Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laserprinter geeft white spots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat hier ook printer guru's zitten. Ik maak al jaren met plezier gebruik van een Lexmark Optra T620 monochroom laserprinter. Sinds een aantal maanden heb ik echter last van white spots (weet niet of ze zo heten, maar de term dekt de lading :) ).

Wat heb ik geprobeerd:
- alles schoongemaakt
- nieuwe toner + drum (is 1 kit)
- andere fuser eenheid

De white spots zitten altijd aan de linkerkant van de afdruk, met de regelmatigheid van een rol. Vandaar mijn idee om de toner, drum en fuser te vervangen, maar helaas zonder resultaat.

Een afbeelding verduidelijkt waarschijnlijk meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.complaza.nl/images/lexmark.jpg

Is de printer kapot of kan ik zelf nog wat proberen?

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 18:55
Transferrol, zit in de machine gemonteerd, onder de drum eenheid.
Als je je voorbeeld oprolt en 2 van die witte vlekken op elkaar legt heb je de dikte van de veroorzaker te pakken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan printers ook met opzet jammen(trek maar iets open) en zo bijv de printer stilzetten voordat het papier de fuser bereikt en zien of het defect daar al optreed.

Zo ook voor de toner, zie het het defect al bijv op de drum voordat de toner overgedragen wordt.

Maar rajjmakers truuk is wel een van de belangrijkste. de rollen hebben vaak een unieke omtrek/doorsnee. dus aan de hand van het paiper zoek je uit bij welke rol het zit.
Maar ja voor hetzelfde geld maat de toner cartridge een rare hobbel tijden het printen (tandwiel/lager gaar ?) en mist de laser even zijn doel.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Zojuist de transfer en charge rol gereinigd maar dat hielp niet.
Ik ga inderdaad eerst maar de omtrek van de rollen vergelijken met het papier voordat ik nog meer ga vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer even mee bezig geweest. Aan de hand van de afdruk tot de conclusie gekomen dat de boosdoener een rol van ca. 30 mm doorsnede is. Dit moet de drum zijn, alle overige rollen zijn aanzienlijk kleiner in diameter.

Zoals gezegd is de drum vervangen (geheel nieuwe toner/drum cartridge). De drum ziet er ook niet smerig uit oid. Net even een klepje opengetrokken zodat ik de cartridge in de gaten kan houden tijdens het printen, maar deze blijft netjes op zijn plek.

Iemand nog suggesties?