Meerdere unices op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik heb thuis een nog een p120 staan met 96 mb edo en een 19 gb hd, nu staat er alleen Red Hat LiNuX op...
Nou wil ik proberen om er zoveel mogelijk unices er op te pleuren, ruimte zat...:)
Ik zat te denken aan:
- Slackware
- Debian Hurd
- OpenBSD
- FreeBSD
- NetBSD
- Solaris

Maar dan is mijn vraag, welke laten zich (makkelijk) op een uitgebreide partitie installeren?:?

Zoek wat je niet eerder vond

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als je gewoon zorgt dat je een /boot maakt waar elke distro vanaf geboot wordt, met kernel en dergelijke en deze onder de 1024 houdt zit je zoiezo goed! Verder weet ik niet of je voor de andere os'en nog een andere bootloader moet gebruiken ofzo .. maar ik weet zeker dat de linux distro's niet zo moeilijk doen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Je kunt solaris i.i.g met lilo booten

Verwijderd

misschien eens bootmagic 6 van powerquest bekijken?? moet je er helaas ook win bij op zetten.
dan laat je de diverse linux distro's hun lilo in de /boot zetten en niet in de mbr (dus elke linux eigen lilo).
primair:
1e partitie 100 meg voor win95+bootmagic

extended:
linux1
swap1
linux2
swap2
etc....

bootmagic ondersteund overigens partitionhiding.

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Eigenlijk wilde ik weten welke allemaal op een extended partition te installeren zijn, omdat een harde schijf maar 4 primaire partities mag bevatten inclusief een extended partition.:(

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Maar is er niemand die mij kan vertellen hoe het zit met het type partitie waarop de verschillende unices op geinstalled kunnen worden...???

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat je alle Linux varianten op een extended partitie kunt installeren zonder problemen.

Verwijderd

Je hebt maar 1 swap nodig hoor.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Als je gewoon zorgt dat je een /boot maakt waar elke distro vanaf geboot wordt, met kernel en dergelijke en deze onder de 1024 houdt zit je zoiezo goed! Verder weet ik niet of je voor de andere os'en nog een andere bootloader moet gebruiken ofzo .. maar ik weet zeker dat de linux distro's niet zo moeilijk doen
Die 1024 cilinder limiet is er niet meer bij de nieuwste lilo dacht ik. (bij grub misschien ook niet meer)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Tja, ik zal nog even gedetailleerder zijn:
Welke Unix, behalve LiNuX, laat zich op een extended partition installen?

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 08:57 schreef Zarc.oh het volgende:
Tja, ik zal nog even gedetailleerder zijn:
Welke Unix, behalve LiNuX, laat zich op een extended partition installen?
volgens mij kunnen alle drie BSD's dat (kijk ander ff op hun site)
Op maandag 19 maart 2001 14:54 schreef Hulzzz het volgende:
Je hebt maar 1 swap nodig hoor.
Thx, das wel nuttig om te weten. Geldt dat alleen voor linux ? kan BSD ook van dezelfde swappartitie gebruik maken?
Pagina: 1