Philips HTS6500 koppelen aan meerdere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07-2024
Het volgende:

Ik heb een Philips dvd surround set (Philips HTS6500), waar dus ook mijn boxen op aangesloten zitten. Dit systeem heb ik met een HDMI kabel gekoppeld naar mijn televisie (Philips 37PFL5603D). Als ik dus een dvd kijk, heb ik gewoon geluid via mijn boxen aangezien de surround set via de hdmi kabel aan de televisie gekoppeld is. Nu heb ik echter ook nog een setup box (Cisco) van UPC en een Netgear Media speler (EVA9100). Ik heb echter maar 1 ingang voor audio (rood-wit) in mijn surround set, ik kan er dus voor kiezen om mijn setup-box voor digitale televisie hierop aan te sluiten, of mijn mediaspeler, maar niet allebei. Betekent dit dat ik continu die kabels moet wisselen als ik digitale televisie of een fim via mediaspeler wil kijken en hierbij goed geluid wil hebben? Of is er misschien een oplossing/alternatief zodat ik niet continu hoef te schakelen? Ik heb al geprobeerd om de Audio out van de televisie aan te sluiten op de Audio In van de surround set, maar dan krijg ik geen geluid op mijn boxen, zowel niet als ik de mediaspeler gebruik alsook niet als ik digitale televisie kijk…

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

Normaal zou je wel geluid moeten krijgen als je de Audio Out van de TV aansluit op de Audio In van de home cinema set. Heb je wel echt de audio out gebruikt en niet per ongeluk een audio in? En natuurlijk op de home cinema wel de juiste ingang kiezen waar de TV op aangesloten is.

Het kan overigens wel dat de TV inkomend digitaal (HDMI) geluid niet kan terug zetten naar de Audio Out (analoog). Algemene oplossing is een switch waar je meerdere apparaten op aan moet sluiten en vanaf de switch gaat er dan één verbinding naar de home cinema. Je moet dan nog wel handmatig een keuze maken, maar het is beter dan achter je kastje kabels gaan lopen wisselen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Bedankt voor je reactie Fear.

Ik heb het inderdaad gecheckt of het allemaal wel op de goede poortjes was aangesloten maar er was echt een rode en een witte kabel op mijn televisie audio out aangesloten. Deze kabels liepen dan naar de witte en rode Audio in van de surround. Dus je verklaring van HDMI geluid in niet terug te kunnen zetten, klinkt dan als een plausibele verklaring.

Een switch is inderdaad een idee, wist niet dat er die waren. Heb je misschien een linkje met een voorbeeldje naar zo'n apparaatje?

Zelf had ik gezocht naar een audio splitter, kwam uit bij zoiets:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=555

Zou dit werken als ik deze op mijn surround set aan sluit en er dus twee signalen in laat komen (mediaspeler en setup-box)?

Alvast bedankt voor enige reactie.

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:02
je kan bijvoorbeeld kijken naar iets als dit:

2 poort's audio switch
of
4 poorts audio switch

ik heb trouwens niet gekeken of je toevallig een optische ingang op je home cinema setje hebt, maar anders kan je mischien kijken naar deze optical switch

ik hoop dat je hier wat mee kan :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• michealmcdermot
Ik heb de volgende ingangen nog vrij op mijn surround set:

Scart
CVBS
S-Video
Digital in

Ik weet niet of het misschien ook mogelijk is om het geluid met 1 van die aansluitingen binnen te krijgen?
Is natuurlijk altijd makkelijker dan een switch te moeten gebruiken...

Bedankt voor de reacties!

Mike

Anoniem: 374197

Via digital in kan je een set aansluiten daar kan je de upc box op aansluiten.
Dan via rood zwart je dvd speler.

Dan blijf alleen je media speler over.

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:52
Die kun je dan wel op de scart ingang aansluiten met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/scart_verloop.jpg
(Waarbij je dus alleen de rood/witte ingang gebruikt.)

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 18-02-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
DVD speler zit geïntgreed in de surround set, dus ik hoef nog maar 1 apparaat aan te sluiten anders dan de rood-witte tulip stekker. Kan dus of de setop-box zijn, of de mediaspeler. En als ik jou goed begrijp kan ik mijn setup-box via een digitale kabel (zoiets? : http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=706)

aansluiten op de digital in van de surround? En dan heb ik dus gewoon geluid, oftewel werkt hetzelfde als de rood-witte tulip aansluiting?

Bedankt voor het helpen van een totale leek hierin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ja die kabel kan je gebruiken voor je setop box en dan rood wit voor je mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 374197 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:11:
Ja die kabel kan je gebruiken voor je setop box en dan rood wit voor je mediaspeler.
Volgens mij gaat die kabel niet werken, de Philips heeft volgens de specificaties een digitale coax ingang en geen optische ingang. Dus controleer eerst wat voor digitale aansluiting de DVD-speler/home cinema heeft. Er zijn namelijk meerdere soorten digitale kabels. Op dit soort setjes heb je meestal een optische ingang of een digitale coax ingang. En zoals ik het lees heeft de Philips dus een digitale coax, dan heb je niets aan de digitale kabel waar eerder in het topic naar verwezen werd.

Wat je ook nog kan proberen is om via de S/PDIF Out van de TV een kabel te leggen naar de digitale ingang van de home cinema set. Je hebt dan één digitale coax kabel nodig (althans, ik lees dat de HTS6500 een digitale coax ingang heeft en ga daar dus dan ook van uit). Je stuurt dan alle signalen de TV in en de audio gaat dan over de Audio Out van de TV naar de HTS6500. Dan zou je maar één kabel nodig hebben. Hoef je ook niet te gaan knutselen met splitters, switches en andere mogelijkheden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Bedankt voor je heldere uitleg Fear!

Ik ga het proberen en laat je de uitkomst weten!

Even voor de zekerheid, ik zou de volgende kabel dan op de s/pdif van mijn televisie naar de optische ingang van de surround aan kunnen sluiten:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9668

Correct?

Bedankt maar weer!

[ Voor 3% gewijzigd door michealmcdermot op 19-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:02
michealmcdermot schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:19:
Bedankt voor je heldere uitleg Fear!

Ik ga het proberen en laat je de uitkomst weten!

Even voor de zekerheid, ik zou de volgende kabel dan op de s/pdif van mijn televisie naar de optische ingang van de surround aan kunnen sluiten:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9668

Correct?

Bedankt maar weer!
Correctie het is geen optische ingang, maar een coaxiale ingang, maar met deze kabel die jij wilt gebruiken kan het, moet je wel even zorgen dat je HT-setje de digital in (of hoe hij dat exact noemt) gebruikt en dat je ook de uitvoer op digital out op je TV aan hebt staan (bij sommige staat dit volgens mij automatisch wel aan, maar bij mijn tv moet ik het appart inschakelen als ik de digital out wil gebruiken).
Verder heel veel kijk en luisterplezier ermee :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1