Modden van een Sansa Clip +
Mijn eerste "mod" hier op Tweakers. Ben al heel erg lang hier actief en regelmatig doe ik wat mods of andere dingen. Maar normaliter post ik niets! Tot nu!Wat is een Sansa Clip +?
Hier draait het om. Een Sansa Clip +. Een briljante MP3speler van Sandisk! Klein, belachelijk goede geluidskwaliteit en vooral gebruiksvriendelijk. Overal zijn er mods voor het geluid en audiofielen zweren raar genoeg bij deze spelers. Veel mensen die koptelefoons en portable versterkers van honderden euro's op het apparaatje aansluiten. De duurste Clip + kost in de pricewatch pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart maar 50 tot 60 euro!Wat normale pics en in goede staat:

Wat is er gebeurd dan?
Nou heel erg is het eigenlijk maar ik weet niet wat er gebeurd mee is... Ik was hem al enkele weken kwijt... Kon hem nergens vinden. 3 keer mijn hele kamer opgeruimd en kon niets vinden. Totdat ik hem in 1 keer op een begeven moment in een hoek zag liggen zonder clip... Senza Clip +....
Nou ja nu heb ik dus een Senza Clip +...... Hier wat foto's van het afgebroken stuk. In tegenstelling tot de eerste versie van de Clip is deze clip een vaste variant... Dus als hij eraf is dan is hij ook direct goed stuk.... 

Wat gaan wij dan doen?
Omdat hij dus uitstekende stukken heeft en scherpe randjes van het afbreken moet ik sowieso dat niet meer scherp maken en het liefste er zelfs voor zorgen dat hij weer een enigzins normaal uiterlijk heeft. Dit is niet alleen belangrijk voor mijzelf maar ook voor het uiterlijk wat nu op deze manier goed verpest is eigenlijk....Nou laten we dan maar beginnen!
Ik ga enkele stappen doorlopen en hoop dan uiteindelijk een smooth uiterlijk te geven aan mijn Sansa Clip +[list]
• Als eerste moet ik de uitstekende stukken eraf halen.
• Vervolgens moet ik ervoor zorgen dat de achterkant netjes en smooth word
• Ik moet de stukken die fout zijn gegaan of niet goed zijn gegaan opvullen gecombineerd met de vorige stap
• Vervolgens ervoor zorgen dat het uiterlijk in het geheel past. Moet nog eventjes bepalen hoe en wat.
• Als de behuizing af en netjes is ga ik bezig met de software. Dit komt later en pas als de behuizing af is.
Dag 1
In een vlaag van verveling lekker eens de soldeerbout pakken en bezig gaan. Als eerste heb ik met een soldeerbout over de uitstekende stukken geprakt. Ervoor zorgen dat de stukken platter tegen de behuizing aanzit en hopelijk ook stukken weghalen. Dit is uiteindelijk goed gelukt en het onderstaande resultaat.

Ik heb voor deze fase 3 dingen gebruikt. Ik ben begonnen met een of andere el cheapo soldeerbout uit het jaar krijt. Vervolgens afwisselend een diamantvijl en de soldeerbout gepakt om ervoor te zorgen dat het zo plat mogelijk is. Als laatste afgewerkt met korrel 2500... Maar dat was iets te klein qua korrel....
Enkele stukken zijn verkeerd gegaan en die komen later maar ik ben over het algemeen nog redelijk tevreden met de feel van het geheel.
Dag 2
Ondertussen is de behuizing uit elkaar. Enkele foto's gemaakt. Morgen ga ik de stad in om wat verf en overige middelen te halen. Hopelijk zou dat genoeg moeten zijn om verder te gaan met de behuizing. Hier dus wat foto's van de behuizing.
Uitelkaar gehaald

Hier wat duidelijker de afwerking te zien... Niet echt netjes maar daar word aan gewerkt
Fase 2: De Software
Nadat ik klaar ben met de hardware gaat de software anders worden. Ik ga hiervoor Rockbox gebruiken. Erg uitgebreide en modbare firmware. Maar dit is iets voor laterAangezien de speler "bruikbaar" is tijdens het modden voor dus de firmware verandering!
Rockbox? Wat is dat nu?
Rockbox is een opensource firmware voor verschillende spelers. Onder andere voor dus de Sansa Clip +. Maar ook geschikt gemaakt voor de Cowon D2, Verschillende iPods, Meerdere iRiver spelers en nog wel meer.Wat is het doel dan?
De firmware is gemaakt vanaf scratch en heeft als doel vele extra functie's aan de originele firmware toe te voegen. Bijvoorbeeld een bizar brede ondersteuning voor muziekcodecs en games. Maar ook films en een bizar uitgebreide EQ behoort tot de mogelijkheid. Nu zul je wel begrijpen dat op een scherm van de Clip + dingen als films en games erg lastig gaan, maar het behoort tot de mogelijkheden!
hier nog een filmpje van de kale speler
Software op de PC
Als eerste moet je de speler aankoppelen en ervoor zorgen dat hij leeg is. Zo gezegd zo gedaan een full format, externe SD geheugen eruit en de software opstarten maar!
Eenmaal opgestart is het eigenlijk heel erg makkelijk. Je zorgt ervoor dat de speler ingeladen is in de Rockbox installer en je drukt op compleet install. Daarna loop je wat schermen door en klaar is Rockbox.

Duh op naar het volgende scherm!

Ik installeer het apparaat in Dual boot modus. Dit is voor het connecten met de PC erg gemakkelijk. Ook gewoon als backup op de speler. Nou ja downloaden die hap maar!

Hoppa naar de webpagina en downloaden. Vervolgens inladen en de Rockbox installer doet de rest. Totdat wij thema's mogen uitkiezen voor de nodige eye-candy

Enkele mooi uitziende thema's uitzoeken en installeren. Dit is altijd nog te wijzigen als alles klaar is. Dus installeren en verwijderen is erg gemakkelijk en gaat ook weer via de Rockbox tool.
Software op de Speler
Vervolgens is de tool klaar en kun je de speler ontkoppelen.
Vervolgens krijg je dit scherm waarna hij redelijk snel overgaat in update succesvol zoals in het onderstaande filmpje te zien is.
Succes \o/
Muhahahaa! Het is dus gelukt!

Direct ook wat muziek erop gezet om te testen of echt alles werkt. Ja dus! Straks als het apparaatje af is eens alles instellen. Voorlopig dus genoeg gedaan
Disclaimer
Is niet het normale voor Casemodding[ Voor 34% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2011 20:19 . Reden: update ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker