Toon posts:

Corsair kondigt TX V2-serie voedingen aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De voorgaande, originele serie droeg alleen het 80Plus-certificaat, maar de herziene uitvoering, herkenbaar aan het achtervoegsel V2, haalt rendementen die recht geven op de 80Plus Bronze-certificering.
Er zijn twee versie hiervoor geweest. De eerste versie was ook een Seasonic zoals deze met standaard 80 PLUS certificaat. Toen kwam de met -C achtervoegsel welke je waarschijnlijk nu ook meestal nog zal krijgen. Dit is een voeding gemaakt door CWT (PSH II design). Nieuwe versie de dus met V2 erachter weer terug naar Seasonic en dus met 80 PLUS Bronze certificaat. Edit: dit geld alleen voor het 650W exemplaar.
De 750W en 850W waren eerst PSH, toen PSHII en nu dus Seasonic.
Ook de geluidsontwikkeling zou volgens Corsair onder handen zijn genomen en de ripple en noise zouden lager zijn dankzij een vernieuwde dc-dc-omvormer
DC-DC omvormer zit er voor een hoger rendement niet voor lagere rimple/noise.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nu heeft het nog weinig zin om het te veranderen, meesten lezen echt geen nieuws meer van een paar dagen geleden. IMO moeten fouten in nieuwsberichten eens wat sneller verbeterd worden, vaak duurt het namelijk nogal wat uren of zelfs meer dan een dag en dan leest toch niemand het meer.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
In onze pricewatch stond alleen voor de TX650 een C-variant: die was prijsloos (maw: niet gevoerd door winkels hier). Voor de overige uitvoeringen was die variant er helemaal niet. Op basis daarvan niet genoemd, en sowieso doet dat volgens mij weinig afbreuk aan de nieuwswaarde van de V2-serie.

Verwijderd

Topicstarter
willemdemoor schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:50:
In onze pricewatch stond alleen voor de TX650 een C-variant: die was prijsloos (maw: niet gevoerd door winkels hier).
Ik had hem toegevoegd idd, maar Corsair heeft nooit de SKU veranderd.
Voor de overige uitvoeringen was die variant er helemaal niet.
De overigen had ik niet toegevoegd bedoel je. ;)
Op basis daarvan niet genoemd, en sowieso doet dat volgens mij weinig afbreuk aan de nieuwswaarde van de V2-serie.
Nee maar je had het over de voorgaande serie, terwijl er dus wel degelijk twee zijn geweest. Dus welke bedoel je dan? ;)

Overigens staat dat gedeelte over DC-DC en rimple/noise er nog wel steeds.

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Dat laatste had ik niet zelf verzonnen: "a new DC-to-DC converter design provides tighter voltage regulation, with measurably lower ripple and noise."
Wou je zeggen dat een press release liegt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt iig niet. :p DC-DC zorgt meestal voor een wat mindere voltage regulatie op de 5V en 3,3V, op de 12V heeft het geen invloed, maar beter wordt het dus ook niet. En de rimple/noise klopt dus ook niet, kan best zijn dat die lager is, maar de DC-DC conversie zit er gewoon voor het krijgen van een hoger rendement en niet voor lagere rimple/noise.

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
nou ja, mijn wereldbeeld is ingestort :) aangepast
Pagina: 1