(wifi) Netwerkadres verkrijgen....

Pagina: 1
Acties:

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 11:34
Hallo Allemaal,

Ik heb een Toshiba laptop Satellite A110, welke ik wel kan laten zoeken naar netwerken om vervolgens het wachtwoord in te vullen ........hierna geeft hij continu weer "Netwerkadres verkrijgen" hoellang ik ook wacht het komt er niet.

Draadloze communicatie staat gewoon aan, ook op mijn werk geprobeerd maar ook op dit netwerk geen resultaat. Terwijl thuis en op m'n werk zowel via andere laptops/wifi wordt gewerkt.

Iemand een oplossing?

Groeten,
Raymond

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Beveiliging?
MAC filtering?
Andere vorm van beveiliging?

Over welke adapter hebben we het?
Welke OS op de laptop?

Foutmeldingen?
Eventlog?
offtopic:
Groeten doen we op GoT impliciet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• raymondvanderpl
lier schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:13:
Beveiliging?
MAC filtering?
Andere vorm van beveiliging?

Over welke adapter hebben we het?
Welke OS op de laptop?

Foutmeldingen?
Eventlog?
offtopic:
Groeten doen we op GoT impliciet...
Beveiliging: Geen
Mac filterring: zegt me niks bij mij prive 2 andere Wifi PC's aangesloten, alsmede op mijn werk ook 3 wifi apparaten. Zowel prive als op werk verschillende routers en providers.
Adapter: Intel PRO/Wireless 3945
Foutmeldingen: alleen na erg lang wachten de melding dat hij niet met voorkeurs netwerk kan connecten.
Eventlog: waar staat deze?

Onder eigenschappen van de aansluiting staat alles op automatisch IP laten toewijzen trouwens.

Grt,
Raymond

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 16:54

Yintha

We'll stay gold forever

Staat DHCP aan op je accespoint/router?
Om wat voor accespoint/router gaat het? mode/type

[ Voor 39% gewijzigd door Yintha op 16-02-2011 14:55 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Kijk eens op je laptop of er 2 conflicting drivers zijn voor wifi. Windows heeft standaard een driver en Intel heeft er ook een driver geinstalleerd. Dat gaat niet samen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van de werkende en de niet-werkende machine.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-02 14:38
Ik vermoed dat je ofwel het verkeerde wachtwoord gebruikt, verkeerde encryptie methode of dat je mac adres geblokkeerd word.Aangezien je wel een signaal ziet en de mogelijkheid krijgt om een wachtwoord in te tikken is er niets mis met de verbinding zelf.

Ik heb geen winXP machine staan maar volgens mij kun je bij het invoeren van je wachtwoord kiezen welke encryptie methode er gebruikt word. Deze moet hetzelfde zijn als op de router. Vaak staat er standaar WEP maar deze is verouderd. Er word vaker gebruikt gemaakt van WPA of WPA2. Je kunt je voorstellen dat er een ander wachtwoord uitkomt wanneer je dezelfde input laat verwerken door verschillende sleutels. Probeer dit eens aan te passen in een omgeving waar je zeker bent van het wachtwoord (thuis ligt dus het meeste voor de hand)

• raymondvanderpl
@Blord
Inmiddels de stuurprogramma's verwijderd....
Hierna kon ik inmiddels op m'n werk internetten ! prive ligt anders want daar doet hij het nog niet (daar een andere laptop en Ipad en iPhone wel werken)

@pillenboer
Vanmiddag even thuis toch geprobeerd, zelfs m'n vriending 1 voor 1 de key op laten lezen zonder resultaat.

• pillenboer
En welke encryptie methode heb je gebruikt? deze moet hetzelfde zijn zoals het op de router is ingesteld.

Wellicht heb je hier wat aan om het te controleren (dit is voor op de laptop zelf): http://ask-leo.com/how_ca..._encryption_im_using.html

Bij plaatje 4 kun je het ook wijzigen.

• raymondvanderpl
pillenboer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:08:
En welke encryptie methode heb je gebruikt? deze moet hetzelfde zijn zoals het op de router is ingesteld.

Wellicht heb je hier wat aan om het te controleren (dit is voor op de laptop zelf): http://ask-leo.com/how_ca..._encryption_im_using.html

Bij plaatje 4 kun je het ook wijzigen.
Ik heb geen methode gebruikt, waarom zou ik dat moeten ingeven dan als er al een laptop, iphone en ipad opdraaien?

Edit: netwerk is WPA, maar kan ik dit dan ook op de laptop instellen? Me andere laptop was altijd gewoon aanmelden en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door raymondvanderpl op 16-02-2011 19:57 ]

• raymondvanderpl
Opgelost!!!! degene die het geïnstalleerd heeft, heeft het wachtwoord als notitie in de iPad gezet......helaas met een karakter teveel.

Bedankt voor diegene die me hebben geholpen !

• pillenboer
Dat is goed te horen, veel plezier!
Pagina: 1