Matrox G400 vs. Elsa Gladiac DDR

Pagina: 1
Acties:

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey tweakers,

ik zit met een vraagje. Ik heb nu een Matrox G400 32MB DH, en ben erover aan het denken om een Elsa Gladiac 32MB DDR erin te zetten. Vraag is: heeft het zin? Op dit moment haal ik met mijn G400 bij 3DMark2001 1235:'( (1024*768 32-bit textures, 32-bit Z-buffer op een Intel PIII800 en 384MB intern.

En hoe zit het met de videokwaliteit? Ik heb nu erg goed beeld bij DVDs en DiVX.

Alvast bedankt,

SnK

• Ainnir
  • Niet online
niemand?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
De Elsa DDR is wel sneller, maar niet revolutionair. De Elsa is immers gebaseerd op de GF1DDR, dus al 2 generaties terug.

Wil je echt iets revolutionairs, kijk dan naar de Kyro 2. De snelheid van de Kyro ligt (afhankelijk van het een en ander) tussen de GF2MX en de GF2Ultra en ondersteunt EMBM (d8 ik), net als de Matrox.

Verkrijgbaar vanaf zo'n 400-450 guldens.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ainnir
  • Niet online
Ik kies juist voor de elsa (de Geforce 2 GTS DDR) omdat ik m voor een prikkie kan krijgen. Wat ik wil weten is: hoeveel ga ik ermee vooruit, en hoe is de kwaliteit..

Verwijderd

Ik heb zelf de Gladiac 2 GTS (DDR dus) en ben er zeer tevreden over. Met een PIII 600E en 256 Mb Dane-Elec haal ik nu zo'n 2100 3DMarks in de 3DMark 2001.

Wel heb ik gehoord dat de 2D kwaliteit van de Matrox veel beter is dan die van de GeForce kaarten. Dus dat zul je dan mischien op de koop toe moeten nemen.

Ik vind de 2D-kwaliteit van de Gladiac wel goed maar moet zeggen dat ik de indruk heb dat de 2D kwaliteit van m'n ouwe Voodoo 3 2000 beter was. Ook de beeldkwaliteit van filmpjes vond ik ietsje beter bij de Voodoo.

• Ainnir
  • Niet online
Hmm.. ik werk nl ook nogal veel met Photoshop.. dus ik kan beter die matrox houden?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Voor Photoshop werk, DiVX, DVD's en al het andere gewone windows werk is de G400 superieur aan elke NVidia kaart. De vraag is; wil je liever je spellen/3DMark 2001 snel laten lopen? Ja? Koop die Elsa...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Tja, ik denk dat je een keuze zult moeten maken tussen 3D snelheid en kwaliteit en 2D kwaliteit.

Edit: Hmmm, Goldielox was ietsje sneller.

• Ainnir
  • Niet online
Als ik dit zo lees kan ik toch beter die matrox houden dan :)

Verwijderd

Ik heb ook een Elsa Gladiac GF2 GTS en ik vind het echt een top kaart. Heb em toen ook goedkoop kunnen kopen >:)

Greetz
Pagina: 1