bij windows installatie word 1 harddisk niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• chefkrokketten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:34
Beste tweakers,

Ik wil windows 7 (x64) naast mijn huidige besturingssystemen installeren.
ik heb 3 harddisks, 2x western digital en 1x hitachi.
op 1 wdc staat vista (x64)
op 1 hitachi staat windows 7 (x86)

Ik wil nu windows 7 x64 installeren op die andere wdc schijf.

Echter alsik de windows 7 cd in de drive stop, herkend hij alleen die 2 andere schijven, waar al een besturingssysteem op staat. Heb al een keer extra drivers etc. toegevoegd bij de installatie maar dat lukt ook niet.

Hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb een kleine screen shot erbij gedaan voor extra info over de disks.
Alvast bedankt ;)
http://img267.imageshack.us/i/helphdwilwordnietherken.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/i/helphdwilwordnietherken.jpg/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Hoe ziet de rest van de pc eruit, met name het mainboard? Heeft deze meerdere s-ata controllers, en welke schijven zitten op welke aansluitingen aangesloten?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Welk bestandsformaat is die derde schijf op ingedeeld? Ik had een paar schijven uit een linux server in mijn pc gehangen en die werden ook niet herkend tijdens de installatie.

Gparted CDtje erin, formatteren naar NTFS en kon gewoon windows installeren :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hangen alle hardeschijfen op dezelfde controller? Of heb je de derde hardeschijf perongeluk aan een extra controller gehangen. Welke moederbord gebruik je overigens?

edit: spuit11 enzo. :z

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 17-02-2011 12:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• chefkrokketten
moederbord: P5b-e proc: e6600

allemaal geformat als ntfs

ik ga zo even die 2e wdc schijf aan een andere aansluiting proberen, even kijken wat dat doet.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
in je bijgevoegde screenshot zie ik in schijf beheer 3 hdd's staan.
station 0 ,1, 2
deze hebben allemaal een parititie van ongeveer 150gb

alle 3 hebben ook een partitie c,d,e

wat dune ook vermeld zou kunnen dat je 1 van de schijven op de raid poorten hebt zitten (zwart) probeer eens een andere.

en heb je in de bios de alle hdd's po acpi of ide.
je ziet wel vaker dat als ze NIET op ide staan dat ze bij de install niet worden gevonden

• chefkrokketten
ze staan allemaal op ide, heb de kabeltjes al verwisseld van de harddisks, maar dat maakt ook nix uit :(.

Ik weet echt even niet waar ik moet zoeken hiervoor. Misschien firmware update van de harddisk ?
Pagina: 1