Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakerts,

Ik heb bij DX een paar cameraatjes besteld (URL) en ik zoek een apparaatje die de beelden van de camera op kan slaan. Het liefst nog met motion detection zodat ik niet tig uur nutteloze video heb.

situatie: Ik heb een stel buren (studenten) die mij het leven zuur maken. Ze gooien meel door de brievenbus, gooien allerhande troep in mijn achtertuin en bellen midden in de nacht langdurig aan. Ik heb geen bewijs dat zij het daadwerkelijk zijn, maar de incidenten zijn altijd "toevallig" als zij wakker zijn (dichtslaande deuren, voetstappen, feestjes, etc.). Ik weet dat het niet rechtsgeldig is (soms zelfs strafbaar), maar als ik bij de woningbouwvereniging aan kan tonen dat zij dit soort streken leveren, kunnen ze uit de woning geplaatst worden (met als gevolg dat ik weer kan slapen ;))

tnx voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?
het apparaat mag niet te duur zijn trouwens :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Deze camera heeft een composietuitgang, dus een VHS videorecorder zou goed werken, deze zijn ook niet duur. Als je langer wilt opnemen zou je ook een HDD-recorder kunnen gebruiken, of een PC met een USB video capture apparaat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, hier kan ik in ieder geval iets mee doen. Ik zal es verder rond gaan snuffelen :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Was het niet handiger geweest om eerst die vraag hier te stellen O-)
Ik had een andere keus gemaakt qua minicams, je bent nu aangewezen op, zoals al aangegeven, een vcr of een laptop/pc met een capturekaart/usb capture.

Als je die cameratjes niet gekocht had, had je bv. kunnen kiezen voor een aantal USB webcams of IP webcams, dan heb jke er maar 1 laptop/pc voor nodig en motiondetection zit meestal al ingebakken in IP cams. Als je een NAS of servertje hebt staan, is het helemaal eenvoudig. De meeste NAS'en ondersteunen IP cams, de mogelijkheden die je dan hebt zijn niet anders dan een bewakingscamera opstelling.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Deze camera'tjes zijn te koop op DX voor iets minder dan 10 euro dus ik dacht het eens te proberen O-)
Idd een beetje fail dat ik in mijn eerste post geen vraag had gesteld :F
anyway, een Usb camera heeft vaak geen IR en een IP cam is vaak nogal prijzig... Het gaat in totaal om 3 locaties (met wat creatief pas en meetwerk zodat het redelijk goed beeld zou moeten geven en dat de camera's nagenoeg onzichtbaar/onopvallend zijn geplaatst)

Die voedingskabel... waar zou ik die aan moeten hangen?
Zijn er PCI-kaartjes of usb-apparaten waar ik die meuk op kan hangen? Ik heb al een servertje draaien, dus kan evt daar ook beveiligingssoftware op zetten :9

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:15:
Die voedingskabel... waar zou ik die aan moeten hangen?
Zijn er PCI-kaartjes of usb-apparaten waar ik die meuk op kan hangen? Ik heb al een servertje draaien, dus kan evt daar ook beveiligingssoftware op zetten :9
Als het de camera is van de url, dan moet je die rode plug hebben, waarschijnlijk is de middelste pin + (ikke niet 100% zeker weten) geel is video en wit is audio.

voor je server: http://s.dealextreme.com/search/usb+capture

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:39:
[...]

Als het de camera is van de url, dan moet je die rode plug hebben, waarschijnlijk is de middelste pin + (ikke niet 100% zeker weten) geel is video en wit is audio.
Klopt idd, maar waar zou ik die in moeten steken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:41:
[...]

Klopt idd, maar waar zou ik die in moeten steken?
In een capture card, in PCI danwel USB uitvoering.
Kijk gewoon even op de Dealextreme site, die verkopen ze namelijk ook.

edit:
En dan natuurlijk met een stukkie software de boel opnemen.
http://www.deskshare.com/wcm.aspx <-- die bijvoorbeeld. (ja, die werkt ook met capturecards)

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 22-02-2011 09:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, maar ik bedoel eigenlijk de voedingkabel.. Ik neem aan dat die USB dongel niet de benodigde voedingspanning levert over een kabel die eigenlijk bedoelt is voor audio....
Ik moet echt leren duidelijker te zijn in mijn posts geloof ik :P

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:13:
Tnx, maar ik bedoel eigenlijk de voedingkabel.. Ik neem aan dat die USB dongel niet de benodigde voedingspanning levert over een kabel die eigenlijk bedoelt is voor audio....
Ik moet echt leren duidelijker te zijn in mijn posts geloof ik :P
Camera heeft 8-12V nodig dat ga je niet redden met een USB poort (5V). Je hebt een adaptertje nodig

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het nou of is het een beetje raar dat het zon aansluiting heeft. Waarom maken ze dan niet meteen een aansluiting van dat type op een opname apparaat? Gebruik dan een standaard aansluiting voor een adapter...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:14:
Ben ik het nou of is het een beetje raar dat het zon aansluiting heeft. Waarom maken ze dan niet meteen een aansluiting van dat type op een opname apparaat? Gebruik dan een standaard aansluiting voor een adapter...
De aansluiting is standaard, hij heeft alleen een ander kleurtje (rood ipv zwart).
Veel notebook adapters hebben zo'n aansluiting, en als je bij de lokale onderdelenboer gaat kijken hebben ze vast ook wel adapters met wisselbare stekkertjes.

Wat opname apparaat betreft zit je met de voedingsspanning van het ding. USB levert 5 volt, wat te weinig is voor de meeste apparaten. Daarbij is het per camera anders, wat de gewenste voedingsspanning is. Nogal lastig om dat universeel toe te passen dus.

Dat opname apparaat is b.v. geschikt om van je VHS of DVD speler op te nemen, maar die willen 230volt. Ook een handcam zou je er aan kunnen hangen, maar (die van mij b.v., een Sony) die vreet 7,5volt.
Een digitale fotocamera (die vaak ook video out hebben) heeft vaak 3 volt nodig (2x AA batterij).
En laat dan verder maar achterwege wat je aan verschillende stekker aansluitingen hebt... Dat cameratje van jou is het minste probleem. Een handycam aansluiten gaat met een stekker van Sony en een fotocamera heeft vaak niet eens een externe aansluiting...

Oftewel: ondoenlijk om voeding op het opname apparaat te bouwen.

Edit: Wat voeding betreft: http://www.dealextreme.co...rd-eu-plug-110-240v-15995
Die ziet er uit alsof hij past. Alleen wel dikke overkill wat vermogen betreft.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 23-02-2011 12:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ik had laatst iets op internet gezien wat misschien helpt.
Een camera voor in je auto met botsingen, hij filmt dacht ik constant op een kaartje en verwijderd na 6 uur weer steeds ofzo.

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:15:
Deze camera'tjes zijn te koop op DX voor iets minder dan 10 euro dus ik dacht het eens te proberen O-)
Idd een beetje fail dat ik in mijn eerste post geen vraag had gesteld :F
anyway, een Usb camera heeft vaak geen IR en een IP cam is vaak nogal prijzig... Het gaat in totaal om 3 locaties (met wat creatief pas en meetwerk zodat het redelijk goed beeld zou moeten geven en dat de camera's nagenoeg onzichtbaar/onopvallend zijn geplaatst)
Bij DX is er een IP-cam te koop met IR en motion detection voor €50: http://www.dealextreme.co...and-pan-tilt-motors-26358

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1