Anoniem: 288705

Topicstarter
Beste mensen,

Heb hier thuis een redelijk oude TV (samsung lw22a13w) staan, met, volgens de samsung medewerkert, een dvi-i aansluiting.
Als ik zelf echter gaat googelen kom ik uit op dit bestand : http://www.alsat.co.uk/forum/showthread.php?t=276237 waarin ook iets staat over DVI-d. Nu is mijn vraag dus, of het zin heeft om, voor mn ps3, een hdmi->DVI-i te kopen of een hdmi-dvi-d. En welke van de mogelijkheden is het best?

gr sjaak

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 04:59
HDMI --> DVI-D moet werken. DVI-I is namelijk gewoon DVI-D(igitaal) + DVI-A(nalog), dus hij kan ook VGA- signalen ontvangen.

Denk er alleen om dat je nog wel een kabeltje nodig hebt voor het geluid, die wordt niet getransporteerd over DVI, dus je moet een versterker of tv (afhankelijk van wat je wilt) hebben met optische input.

[ Voor 45% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-02-2011 11:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 10:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

http://club.myce.com/f7/d...tween-dvi-i-dvi-d-182660/

quote:
DVI-I (I for interlaced) can handle both digital and analogue
DVI-D (D for Digital) can handle digital only

there you go!

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Topicstarter
Dus een DVI-d kabel kan in mijn dvi-i aansluiting? Maar heeft het dan wel zin, gaat er niet veel beeldkwalitieit verloren?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 22:57
Misschien is het goed om je eens te verdiepen in dit gebeuren. Hier vindt je de verschillen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Topicstarter
Ja was langs alternate geweest, die zeiden dus dat het niet bijster veel zin had omdat er teveel beeldkwaliteit verloren gaat, maar ga het dus toch maar proberen.

• Jaap-Jan
Die man weet dus niet waar 'ie over praat. Zo'n HDMI --> DVI adapter is een passief component: het stuurt signalen door, maar verandert er niets aan (dus het signaal blijft digitaal). Het enige wat het doet is de juiste pennetjes in de HDMI en DVI- stekker doorverbinden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Topicstarter
Oké helemaal goed, heb nu component in mn ps3 wat helemaal enrgens op lijkt. Wordt soweiso tijd voor een moderne TV denk ik zo. Maar je moet er altijd het beste uit halen he....

Topicstarter
heb nu dus die HDMI-DVI kabel gekocht, nu staat er dus op mn TV: niet ondersteund. Moet ik ergens iets instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Misschien heb je de resolutie van de PS3 te hoog staan. Zet hem eens op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat probeer ik dus ook. Echter als ik op mn PS3 op HDMI druk en mn TV vervolgens ook, krijg ik dus dat beeld met "niet ondersteund". weet niet of je dat ook ergens anders zou kunnen instellen. Zou het niet kunnen dat mn TV die 470/740/1080p niet kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Ondersteunt die Samsung wel HDCP over DVI? Want als dat niet wordt ondersteund krijg je ook geen beeld op de TV.
Anoniem: 288705 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:45:
Oké helemaal goed, heb nu component in mn ps3 wat helemaal enrgens op lijkt.
Knap, want de Samsung LW22A13W heeft helemaal geen component ingang. Zou ook wel sterk zijn, want het beeld qua component en HDMI verschilt elkaar niet veel. Er kan verschil inzitten, maar "nergens op lijken" is overdreven aangezien component net als HDMI gewoon tot 1080p kan op de PS3. Denk dat je alles nu via composiet aan hebt gesloten en dat is inderdaad het slechtste wat er is om aan te sluiten...

[ Voor 61% gewijzigd door FeaR op 18-02-2011 19:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja weet niet zeker of het component is, het is iig die kabel die er standaard bij zit, een gele, kan ook av zijn? iig heb ik geen idee of die hdcp ondersteund, hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 23:29
composiet = geel en dat is analoog, dus kan geen HDCP ondersteunen.
component = rood, blauw, groen, en dat kan gewoon HD handlen, maar is ook analoog.
HDMI = digitaal, daar heb je dus die HDCP voor nodig, net zoals DVI (alleen DVI-D HDCP ondersteunt HDCP trouwens)

correct me if i'm wrong.

[ Voor 65% gewijzigd door maarud op 18-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah oke, dan heb ik nu dus inderdaad composiet erin zitten.
Vraag is nu dus of die TV hdcp ondersteund. in die handleiding is er niet veel over te vinden, ook op deze site niet :
http://uk.shopping.com/xS...1~PRDLT-20828192-97807836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kom nu op deze site terecht : http://www.avforums.com/f...13wx-22-399-any-good.html waar dus staat : "I had an Email back from Samsung confirming that the DVI input is HDCP compliant, which is good news."
Hij is ondersteund het dus wel, toch krijg ik geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 288705 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:55:Ja weet niet zeker of het component is, het is iig die kabel die er standaard bij zit, een gele, kan ook av zijn?
Dat is dus inderdaad gewoon composiet met een maximale resolutie van 480p of iets in die trant. In ieder geval iets wat er zeker niet goed en vloeiend uit kan zien.
iig heb ik geen idee of die hdcp ondersteund, hoe kan ik dat zien?
Staat wel eens in de manual, maar kan het zo snel niet vinden. Als de TV heel oud is bestaat de kans dat deze het niet heeft.

Volgens de manual is een melding "niet ondersteund" puur voor een niet kloppende resolutie. Dus sluit de PS3 eens aan via composite en de HDMI - DVI. Je zal dan beeld hebben via composite, want die heeft het altijd gedaan. Daar naar de instellingen gaan en kiezen voor een andere output, namelijk HDMI en 720p als resolutie. Dan zou het moeten werken, zo niet is het denk ik toch een HDCP probleem.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 23:29
Of heel misschien is de kabel stuk... dat zou natuurlijk ook kunnen ;)

niet grappig bedoeld, had het zelf ook meegemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, als ik dat dus doe zoals jij net zegt, dan kan ik dus helemaal geen resolutie oid kiezen, de ps schakelt over naar hdmi, maar mn TV blijft dus zwart waardoor ik niks kan instellen. Maar als die hdmi kabel en bijbehorende beeld het wel doet op mn laptop naar tv, moet hij het in principe toch ook doen vanaf mn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kabel is net nieuw lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij doet het wel via mn laptop, dan krijg ik gelijk beeld op mn TV. Iemand enig idee wat er nu precies verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Dan ligt het dus toch aan je PS3 of aan de HDCP van je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-06 21:26

mace

Sapere Aude

KingTenteehje schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:28:
http://club.myce.com/f7/d...tween-dvi-i-dvi-d-182660/

quote:
DVI-I (I for interlaced) can handle both digital and analogue
DVI-D (D for Digital) can handle digital only

there you go!
Dat klopt niet, de I staat voor Intergrated. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Anoniem: 288705 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:02:
Hij doet het wel via mn laptop, dan krijg ik gelijk beeld op mn TV. Iemand enig idee wat er nu precies verkeerd gaat?
Sluit je PS3 met alleen HDMI aan op je TV, en als je je PS3 aanzet, hou dan de 'aan'-knop ingedrukt totdat je een pieptoon hoort. Als het goed is zou je dan wel beeld moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee werkt ook niet.

Ik lees trouwens op internet dat je die resolutie ergens handmatig kan instellen voor die ps3. Echter als ik op HDMI druk schakelt tie gelijk over naar HDMI waardoor ik dus niks kan instellen omdat er geen beeld is. Doe ik iets verkeerd of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Even voor de duidelijkheid, je hoort die pieptoon dus wel, maar je krijgt dan nog steeds geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Kun je met de laptop eens uitproberen of er combinaties van van resoluties en refreshrates zijn die werken en niet werken op de monitor?

Helaas gaat je probleem er niet makkelijker op worden, want er is geen mogelijkheid om de refreshrate aan te passen op de PS3, maar het kan ervoor zorgen dat je in ieder geval weet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan alleen 1280*740, of 800*600, zodra ik hem op 800*600 zet zie ik alles ewoon kleiner op mn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
U bedoelde: 1280x720?

En de refreshrates 50/ 60 Hz? En kun je ook proberen om 720x576 in te stellen, volgens mij is dat de resolutie waarmee de PS3 begint als je hem instelt op HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja bedoel ik inderdaad. Overigens kan ik alleen uit deze twee resoluties kiezen, en wat de refreshrates betreft kan ik alleen kiezen uit 59 en 60 hz. Op beide doet hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 20:06

Mojo

The Power Within

1280x720 is gewoon 720p. Dus als je die resolutie op je PS3 instelt zou het moeten werken.

Anders is het wellicht toch een HDCP probleem.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat moet het dan haast wel zijn, want op mn PS kan ik niks instellen wat de resolutie betreft.Als ik namelijk op hdmi druk wordt het beeld gelijk zwart en gebeurt er niks. Ga morgen ff naar samsung bellen om het een en ander uit te sluiten over dat hdcp, en anders ff naar sony over de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan het misschien aan de kabel liggen? Misschien dat die kabel ook HDCP moet ondersteunen ofzo, ik noem maar wat?
En voor weergave via een laptop heb je geen HDCP nodig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[google=ps3 dvi], eerste hit:
It works, but the device you attach to still has to understand 480p/720p/1080i (or a subset thereof) and has to support HDCP.
[google=does ps3 require hdcp], eerste hit:
Seems it does need HDCP even for games
Dan ga je dus naar de productpagina van de televisie en download je de handleiding. Daar zoek je op HDCP en zul je zien dat dat woord niet voorkomt in het document. Slecht teken.

Vervolgens bij [google=LW22A13W hdcp] vind je vrij weinig, behalve dat het LW22A13WX-model wèl HDCP ondersteunt. Aangezien het met je laptop wel werkt, waarvoor inderdaad (zonder het afspelen van een blu-ray tenminste) geen HDCP noodzakelijk is, kun je er denk ik vrij zeker van zijn dat dit niet gaat werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die X had ik inderdaad niet gezien nee :P, nah vrij duidelijk verhaal inderdaad voor de rest! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie wel dat de TV gewoon component-aansluitingen heeft (rood/groen/blauw, zoals eerder uitgelegd). Wanneer het DVI-verhaal ècht niet gaat werken kun je component gebruiken, dat biedt zeker op deze resolutie en schermgrootte een met DVI vergelijkbare beeldkwaliteit.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zat inderdaad te kijken voor alternatieven. Ga binnenkort maar ff mn verse dvi kabel omwisselen voor die componentkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens, ik zit in die handleiding te kijken (http://www.gebruikershand...W/handleiding-5-5339.html pagina 7).

Enige aansluitingen die ik zie zijn:
1. DVI
2. Scart
3. AV-video

Nu is mn vraag dus kan die component er wel in? Is de aansluiting die ik dan moet gebruiken dezelfde als die ik nu heb voor mn composietkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie nu inderdaad dat de geweldige site van Samsung mij verschillende handleidingen op dezelfde pagina toont. De eerste Engelstalige handleiding (versie 5.82) op de site die ik eerder linkte is van de LTM225W en heeft dus niets met jouw televisie te maken. De tweede, versie 7.56, is wel van de LW22A13W en vermeldt inderdaad geen component-aansluitingen. Dus dat gaat voor jou ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veel beter als wat ik nu heb is dus niet waarschijnlijk?
Pagina: 1