Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. wnk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Beste,

Ik heb opensuse 11.3 (gnome) draaien in een virtuele machine. Deze morgen toen ik wilde inloggen met mijn account kreeg ik helemaal niks, alleen de wallpaper.

Ik zoeken naar hoe dit kan komen en uiteindelijk bleek het dat ik een nieuwere versie van metacity nodig had. Ik metacity updaten, bleek dat ik de laatste versie al had. Toen heb ik metacity maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd, na deze actie kan ik wel weer inloggen met mijn normale gebruiker alleen kom ik nu in een icewm omgeving.

Wie kan mij vertellen waardoor dit is kunnen gebeuren, en hoe ik mijn gnome desktop weer terug krijg.

Mvg,

Mr. wnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:47
Ik denk dat het komt omdat je metacity verwijderd hebt. OpenSuSE heeft nogal wat mods aan de config. files hiervoor dus als je herinstalleert zijn deze (denk ik) weg.

Je zegt dat je in een VM draait, heb je dan geen recovery image gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. wnk
Ik heb geen recovery image gemaakt. Ik heb verder ook niks belangrijks op die VM, ik gebruik het om meer kennis te krijgen van linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik gok dat metacity een dependency is voor gnome, dus dat op het moment dat je metacity verwijderde, gnome ook verwijderd werd. Lijkt me trouwens dat de package manager van Suse daar ook wel iets over gemeld heeft.

Als ik gelijk heb, zou het een kwestie zijn van gnome opnieuw installeren.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer eens in YaST te kijken of alles nog klopt, updaten/upgraden en anders gnome-de of gnome-desktop pakket opnieuw erop te zetten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. wnk
Bij YaST staat gnome desktop inderdaad niet aangevinkt, hij is nu bezig met de installatie. Ik ben benieuwd ik laat het zo weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. wnk
Kijk eens aan, ik heb gnome geinstalleerd en icewm verwijderd via YaST. Nu ben ik weer waar ik begonnen ben. Ik kan inloggen en dan zie ik alleen mijn wallpaper en verder kan ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Mr. wnk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:00:
Kijk eens aan, ik heb gnome geinstalleerd en icewm verwijderd via YaST. Nu ben ik weer waar ik begonnen ben. Ik kan inloggen en dan zie ik alleen mijn wallpaper en verder kan ik niks.
Waarschijnlijk is je gnome (~/.gnome) profile stuk. Probeer die directory eens weg te gooien of te hernoemen. Waarschijnlijk moet je hetzelfde doen met alles wat .gconf heet.

Luctor et Emergo || specs

• Mr. wnk
de /.gnome directory en .gconf bestanden verwijderen heeft het probleem inderdaad opgelost! bedankt.
Pagina: 1