RSS selectie maken

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

Onderwerpen

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb eigenlijk een simpele vraag (en misschien ook wel domme).

Ik ben op zoek naar een tool op internet, of een open source webapplicatie of script waarmee ik aan de ene kant een bestaande RSS feed kan importeren (automatisch) en aan de andere kant een RSS feed uit kan laten poepen die uitsluitend de geselecteerde (of overgebleven items na verwijdering van de onnodige) genereerd naar een output RSS feed.

Het doel is om op een zakelijke website externe RSS feeds in te laden voor content. Maar wanneer een bepaalde RSS feed (mede gekoppeld aan Twitter) klakkeloos overgenomen wordt raken we de controle kwijt en dit willen we voorkomen door handmatig een selectie te maken.

Mijn vraag is dus: Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja; hoe? :)

Uiteraard heb ik uitgebreid gezocht via grote vriend Google dus als iemand met een tip komt zal ik hoogst waarschijnlijk denken: "Waarom heb ik zelf niet aan die zoekwoorden gedacht?"

Bedankt voor de hulp vast:)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

En waar loop je precies vast met het schrijven van je script? Want zowel het lezen als serveren van RSS (XML) is een redelijke peulenschil in zo'n beetje iedere taal. Daar zijn eigenlijk altijd wel prima libraries voor.

Welke taal gaat het overigens om?

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2011 11:21 ]

• td22
Sorry dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik ben uberhaupt (nog) niet begonnen in een taal of met een script. Misschien open ik dit topic dus ook wel in de verkeerde sectie.

Ik wilde eerst eens kijken of er niet al iets dergelijks beschikbaar is. RSS gegenereerd met Yahoo Pipes en daarop wil ik dus handmatig aan kunnen geven welke items wel en welke niet door moeten gaan in de Output RSS

Het uiteindelijke resultaat zou een soort RSS dashboard moeten zijn dus.

[ Voor 8% gewijzigd door td22 op 17-02-2011 11:29 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Een mod zou je dan wijzen op het volgende vrees ik:

Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid

• td22
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben ;) Niet gelezen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Yahoo! Pipes doet precies wat je wilt, en meer.

/edit: Sorry, niet goed gelezen, dat had je al geprobeerd en je wilt echt handmatig dingen uit je RSS verwijderen. Dat kan niet met Pipes op de manier die jij wilt.

[ Voor 48% gewijzigd door Keeper op 22-02-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.