Ik heb sinds kort een Dell Optiplex GX620 Ultra Small Form Factor (dus kleine kast), het betreft een P4 machine, 2,8 Ghz met 1 gb geheugen. Nu wil ik Windows 7 gebruiken, maar de hoeveelheid geheugen is krap.
Er zitten 2 geheugeslots in, momenteel 2x512. Ik heb al 2x geheugen gekocht van iemand, maar zelfs het officiële dell geheugen werkte niet (bromtonen bij opstarten, verder niets).
Ik heb al in het Dell forum rondgestruind, veel via internet gezocht, en nu lijkt het alsof Kingston Valueram wel een goede kans maakt om samen te werken met mijn desktop.
Echter, ik zie hiervan nog vele verschillende versies.
Enige gegevens van mijn pc:
* Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G : zou CL5 of CL6 geheugen (N6=CL6) iets uitmaken?
* Op deze pagina staat ook enige uitleg, daar staat weer dat non-ecc is. Dat zou dus moeten kunnen.
Dan nog is Dell vrij kieskeurig, schijnt. Moet ik bijv. altijd 2 modules plaatsen, of kan 1 module ook?
Er zitten 2 geheugeslots in, momenteel 2x512. Ik heb al 2x geheugen gekocht van iemand, maar zelfs het officiële dell geheugen werkte niet (bromtonen bij opstarten, verder niets).
Ik heb al in het Dell forum rondgestruind, veel via internet gezocht, en nu lijkt het alsof Kingston Valueram wel een goede kans maakt om samen te werken met mijn desktop.
Echter, ik zie hiervan nog vele verschillende versies.
Enige gegevens van mijn pc:
* past 800 mhz geheugen nu ook, of moet het echt 533 of 667 mhz zijn?Memory Type
533-MHz and 667-MHz DDR2 SDRAM
Memory connectors
2
Memory modules supported
256-MB, 512-MB, 1-GB, or 2-GB non-ECC
Minimum memory
dual-channel: 512 MB
single-channel: 256 MB
Maximum memory
4 GB
* Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G : zou CL5 of CL6 geheugen (N6=CL6) iets uitmaken?
* Op deze pagina staat ook enige uitleg, daar staat weer dat non-ecc is. Dat zou dus moeten kunnen.
Dan nog is Dell vrij kieskeurig, schijnt. Moet ik bijv. altijd 2 modules plaatsen, of kan 1 module ook?