Shares op NAS alleen gedeeltelijk beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn netwerk heb ik een 8TB NAS (QNAP TS-410)
Deze NAS wordt gebruikt voor zowel Windows als MAC OS X.
Vanaf mijn Windows pc's kan ik gewoon op de NAS komen en ook vanaf mijn Mac Book Pro (MAC OS X 10.6.4) zie ik gewoon alle gedeelde mappen en heb ik ook toegang tot die mappen.
Echter vanaf mijn Mac pc (MAC OS X 10.4.11) zie ik maar de helft van de gedeelde mappen en lukt 't me ook niet om op die andere mappen te komen, terwijl álle gedeelde mappen exact dezelfde rechten hebben.

Eerlijk toegegeven, ik heb zelf weinig verstand van Mac, maar ik moet het wel werkend hebben.

Kan iemand mij helpen?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Welk protocol gebruik je voor het sharen over het netwerk? Samba=> bedoeld voor windows of AFP => bedoeld voor mac.

Mac kan echter ook overweg met samba. Zelf heb ik op mijn synology Samba en AFP geactiveerd. Via windows pc's benader ik de NAS over Samba en via mijn mac's over AFP.

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan beide aangevinkt, maar er staat ook dat die dienst eerst geactiveerd moet worden, waar dat moet weet ik eigenlijk niet.
Microsoft Networking en Apple Networking zijn beide geactiveerd, weet niet of ze dat er mee bedoelen.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/149mtu0.jpg

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Benader je daarna ook je NAS via AFP onder OSX? of nog steeds over SAMBA?

Lekker kort.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit merk ik zelf ook op mijn QNAP. Het valt me op dat je als een lokale gebruiker op het NAS met rechten op de share deze wel ziet, maar als ik groepen rechten geef op een share, via AFP de share niet zichtbaar wordt. Probeer dus eens de gebruiker waarmee je via de oudere Mac op het NAS toegang wil toe te voegen aan de share, in plaats van via een groep.

Verwijderd

Topicstarter
LeLo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:44:
Dit merk ik zelf ook op mijn QNAP. Het valt me op dat je als een lokale gebruiker op het NAS met rechten op de share deze wel ziet, maar als ik groepen rechten geef op een share, via AFP de share niet zichtbaar wordt. Probeer dus eens de gebruiker waarmee je via de oudere Mac op het NAS toegang wil toe te voegen aan de share, in plaats van via een groep.
Ik heb de rechten inderdaad ingesteld voor groepen...
Zal 't even proberen, maar toch vind ik 't raar, want sommige mappen zijn wel te openen, mappen die allemaal dezelfde rechten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de rechten nu ingesteld per gebruiker, nog geen effect...

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:17:
Heb de rechten nu ingesteld per gebruiker, nog geen effect...
Is het niet zo dat de shares die je wel ziet, ook de groep 'Everyone' toelaten?
Pagina: 1