Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Hey!

Het volgende is aan de hand. Ik heb een magazine bestaande uit PDF's (Elke pdf bestaat uit 1 afbeelding met de linker, en de rechterpagina erop) die ik uit elkaar wil halen en opslaan als jpg's.

In het kort, 1 PDF = 2 JPG's.

Nu ben bezig om een action te schrijven, maar ik hik steeds tegen een probleem aan.

Action bestaat uit :
Crop (linkerhelft)
Resize
Save
undo
undo
Crop (rechterhelft)
Resize
Save

Alleen als ik nu een batch gebruik (het zijn zo'n 100 pdf's) slaat hij ze alleen steeds op onder zelfde naam
dus PDF1-2.pdf wordt Page1.jpg, voor de linker maar OOK de rechterhelft, en dat is natuurlijk niet de bedoeling want hij overschrijft zichzelf...

Heeft iemand een suggestie hoe ik mijn action/batch zo kan uitbreiden dat de linkerhelft van PDF1-2.pdf wordt opgeslagen als Page1.jpg, en de rechterhelft als Page2.jpg ?

(of hoort dit trouwens meer thuis in Algemeen, schatte mijn kansen hier hoger in)

[ Voor 4% gewijzigd door Rann op 16-02-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Categorie is goed, hoor :)

Ik zou een action aanmaken voor de linker- en een voor de rechterpagina. Vervolgens beide een keer draaien met batch en output andere map. Met een apart batch rename tool (zie bv Wikipedia of Metamorphose) zet je de boel dan om tot wat je wilde hebben. Of misschien kan je een action maken die eerst de linker-pagina pakt en vervolgens de rechter (action in action dus) en die in een keer over de hele job laten lopen. Zoek even naar een batch rename tool die een increment (stap van) 2 kan doen. De linkerpagina's begin je dan gewoon op 2 met increment 2.

Helaas, even geprobeerd, maar 2 actions onder elkaar plakken gaat zo niet werken...

[ Voor 34% gewijzigd door Savantas op 16-02-2011 14:21 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Het eerste wat je voorstelt ben ik nu aan het proberen, het word daarna alleen een rename werk, maar ja...

Het tweede heb ik geprobeerd, het enige nadeel is dat hij ze opslaat onder dezelfde naam, per file voert de batch de linker en de rechter uit, daarna gaat hij pas naar de volgende ( en ook het volgende nummer in de reeks :( )