Een kennis van me wil zijn computer volledig ombouwen met waterkoeling en hij vroeg mij te helpen zoeken voor zijn aankoop. Het probleem is echter dat zowel hij als ik hier weinig ervaring met hebben en dus vraag ik graag wat advies aan de doorwinterde tweakers.
De hardware die hij zou willen koelen met water is de volgende
zijn cpu: Intel Core i7 i7-860 - LGA1156
2 grafische kaarten: 2 x XFX Radeon HD 5850 Black edition
verschillende harde schijven (3.5")
zijn psu: coolermaster Real Power M620 Modular PSU
Het budget is maximum 500 euro, de case waar alles in zit is de Cooler Master HAF 932.
Nu zie ik in verschillende winkels wel koelblokjes liggen voor cpu waterkoeling, is eender welk blokje goed? Ik zou niet voor het goedkoopste gaan en eerder een merk als zalman of coolermaster kiezen, maar ik heb geen idee welke verschillen hier allemaal in zitten.
Ook doorzichtige darmpjes heb ik al overal gevonden, dat is dus zeker geen probleem. Hij wil ze echter een blauwe kleur geven.
Graag wat goede aankooptips hierover, zodat we zijn desktop kunnen tweaken
het is de bedoeling de case dan volledig af te sluiten zodat er weinig tot geen stof meer in kan
De hardware die hij zou willen koelen met water is de volgende
zijn cpu: Intel Core i7 i7-860 - LGA1156
2 grafische kaarten: 2 x XFX Radeon HD 5850 Black edition
verschillende harde schijven (3.5")
zijn psu: coolermaster Real Power M620 Modular PSU
Het budget is maximum 500 euro, de case waar alles in zit is de Cooler Master HAF 932.
Nu zie ik in verschillende winkels wel koelblokjes liggen voor cpu waterkoeling, is eender welk blokje goed? Ik zou niet voor het goedkoopste gaan en eerder een merk als zalman of coolermaster kiezen, maar ik heb geen idee welke verschillen hier allemaal in zitten.
Ook doorzichtige darmpjes heb ik al overal gevonden, dat is dus zeker geen probleem. Hij wil ze echter een blauwe kleur geven.
Graag wat goede aankooptips hierover, zodat we zijn desktop kunnen tweaken