SC2 Gaming toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halllo iedereen,

Ik speel nu al een tijdje fanatiek Starcraft2, en toen ik laatst na mijn toetsenbord keek was het wel duidelijk dat deze zijn beste tijd heeft gehad.
Nu ben ik opzoek gegaan naar een nieuw toetsenbord en ik merk dat er een groot prijs verschil zit tussen de verschillende toetsenborden. Mijn vraag is heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een gaming toetsenbord en of het het waard is om bijvoorbeeld een Razer SC2 toetsenbord van 130 euro te kopen, of dat je dan alleen maar voor het design en de led lichtjes betaald ?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trollerol

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Iemand je account gehijacked? Doe ff normaal joh of mis ik iets? Hij wel net geregistreerd............maar kan me niet voorstellen dat hij voor iedere vraag een nieuw account maakt :S.

Uhm de kwaliteit is afhankelijk van je eigen voorkeuren. Ik persoonlijk vind 130 euro voor een TB veel geld, maar als hij naar jouw wensen is en alles binnen handbereik is; waarom niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Seesar op 16-02-2011 22:59 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Seesar schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:58:
Uhm de kwaliteit is afhankelijk van je eigen voorkeuren. Ik persoonlijk vind 130 euro voor een TB veel geld, maar als hij naar jouw wensen is en alles binnen handbereik is; waarom niet?
Het is maar wat je er voor over hebt, dat is de punchline. Zelf heb ik een G19 voor bijna 200 euro gekocht, enkel omdat ik de shift-z model wilde hebben en die enkel via USA te krijgen is.

Maar dit zou zo'n keyboard moeten zijn? Persoonlijk zou ik dan zeker een G15 of G19 halen, mits die macro knoppen allemaal zijn toegestaan :P
http://www.crunchgear.com...oads/2010/06/marauder.jpg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook nog een oldskool g15 overwegen. Kost 80 euro (wat ik persoonlijk nog erg duur vind voor een toetsenbord, maargoed) en je kan er alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:05:

Maar dit zou zo'n keyboard moeten zijn? Persoonlijk zou ik dan zeker een G15 of G19 halen, mits die macro knoppen allemaal zijn toegestaan :P
http://www.crunchgear.com...oads/2010/06/marauder.jpg
Geloof dat de macro keys idd niet toegestaan zijn. Maar als ik het goed begrijp het belangrijkste criteria de positie van de knoppen en of deze je goed liggen ? Want begrijp nog niet helemaal wat nou het voordeel is van een toetsenbord van 100+ over een toetsenbord van rond de 50 euro.

Weet iemand bijvoorbeeld of er veel verschil zit in de response tijd tussen goedkopere en duurdere toetsenborden ? of dat dit verschilt te verwaarlozen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 23:17 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Verschil in responsetijd is te verwaarlozen voor een game als SC2. Wellicht speelt het een grotere rol in een shooter. Er zijn meer game toetsenborden op de markt (zie ook al wat aangehaald is) die wellicht iets goedkoper zijn dan die van Razor. Daar zit toch een premium op denk ik ivm de namen Razor en StarCraft

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:10:
Je kan natuurlijk ook nog een oldskool g15 overwegen. Kost 80 euro (wat ik persoonlijk nog erg duur vind voor een toetsenbord, maargoed) en je kan er alles mee.
Op marktplaats heb je ze vaak al voor een paar tientjes, terwijl ze vaak nog prima werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
Andere optie is een mechanisch toetsenbord. Moet je je maar eens in verdiepen, het zijn voornamelijk simpele kwaliteitsborden waarbij functionaliteit voorop staat. Geen toeters en bellen (lees LEDs en Macro of Media knoppen) maar degelijkheid. Het geheim is de mechanische switch, die zorgt voor een andere respons als je de toets indrukt. Dit schijnt vooral te zorgen voor fijner typen en accurater aanslag van toetsen. Vooral dit laatste is voor SC2 pro's belangrijk en zorgt er voor dat dit type toetsenbord door het overgrote deel van hen gebruikt wordt.

Meer info vind je via google. Mechanische bordjes beginnen bij ongeveer 100 euro.

EDIT: om nog even op de vraag terug te komen: De 'toeters en bellen' (leds etc.) zijn helaas vaak heel erg overpriced en komen met marketingpraat waar vaak weinig van klopt. Meeste consumenten zijn echter niet technisch genoeg om dit te ontdekken, vandaar dat het werkt.
Een voordeel mbt gamen krijg je er niet bepaald mee. De mechanische bordjes zijn vaak simpel en kaal. Het publiek voor deze borden heeft totaal geen behoefte aan die leds toeters en bellen. Moet je ook weer van houden :)

Kortom: Functionaliteit VERSUS Design/Uiterlijke kenmerken

[ Voor 30% gewijzigd door RJBanthum op 17-02-2011 03:30 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Is dat mechanische toetsenbordverhaal ook niet een beetje overhyped? Ik heb met mijn logitech nog nooit gehad dat hij een toets niet registreerde die ik wel aansloeg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1