We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Ik had ook dat mijn Maxtor DiamondMax VL20 niet goed herkend werd door het BIOS. EZ-BIOS installeren hielp, maar het bleek gewoon een stomme jumper-instelling te zijn op de harde schijf.
Misschien moet je daar eens kijken.
Wat voor moederbord?
Als het een via bord is, welke 4in1 drivers gebruik je?
Staat DMA aan in je bios?
Waarvoor dienen die 4in1 drivers? Ik heb een Abit KT7 met KT133-chipset van VIA. Heb ik die dan nodig?Op Friday 16 March 2001 13:03 schreef thijsc het volgende:
Als het een via bord is, welke 4in1 drivers gebruik je?
Ik zal nu ff die via drivers installeren.. es kijken of dat helpt. Maar hiervoor had ik win98 en had ik dit probleem niet.
Ik word hier wel een beetje mestziek van, want het is echt niet lekker werken meer op deze comp.
A.
Alhoewel dat niet zo'n lage score zou verklaren.

Drivers installeren was de oplossing
Ok ok het lag wel voor de hand, maar ik ben nogal een newbie wat athlon/via chipset betreft.
Ik had PIO mode 4 in de BIOS ingesteld en toen had ik die score, maar toen ik de PIO mode weer op auto had gezet komt ie op 13000 nogwat.
A.
ik haalde ook ongeveer 14000 in Sisoft op mijn ata100 controller
Ik heb hem toen op de standaard controller gezet, nu haal ik 23000-24000 score!
check mijn topic:
[topic=139558]
succes
Verwijderd
Ik haal met mijn IBM DTLA 30 gig zo rond de 26000-27000 punten op een standaard ATA100 controller. Zelf heb ik ook een Abit maar dan de KT7a.
Zit je schijf aan de zwarte connector op de ATA100 controller i.p.v. aan de grijze (probeer anders ff een andere)?
Ik draai Win98 met in de BIOS pio mode op auto, VIA drivers 4.28.
Ik heb alle PIO modes op auto staan en eigenlijk precies de instellingen als de poster voor mij, behalve dat ik op win2k draai.
Waar kan het nog verder mee te maken hebben?
Het filesystem is FAT32 (even niet opgelet mij het installeren van win2k (upgrade van win98)).
Misschien heeft het hier mee te maken?
Verwijderd
Heb je een Chaintech met een 686B southbridge oftewel ondersteunt je mobo wel ATA100?
Tja, ik vraag 't maar gewoon (you'll never know)
Ik neem dus aan van wel.Chipset
- Via Apollo KT133 (VT8363/686A) or (VT8363/686B support ATA 100) two chip AGPset
Verwijderd
Ik heb hem nergens nog gevonden, misschien weet jij dat? Of iemand anders natuurlijk
Somebody help me?
Verwijderd
Edit:
Hmm, ik heb net ook ff gebenched en ik kwam met een maxtor 20.4 Gb, 7200 rpm, uata100 op een cusl2 ook op een score van 24050, dus misschien hebben ze toch wel gelijk.............
amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie
Help?