Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk monitoring software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het oriënteren op software om de netwerken bij onze klanten te monitoren.
Hierbij heb je natuurlijk veel betaalde maar ook open source versies.
De licentie kosten vindt ik nogal wat aan de hoge kant bij bijvoorbeeld Kaseya of GFI ziet er wel erg strak uit zover ik het heb kunnen proberen en qua functionaliteit is het ook erg ruim (misschien wel té)

Graag hoor ik de ervaringen van betaalde en open source applicaties uiteraard gaat de voorkeur uit naar een open source maar er moet dan wel voldoende functionaliteit in zitten.
Zelf hebn ik al een tijdje Spiceworks in gebruik echter vind ik dit zooo ontzettend traag maar wellicht kan het zijn dat anderen dit ook ervaren.

Bij betaalde versies denk ik aan Kaseya, EPO elements en bijvoorbeeld GFI en bij open source (zover ik heb gelezen) SpiceWorks, Alphacontrol.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paar jaar ervaring met Kaseya, en ik vind het ideaal. Vooral alerting, eventlog monitoring, patch management en sinds kort ook een ingebouwde MBAM module. Op Dell bakjes pruts ik mooi de Server Administrator die zn events logged, Kaseya houdt die vervolgens in de gaten en logt tickets als er iets aan de hand is. Verder Exchange services en events, BackupExec, vrije schijfruimte wordt in de gaten gehouden etc.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik liep eens tegen LoriotPro aan. http://www.loriotpro.com/

Lijkt aardig wat te kunnen. Hun server ligt er alleen op het ogenblik uit. :p

Verwijderd

Topicstarter
Ok Kaseya lijkt me inderdaad erg goed kost alleen wel iets van 2,95 per agent (per machine) heb ik begrepen dan lopen de kosten natuurlijk wel el vlot op... Iets wat open source is en enigsinds in de buurt komt zal er wel niet zijn...?

Verwijderd

hier ook een tevreden Kaseya gebruiker :)

In plaats van kijken naar producten, kijk ook naar functionaliteit. De vraag is natuurlijk: wat wil je?
en het antwoord wordt dan: deze producten kunnen .....

je kan een heleboel producten zoeken, maar elk product is anders. Kaseya heeft veel functies, maar als je er maar 1 gaat gebruiken lijkt het mij een duur product.

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Opsview is open source. Een conculega is er helemaal weg van, ik heb er zelf geen ervaring mee.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens de verhouding functionaliteit en eisen moet in verhouding staan.
Wij zijn een klein bedrijf en Kaseya is inderdaad zeer uitgebreid misschien wel té.

Ik ga Opsview ook eens bekijken... en laat mijn ervaringen weten!
Pagina: 1