PDF bestanden downloaden externe server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
We hebben intern een server met een map met PDF bestanden. Deze heten bijvoorbeeld [personeelsnummer]_2010_1.pdf, [personeelsnummer]_2010_2.pdf.

De bedoeling is dat we een website ontwikkelen waar personeel kan inloggen en deze bestanden kunnen downloaden. Een inlogsysteem maken is natuurlijk geen probleem.

Waar mee ik zit: bestanden staan op een interne server op kantoor. Website extern op 'n webserver. Hoe kunnen we de (persoonlijke) bestanden veilig aanbieden op de website?

Ik dacht zelf aan een apache/php-server op de interne server installeren, op een andere poort, en dan dmv een webservice (soap) een lijst met bestanden aanbieden voor die gebruiker. De documenten worden altijd op dezelfde manier opgeslagen, zoals hierboven beschreven. Wanneer een gebruiker inlogt, hebben we het personeelsnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wat dacht je van HTTPS ? :). Poort wijzigen heeft geen zin, je bestanden worden dan nog steeds onversleuteld overgestuurd, alleen op een ander poortje. In een netwerkscan zie je alsnog dat het een HTTP protocol bevat dus dat is een beveiliging als je achterdeur dicht doen maar niet op slot want dan moeten ze eerst de deur open doen om binnen te komen ...

[ Voor 85% gewijzigd door w4rguy op 16-02-2011 14:55 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
Ah ja, niet aan gedacht :). Het https certificaat wordt geinstalleerd op de interne server, dan? Want, in dat geval is de externe website de 'client' van de interne server toch?

Denk ik zo op de goede manier? Wanneer een gebruiker is ingelogd, weet ik het personeelsnummer. In PHP kan je eenvoudig een webservice bouwen. Wanneer ik het personeelsnummer verstuur, kan ik een lijst met bestanden genereren? Als een gebruiker dan op een bestand klikt, kan ik met iets als CURL het bestand downloaden?

Hoe controleer ik op de interne server of een gebruiker is ingelogd op de externe website?

[ Voor 8% gewijzigd door juiced01 op 16-02-2011 15:44 ]

Verwijderd

Wat ook een simpele methode is om op de webserver een mount (sshfs bijvoorbeeld) te hebben naar de server op kantoor, dan kun je de bestanden gewoon op de webserver inlezen alsof ze lokaal staan. Hiervoor heb je natuurlijk wel de rechten nodig om dit te doen.

Mocht dit beveiligingstechnisch een probleem opleveren zou je het eventueel nog via een VPN tunnel kunnen laten lopen.