Hoi allemaal,
Ik heb een probleem met mijn PC en ik vermoed dat het een combinatie is van mijn moederbord, maar zeker weten doe ik het niet vandaar dat ik wil rondvragen of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen, of zelfs weten wat de oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb sinds kort een nieuwe PC en bij een aantal spellen loopt de computer ineens volledig vast, hij bevriest zeg maar. Ik heb nog wel beeld, en de computer lijkt ook nog actief (koeling werkt nog, lampjes branden nog etc) maar ik kan niets meer doen met de muis of toetsenbord (NumLock reargeert ook niet).
Ik heb er geen last van als ik gewoon aan het surfen ben, alleen als ik een applicatie (game) aan het spelen ben.
Met wat toeval ben ik er achter gekomen dat ik er zeker van kan zijn dat tijdens het spelen van 'Magic the Gathering Tactics' het spel 100% vast loopt na een paar minuten gespeeld te hebben.
Ook heb ik er last van met bijvoorbeeld Empire Total war, maar minder condequent.
Wat heb ik al gedaan om het probleem te verhelpen:
Er schijnt een chipset probleem te zijn met mijn model moederbord, maar alleen op de SATA3 aansluiting, dus daarom heb ik:
1. Windows 7 op SSD geinstalleerd op SATA3 aansluiting.
2. Windows 7 op SSD geinstalleerd op SATA6
3. Windows 7 op HDD geinstalleerd op SATA3
4. Windows 7 op HDD geinstalleerd op SATA6
5. Memtest ‘86” uitgevoerd; geen problemen
6. Intel Burn Test uitgevoerd; geen problemen
7. “Error scan” van “HDTune” uitgevoerd; geen problemen
8. Moederbord geflashed naar de laatste versie.
Behalve het vervangen van het moederbord weet ik nu even niet wat ik nog zou kunnen testen
Mijn systeem bevat de volgende hardware:
Ik heb een probleem met mijn PC en ik vermoed dat het een combinatie is van mijn moederbord, maar zeker weten doe ik het niet vandaar dat ik wil rondvragen of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen, of zelfs weten wat de oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb sinds kort een nieuwe PC en bij een aantal spellen loopt de computer ineens volledig vast, hij bevriest zeg maar. Ik heb nog wel beeld, en de computer lijkt ook nog actief (koeling werkt nog, lampjes branden nog etc) maar ik kan niets meer doen met de muis of toetsenbord (NumLock reargeert ook niet).
Ik heb er geen last van als ik gewoon aan het surfen ben, alleen als ik een applicatie (game) aan het spelen ben.
Met wat toeval ben ik er achter gekomen dat ik er zeker van kan zijn dat tijdens het spelen van 'Magic the Gathering Tactics' het spel 100% vast loopt na een paar minuten gespeeld te hebben.
Ook heb ik er last van met bijvoorbeeld Empire Total war, maar minder condequent.
Wat heb ik al gedaan om het probleem te verhelpen:
Er schijnt een chipset probleem te zijn met mijn model moederbord, maar alleen op de SATA3 aansluiting, dus daarom heb ik:
1. Windows 7 op SSD geinstalleerd op SATA3 aansluiting.
2. Windows 7 op SSD geinstalleerd op SATA6
3. Windows 7 op HDD geinstalleerd op SATA3
4. Windows 7 op HDD geinstalleerd op SATA6
5. Memtest ‘86” uitgevoerd; geen problemen
6. Intel Burn Test uitgevoerd; geen problemen
7. “Error scan” van “HDTune” uitgevoerd; geen problemen
8. Moederbord geflashed naar de laatste versie.
Behalve het vervangen van het moederbord weet ik nu even niet wat ik nog zou kunnen testen
Mijn systeem bevat de volgende hardware:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Samsung Syncmaster BX2450 | € 225,- | € 225,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit) | € 87,39 | € 87,39 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,30 | € 77,30 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 64,- | € 64,- |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 73,- | € 73,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 283,97 | € 283,97 |
1 | Corsair HX750W | € 124,50 | € 124,50 |