probleem met video kaart. of nieuwe PC zonder SLI

Pagina: 1
Acties:

• unidentifiiq
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 17:25
hallo,

ik heb een probleempje en zou misschien wat hulp/advies kunnen gebruiken.
het probleem:
ik het poosje terug mijn pc een grafische ugrade gegeven.
- Antec True Power 750 W (voor SLI)
- Evga GTX460 SC (768 mb)
- Evga GTX460 SC (768 mb)

Meteen in het begin gaf 1 van de grafischekaarten gebreken.
Hij werd niet erkend door windows na de driver installaties.
Eenmaal terug gestuurd naar de verkoper (Afuture) kreeg ik het bericht dat de kaart inderdaard defect was en het reparatie procedure van start gegaan.
na een helepoos wachten besloot ik toch maar contact op te nemen met Afuture waar ik te horen kreeg dat de kaart niet meer te repareren was.
Ik kon mijn geld terug vragen of ik kon er voor kiezen dat ze mij een nieuwe zouden sturen.
Ik koos er toch voor om een nieuwe opgestuurd te krijgen omdat ik graag een pc met SLI hebben.
Weer een poos later kreeg ik te horen dat deze kaart niet meer leverbaar was.
NERGENS MEER.
nou dat is balen.

Ik kan geen SLI vormen met de andere GTX460 SC (1024 MB) van wege het geheugen verschil.

wat zou ik moeten doen?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
omdat deze "droom" waarschijnlijk niet meer mogelijk is ben ik misschien van plan om het volgende te doen:

Ik ben er nou over na aan het denken om een nieuwe pc te kopen:
- AMD Phenom X6 1100T
- ASUS M4N98TD EVO (dit moederbord maakt SLI mogelijk)
- EVGA GTX460 SC
- Kingston ValueRAM DDR3 1333 MHZ 8GB (op windows 7 home 65-bit)
(- en uiteraard met HDD en PSU)

zou dit een goed genoeg presterende en stabiel systeem zijn?

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Hoe lang is het geleden dat je het systeem met name de twee GTX460 kaarten hebt aangeschaft? Je zou eventueel contact op kunnen nemen met EVGA. Aangezien ze 2 jaar fabrieksgarantie aanbieden op deze kaarten.

[ Voor 85% gewijzigd door Cobalt op 16-02-2011 18:44 ]

• unidentifiiq
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 17:25
ik heb al contact met ze opgenomen.
ze kunnen me niet helpen :(

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 14:30
Twee kaarten met 'slechts' 768MB is nogal zonde. Ik zou gewoon je geld terugvragen. Eventueel kun je je andere GTX 460 verkopen en twee andere kaarten in SLI draaien?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:57

Rick-Jan

always connected

inderdaad je geld terugvragen, heb je gewoon recht op. houd vraag en aanbod in de gaten, verschijnen ook wel regelmatig 460's.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Overigens is 768 MB nogal weinig om echt profijt te hebben van SLI zoals Marc al aangeeft.
Ik merk dat ik met 1 GB en alle settings maxed in veel games de 1 GB al aantik op 1920x1080.
Pagina: 1