Hallo allemaal,
Bij deze heb ik een ' raar' probleem.
We hebben thuis twee systemen,
Systeem 1:
Q6600
4 GB RAM 800MHz
Win 7 Home Prem. 32 bit
Systeem 2:
Q6700
4 GB RAM DDR3
Win 7 Prof 64 bit
Na (vermoedelijk) een .wav te hebben geopend in windows media player (Sys 1) en Winamp (Sys 2) hebben de pc's hetzelfde probleem.
Nadat de verkenner 1 keer is opgestart en daarna is afgesloten, kan windows het scherm deze computer niet meer maken, bij favorieten, bibliotheken enz. komt een loepje te staan dat ie aan het zoeken is.
Typ je een dir in bijv. C:\ dan gaat hij gewoon naar C:\. Kijk je in taakbeheer dan zie je dat explorer.exe en dllhost.exe beide 50% van de CPU-tijd in beslag nemen. Daarvoor deed alles het prima.
Als ik dllhost kill dan krijg ik bij het opstarten van de verkenner een RPC melding.
Daar heb ik even op gegoogle'd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18502363
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32813579
Het eerste topic is oud en geldt voor server edities en XP maar:
Bij systeem 2 alleen afgespeeld met Winamp.
Verder good to know:
Het .wav bestand komt van mijn eigen nas, ooit geript van een cd.
Verder al geprobeerd:
- Systeem controle
- Geen fouten in bestandsyteem of beschadigingen
- Systeemherstel, die eindigde -zoals altijd bij mij- met de melding dat het mislukt was
- CCleaner
- Overbodige progs verwijderd
Wat kan ik nog doen:
- Ik heb een back up van systeem 2 maar geen van systeem 1 dus liefst wel een oplossing
- Die eventviewer bekijken uit die post maar dat ziet er uit als heel veel werk, ben ik niet bang voor maar liever niet
Kunnen jullie me helpen of in ieder geval opweg
Wouter
EDIT:
Gewoon simpel de wav's verwijderen gaat dus niet, loopt explorer vast
Bij systeem 2 is het bestand alleen afgespeeld dus niet aanwezig op de pc
Bij deze heb ik een ' raar' probleem.
We hebben thuis twee systemen,
Systeem 1:
Q6600
4 GB RAM 800MHz
Win 7 Home Prem. 32 bit
Systeem 2:
Q6700
4 GB RAM DDR3
Win 7 Prof 64 bit
Na (vermoedelijk) een .wav te hebben geopend in windows media player (Sys 1) en Winamp (Sys 2) hebben de pc's hetzelfde probleem.
Nadat de verkenner 1 keer is opgestart en daarna is afgesloten, kan windows het scherm deze computer niet meer maken, bij favorieten, bibliotheken enz. komt een loepje te staan dat ie aan het zoeken is.
Typ je een dir in bijv. C:\ dan gaat hij gewoon naar C:\. Kijk je in taakbeheer dan zie je dat explorer.exe en dllhost.exe beide 50% van de CPU-tijd in beslag nemen. Daarvoor deed alles het prima.
Als ik dllhost kill dan krijg ik bij het opstarten van de verkenner een RPC melding.
Daar heb ik even op gegoogle'd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18502363
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32813579
Het eerste topic is oud en geldt voor server edities en XP maar:
De tweede post:Symptomen van infectie zijn oa.:
Kopiëren/plakken werkt niet meer onder Windows
Check
Onmogelijk om Excel / Word / Messenger / Outlook te starten (of welk programma dan ook wat steunt op RPC-services)
Nog niet geprobeerd
DLL errors in Microsoft Office programma's
Nog neit geprobeerd
WindowsUpdate werkt niet meer
Nog niet geprobeerd
Foutmeldingen van svchost.exe (met evt. spontane reboots van het systeem)
Nee
Foutmeldingen van RPC service (met evt. spontane reboots van het systeem)
Check
Iconen in configuratiescherm verdwenen
Check
Iconen verplaatsen werkt niet meer
Check
Toevoegen/verwijderen programma's Icoon verdwijnt
Staat niet in Config scherm maar kan er via omwegen wel bij
Firewall start niet meer automatisch
Ik heb Norton en Gdata
FW-regels zijn ongewenst gewijzigd (accept 135-138 always)
Nog neit gecheckd
Ongewoon hogere traffic op bovengenoemde poorten
Nog niet gechecked
Ongewone traffic op 20 opeenvolgende willekeurige poorten (voorbeeld: 2500-2520, 2501-2521, 2502-2522) Het doel van deze actie is onbekend
Nog niet gecheked
Extra traffic naar windowsupdate.com (ook als automatische update uitstaat) NB: de worm maakt gebruik van windowsupdate.com ipv het correcte adres windowsupdate.microsoft.com
Niet gecheked
Aanwezigheid van ongewone TFTP* bestanden op het systeem
Nog niet tegengekomen
Aanwezigheid van MSBLAST.EXE, TEEKIDS.EXE, PENIS32.EXE, ROOT32.EXE of MSPATCH.EXE op het systeem (met name in de Windows System32 directory)
Moet nog checkken
MSBLAST.EXE, TEEKIDS, PENIS32.EXE of MSPATCH.EXE draait als process/service in taakbeheer: (CTRL-ALT-DEL, Select “Task Manager”, Select “Processes” tab)
Nee
Ongewoon verhoogd CPU / Geheugengebruik - traagheid en 'lag' in besturing van het OS
JA
Klinkt hetzelfde, bij systeem 1 heb ik em daadwerkelijk gekopeerd idd, naar de root van D:\ en in een submap op G:\Als je echt in het diepe wilt springen kan je een gevanceerde tool als Procmon gebruiken:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx
Het heeft mijn probleem van 50& cpu van dllhost.exe opgelost(bleek een wav bestand op m'n bureaublad te zijn dat het veroorzaakte).
Ik wens je veel geluk met het doorspitten van de miljoenen events
Bij systeem 2 alleen afgespeeld met Winamp.
Verder good to know:
Het .wav bestand komt van mijn eigen nas, ooit geript van een cd.
Verder al geprobeerd:
- Systeem controle
- Geen fouten in bestandsyteem of beschadigingen
- Systeemherstel, die eindigde -zoals altijd bij mij- met de melding dat het mislukt was
- CCleaner
- Overbodige progs verwijderd
Wat kan ik nog doen:
- Ik heb een back up van systeem 2 maar geen van systeem 1 dus liefst wel een oplossing
- Die eventviewer bekijken uit die post maar dat ziet er uit als heel veel werk, ben ik niet bang voor maar liever niet
Kunnen jullie me helpen of in ieder geval opweg
Wouter
EDIT:
Gewoon simpel de wav's verwijderen gaat dus niet, loopt explorer vast
Bij systeem 2 is het bestand alleen afgespeeld dus niet aanwezig op de pc
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter