelijk om met de Stekkernetvoeding 6-24V/2000 MA van Voltcraft een laptop te draaien? De oude voeding heeft ook 24v, en heb het met deze al getest en lijkt goed te gaan aleen zie bij productomgschrijving er neits over staan, dus weet niet wat het op de lange termijn doet

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
2A lijkt mij een beetje weinig, zelfs een kleine laptop zoals een EEE pc heeft volgens mij al een zwaardere adapter.

Ga gewoon naar een Dixons o.i.d. en laat je daar adviseren over een universele notebookvoeding.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2011 13:01 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk naar het vermogen van je huidige voeding. als die hoger is dan 48 Watt ( 24 Volt * 2 Ampere) dan kan je latptop onder hoog verbruik(laden accu+ veel cpu + spel ofzo) wellicht de rook uit je stekkernet voeding trekken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
het is een beetje afhankelijk van de laptop.

de mijn heeft een 120w voedingsblok. een 48w blokje eraan hangen zal niet gaan werken (dan laadt hij alleen langzaam op als de laptop verder niks doet).

een laptop wil alleen vaak iets meer

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:01:
2A lijkt mij een beetje weinig, zelfs een kleine laptop zoals een EEE pc heeft volgens mij al een zwaardere adapter.

Ga gewoon naar een Dixons o.i.d. en laat je daar adviseren over een universele notebookvoeding.
Een notebook voeding kopen bij de dixons is sowieso geld weggooien, en over het algemeen zal Dixons personeel er ook geen drol van weten.

Vraag is simpelweg hoeveel Watt je oude voeding kan leveren. Snelle google levert op dat er in principe notebook adapters zijn die minder dan 48W op 24V leveren, dus het is mogelijk dat het voldoende is.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 17-02-2011 14:23 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Of kijk naar de waardes die onderop de notebook zelf staan.

• molenhuisje
Beste bedankt voor de reacties tot nu toe. Heb inmiddels de gegevens van de oude adapter:

model: lps90
input 100v-240~2.0A 50/60Hz
output 15V-24V max 6.0

zou die problemen kunnen geven met de adapter die ik nu gebruik/wil gaan gebruiken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Lijkt me wel hè, als die voeding maximaal 6A kan leveren en je gaat 'm vervangen voor eentje die maar 2A kan leveren dan is dat geen klein verschilletje. Maar kijk nu eens wat er op de laptop zelf staat, want dat is eigenlijk het enigste wat telt.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:32
Je moet bij conrad in andere categorie zijn:
Computer & Kantoor > Laptops > Laptop accessoires > Laptop-stroomvoorziening > Notebook netvoeding

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
15-24v uitgang bij max 6 (ik ga er van uit ampere)

jouw adapter is dan wel heel mager (1/3e van het vermogen).
het zal misschien wel werken, maar waarschijnlijk niet echt lekker.

hij zal bijvoorbeeld wel je accu opladen, maar alleen als je de laptop niet gebruikt (want zoveel kan hij niet leveren)
als je de laptop gaat gebruiken met die adapter zal het zo maar kunnen (of eigenlijk verwacht ik niet anders) dat hij niet genoeg kan trekken uit de oplader en het resterende deel uit de batterij gaat halen. zodra de batterij leeg is zal hij dan alsnog uitvallen terwijl hij aan de lader ligt. en als hij de accu niet tegelijkertijd aanspreekt (zou zomaar kunnen) valt hij meteen uit.

je kan het eens proberen, maar ik denk niet dat het goed gaat werken

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
max 6.0A neem ik aan ?
Toch denk ik dat je minimaal 4A nodig hebt, om safe te zitten een 6A lader.

(Oeps meer F5 ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 17-02-2011 21:39 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
24V en 6A is best stevig voor een laptop trouwens, is 144 Watt :o

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40

Aganim

I have a cunning plan..

Dat is vrij stevig inderdaad, maar ik vraag me wel af wat voor notebook we het hier over hebben. Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een veredelde netbook van 14" of een 21" "draagbare" gamebak.

• molenhuisje
het grappige is dat ie wel normaal werkt, batterij laadt ie ook normaal op. Heb hem zojuist helemaal geinstalleerd, updates uitgevoerd, laden accu etc en dat lijkt allemaal goed te gaan

• molenhuisje
dit staat in de handleiding van de laptop

Input power
Operating voltage 19.0 V dc @ 4.74 A – 65 W
Operating current 4.74 A

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46
Een laptop kan het prima doen op een voeding die niet genoeg vermogen kan leveren. Een degelijke laptop geeft dan aan dat de lader incapabel is, maar dat het wel werkt. Je moet alleen oppassen dat als je vermogen tekort komt, je accu leeg kan raken terwijl hij is ingeplugd. Rook zal er bij een beetje laptop niet uit de lader komen.

Maar levert de fabrikant niet gewoon voedingen? Of op marktplaats. Daar heb ik me 2e Dell voeding ook vandaan.
Met een third party lader is mijn verwachting dat je laptop toch sneller kapot gaat.

Edit: Is het toevallig een Dell Vostro?

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 17-02-2011 22:02 ]

• Jim423
Als je originele voeding 24V is (wat ik betwijfel) zou de handleiding verkeerd moeten zijn.
Vrijwel elke laptop werkt op 19V DC.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:32
Volgens mij kunnen ze in de handleiding niet rekenen...
19 x 4,74 = 90W is toch wat anders als 65W :?
Je zou deze kunnen nemen, of zelfde bij conrad.

• Jim423
Is denk ik fout, 90W is vrij standaard.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46
Nee, bij 65 w zou er 3,34 A moeten staan. (die ligt hier op de vloer)

Ik krijg sterk het vermoeden dat het echt om een Dell gaat.
Welk PA-XX nummer staat er op. En zoek dat is op marktplaats. Heb je voor 30 euro een originele.
Dat is net iets beter voor de levensduur van je laptop.
Pagina: 1