Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Allen,

Tv kijken doe ik (helaas) via Digitenne, nu heb ik nog een hele oude decoder die alleen maar S-Video en Composiet als ingangen heeft.
Nu wil ik graag een nieuwe decoder aanschaffen, moet dit een DVB-T zijn of kan dit ook DVB-C zijn?
Verder zou ik graag willen weten wanneer ik een decoder aanschaf of het dan mogelijk is om de smartcard van Digitenne zo in de nieuwe decoder te doen, vervolgens de HDMI kabel aan te sluiten tussen beamer en decoder of zie ik nog iets over het hoofd?

Excuses ik ben een leek op dit gebied, vandaar mijn vraag.

Vriendelijk gegroet,

Barry

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welkom op Got :).

Weet je wat het verschil is tussen DVB-T en DVB-C? Daarvoor is de digitale encyclopedie in het leven geroepen : Wikipedia: Digital Video Broadcasting. Klik je op deze link staat er gelijk rechts van deze pagina de verschillende DVB's met daarachter waarvoor ze bedoeld zijn. Dus mocht je digitale televisie ontvangen via de lucht dan is dat DVB-T en ontvang je het via de kabel (UPC/Ziggo enz.) dan heb je de DVB-C nodig.

Ik hoop je genoeg informatie gegeven te hebben zodat je hiermee verder kan :).
offtopic:
Groeten hoeft niet, dat doen we hier automa(t)(g)isch ;)

Self reflection is the school of wisdom

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

franssie

Save the albatross

maar ik weet niet welke decoder je nog hebt, maar de oudste die ik ken is de Topfield 3000COT-d en dat is imo nog steeds de allerbeste. HDMI voegt weinig toe. DVB-C gaat niet werken.

Maar hier beter verder want daar zitten de experts: \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9

en dan heb je gelijk was leeswerk ;)

edit: welkom namens mij ook!

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 17-02-2011 08:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar