Dag iedereen,
Ik probeer zelf een heel eenvoudig CMS in elkaar te knutselen. Ik wil users, categorieën, secties en artikels.
Per onderdeel heb ik volgende pagina's:
Het probleem zit hem in de pagina om een artikel toe te voegen. Om niet met ID's te hoeven worstelen heb ik gekozen om comboboxen te gebruiken met de waarden uit de bijhorende tabellen. Dat probeer ik op onderstaande wijze te doen:
Maaaaar: Wat zie ik? Mijn combobox wordt gevuld met de juiste data, maar er ontbreekt 1 waarde: namelijk de eerste waarde van het resultaat van de query.
Ik weet dat de query een goed resultaat geeft, want in de overzichtpagina's werkt dit. Daar steek ik het resultaat van de query niet in een combobox, maar in een tabel:
Ik probeer zelf een heel eenvoudig CMS in elkaar te knutselen. Ik wil users, categorieën, secties en artikels.
Per onderdeel heb ik volgende pagina's:
- overzicht
- toevoegen
- bewerken
- verwijderen
Het probleem zit hem in de pagina om een artikel toe te voegen. Om niet met ID's te hoeven worstelen heb ik gekozen om comboboxen te gebruiken met de waarden uit de bijhorende tabellen. Dat probeer ik op onderstaande wijze te doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [...] <td><?php $section = mysql_query('SELECT id, name FROM sections') or die('Error' + mysql_error()); $sect_row = mysql_fetch_array($section); echo '<select name="section">'; while ($sect_row = mysql_fetch_array($section)){ echo(' <option value="' . $sect_row['id'] . '">' . $sect_row['name'] . '</option>'); } echo ('</select>'); ?></td> |
Maaaaar: Wat zie ik? Mijn combobox wordt gevuld met de juiste data, maar er ontbreekt 1 waarde: namelijk de eerste waarde van het resultaat van de query.
Ik weet dat de query een goed resultaat geeft, want in de overzichtpagina's werkt dit. Daar steek ik het resultaat van de query niet in een combobox, maar in een tabel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [...] <?php while ($row = mysql_fetch_array($result)){ echo ("<tr><td>". $row['id'] . " </td> " . "<td>" . $row['name'] . " </td> " . "<td><a href=" . '"cat_edit_form.php?id=' . $row['id'] . '">Edit</a></td>' . "<td><a href=" . '"cat_del.php?id=' . $row['id'] . '">Delete</a></td>' . "</tr>\n "); } ?> |