• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:38
Goedenavond,

Ik heb momenteel 2x 19'' op mijn HD4870. Nu heb ik sinds kort een langere hdmi kabel en wil ik dus mijn tv ook aansluiten op mijn computer. Afijn, dit werkt prima maar nu moet ik elke keer het 2de scherm er af halen en de HDMI kabel door middel van een converter aansluiten. (wat ook prima beeld geeft).

Nu dacht ik bij mezelf kan ik niet gewoon een 2de videokaart in mijn pc zetten? (om of m'n TV of 2de scherm op aan te sluiten). Ik dacht dan zelf aan deze (klik) videokaart. Of is dit te simpel gedacht?

Iemand anders nog een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39

InFamous

excommunicado

je klik werkt niet, welke videokaart bedoel je copy pasta de link gewoon.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Ja, je kunt er het beste een extra videokaart in zetten. De meeste videokaarten zijn niet in staat meer dan twee beeldschermen aan te sturen (zonder trucjes).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja, alleen bij vista mag ja maar een video driver hebben. (waar xp en w7 geen last van hebben)

Iperf

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:44
Waar ik altijd wel benieuwd naar ben is hoe je betaalbaar 5 (24") beeldschermen moet aansluiten als je maar 2 pci-e/pci-express sloten hebt, zeker gezien de prijs van displayport...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Freeaqingme schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:52:
Waar ik altijd wel benieuwd naar ben is hoe je betaalbaar 5 (24") beeldschermen moet aansluiten als je maar 2 pci-e/pci-express sloten hebt, zeker gezien de prijs van displayport...
Matrox DualHead2Go of TripleHead2Go
Tot 6 schermen met twee aansluitingen. Kastje doet alsof de 3 schermen 1 scherm met een hele brede resolutie zijn en deelt het dan virtueel weer terug met de bijgeleverde software zodat je effectief weer 3 schermen hebt.

Met twee kaarten die ieder twee DVI poorten hebben kan je dus tot wel 12 schermen aansluiten als je wil.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 16-02-2011 22:00 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Interessant voor mij ook deze thread: ik heb 2x 24" op mijn GT260 maar zou graag mijn TV ook aansluiten. Er is wel nog een HDMI-poort aanwezig, maar die kan ik niet aansluiten wanneer al 2x DVI aangesloten is.

PS. Het is 3e, zonder accent.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 16-02-2011 22:02 ]

• Step-han
Sorry! Het gaat om http://azerty.nl/8-970-20...-radeon-hd-4350-graf.html.

Maar als ik een 2de videokaart er in zet kan ik dan wel gewoon met de muis van het 1e scherm naar het 3de scherm (tv)?

[ Voor 39% gewijzigd door Step-han op 16-02-2011 22:03 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 22:30
er zijn AMD kaarten die 6 beeldschermen kunnen aansturen, moet je alleen een paar active dp adapters bij kopen(voor 20 euro p/s)
Een derde scherm op jouw scherm kan inderdaad alleen met een extra/andere video kaart. Je kan dus bijvoorbeeld een HD6870 oid kopen en daar alle schermen op aansluiten of een goedkope videokaart erbij proppen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, tenminste, als je het gewoon instelt als een extended desktop.

Ik draai hier zelf met een 4870 (waar een 30" en 20" monitor aanhangen) en dan nog een 4350 waar een 10" monitor aanhangt. En dat is gewoon 1 grote desktop.

• Step-han
Okey, maakt het dan ook nu uit waar ik mijn tv op aansluit? Kan die 4350 full hd uitgeven? Of moet ik mijn tv aansluiten op mijn 4870?

Dus in feite kan ik de 4350 in mijn pc prikken, installeren en klaar is kees?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
ja

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Step-han
Nog een vraagje;

Edit;
Ik heb gezien op azerty dat deze: http://azerty.nl/8-970-25...-radeon-hd-5450-graf.html maar een paar euro duurder is en direct leverbaar. (en ook beter dan de 4000 serie)

Kan deze kaart ook full hd + audio uitzenden? En werkt deze samen met mijn HD4870 (ook van Sapphire)

[ Voor 75% gewijzigd door Step-han op 16-02-2011 22:30 ]

• ro3lie
  • Laatst online: 08-02 16:57
Heb zelf twee maal 3870 in mijn pc zitten voor 1x 22" en 2x 19" en mijn tv. Dus gewoon kaartje er bij!
McKaamos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:00:
[...]

Matrox DualHead2Go of TripleHead2Go
Tot 6 schermen met twee aansluitingen. Kastje doet alsof de 3 schermen 1 scherm met een hele brede resolutie zijn en deelt het dan virtueel weer terug met de bijgeleverde software zodat je effectief weer 3 schermen hebt.

Met twee kaarten die ieder twee DVI poorten hebben kan je dus tot wel 12 schermen aansluiten als je wil.
Je hebt ook USB -> VGA adapters, er staat in V&A ook een ad die 6 schermen heeft en werkt via usb.

• Step-han
Maar je weet zeker dat mijn HD4870 samen werkt met de HD5450? Heb op internet even gezocht maar de HD5450 kan full 1080p afslepen en er zit ook audio inbegrepen.

Ik heb een 720watt voeding. Dit moet toch ruim voldoende zijn?

Dus als die kaarten met elkaar overweg kunnen ga ik hem bestellen!

[ Voor 12% gewijzigd door Step-han op 16-02-2011 22:39 ]

• sjaakwortel
  • Laatst online: 17-02 22:30
720 watt voeding zou inderdaad voldoende moeten zijn, als je geen gekke dingen in je computer heb zitten (6 HDD's, zwaar overgeklockte CPU, veel andere kaarten enz.)
heb hier iets gevonden over de verschillende kaarten : http://forums.amd.com/gam...catid=263&threadid=134740
dat is dus niet erg positief, volgens hun moet je ook een tweede kaart uit de 4000 serie nemen. De 4000 serie ondersteund helaas geen geluid over HDMI alleen (heb dat proef ondervindelijk geleerd)
-edit-
wel dus, tis alleen mij nog niet gelukt. (ik kreeg zelfs een melding van katalyst control center dat ik het geluid anders moest aansluiten)

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakwortel op 17-02-2011 20:28 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
de 4000 serie doet zeker wel geluid over hdmi, anders zou het hele nut van hdmi ver te zoeken zijn... je kan zelfs een dvi -> hdmi verloopje gebruiken en dan alsnog geluid hebben..
Pagina: 1