dd-wrt op een linksys wrt54g v5

Pagina: 1
Acties:

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 16:49
V5 dus, dat houd in dat hij weinig geheugen heeft, er kan wel een mini versie van dd-wrt op maar die ondersteunt hellaas geen ipv6. Wat zijn dan nog meer de voordelen van dd-wrt? router is al vrij oud en sinds ik hem in gebruik heb als router(heb sinds maand of 2 ziggo) blijft msn steeds uitvallen, your contact list is not available.

veder heb ik hier een wap54g als AP client om zo een stuk draadloos te overbruggen en dan veder te gaan op bedraad weer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

hipy schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:
V5 dus, dat houd in dat hij weinig geheugen heeft, er kan wel een mini versie van dd-wrt op maar die ondersteunt hellaas geen ipv6.
Geen enkele dd-wrt versie ondersteund ipv6. Je kan het er zelf op knutselen maar standaard zit het er nog niet in (wellicht bij de beta's).
Maar dan nog? ipv6 is niet opeens verplicht bij ziggo. Je krijgt er echt niet opeens magische extra mogelijkheden mee. :)
Wat zijn dan nog meer de voordelen van dd-wrt? router is al vrij oud en sinds ik hem in gebruik heb als router(heb sinds maand of 2 ziggo) blijft msn steeds uitvallen, your contact list is not available.
Voordelen tov de originele firmware? Vergelijk de mogelijkheden van de micro en mini versie maar eens met de oorspronkelijke firmware: http://www.dd-wrt.com/wik...do_I_flash_onto_my_router

Het grootste voordeel van dd-wrt tov de originele firmware voor de v5 was (naar mijn mening):
-stabieler (de v5 liep vaak vast)
-meer connecties (geen vastlopers bij flink torrent gebruik)
-qos

Maar vergeet niet dat de v5 een vrij gedateerd model is. Wil je echt alle mogelijkheden uit de dd-wrt halen dan koop je een recente router met ondersteuning voor dd-wrt.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-02-2011 18:32 ]