Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-09 20:16

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Topicstarter

Intro
Aangezien er nog geen topic is voor de 551, en ik er 1 ga kopen zodra hi weer op voorraad is dacht ik maar alvast een TS te maken waar ik, en andere eigenaars, zijn en haar ervaringen met dit toestel kwijt kunnen. De belangrijkste reden om dit toestel aan te schaffen zijn voor mij: 1. De prijs: hij ligt ruim onder de high-end toestellen, maar heeft toch alle functionaliteit, 2. Touchscreen, iets wat mijn huidige toestel niet heeft 3.QWERTY ToBo en 4. Er is geen acceptabel Nokia-alternatief in de slider-range:(.
Hij komt in de plaats van de N82 die ik nu gebruik, dus hij heeft wel iets te compenseren
Inhoudsopgave

Specs & prijzen
Operating SystemAndroid 2.2
Processor?
Kloksnelheid667 MHz
Intern geheugen160 MB
RAM geheugen283MB
Flash geheugenMicroSD tot maximaal 32GB
Display3,2" 240x400 16M kleuren, Capacitief
Camera3,2MP
Autofocus
Digitale zoom
Effecten/instelmogelijkheden
Geotagging
Kwaliteitsopties
MultiShot
Portret modus
Video opneemfunctie
Zelfontspanner
Max. resolutie: (camera) 2048 x 1536 pixels
Batterij1200mAh
Afmetingen111 x 55 x 15.2 mm
Gewicht156 g
NetwerkGSM Quadband (850/900/1800/1900)
3G (HSUPA,HSDPA, EDGE, GPRS, UMTS)
ConnectivityBluetooth 2.1+EDR, USB 2.0,
Assisted-GPS, WAP 1.2, A2DP

Dit zijn de meest in het oog springende specs, klik hier voor [url=http://in.samsungmobile.com/mobile-phones/samsung-galaxy-551[/url]

pricewatch: Samsung Galaxy 551 i5510 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy 551 i5510 Wit

Voetnoot
Dit is mijn eerste grote TS, dus alle hulp & tips zijn welkom. Mocht je aanvullingen of opmerkingen hebben, schroom dan niet een pm te sturen, of een mod aan zn mouw te trekken om de TS te verfraaien ;)
Met dank aan S913 voor het lenen van de structuur van de TS :)

-edit ram/intern geheugen bijgewerkt

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
Ik heb hem net gehaald bij de Phonehouse; Sim erin, sd erin, en bellen maar. Contacts werden automatisch ingelezen, en via de bluetooth doorgegeven aan de auto (iets wat mn N82 na de firmware update weigerde :( )
touchscreen werkt goed; niet te gevoelig, precies goed. Ook het tobo bevalt goed, even zoeken naar welke combinaties je moet gebruiken voor de shift/alt knoppen, maar ook dat wijst zich vanzelf, doordat de alt kop en bijbehorende karakters in het rood zijn aangegeven. Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik de mp3's op de sd kan koppelen als beltoon, maar wss gewoon even overzetten op de telefoon. Er is een taakmanager die het ramgeheugen (283 MB) beheerd, en je kan met 1 druk op de knop alle onderliggende applicaties sluiten) Ook kan je in dit scherm de actieve applicaties vinden, die je uiteraard ook afzonderlijk kan afsluiten.

GPS/netwerk nog niet getoetst, want ik moet nog een dataabbonement (laten) activeren, maar zodra deze actief is, issie volledig operationeel.

Kortom: "so far so good" :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• PMarcus
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-08 11:45
Heeft iemand hier ook een probleem met ophangen? Als ik iemand bel, en ik krijg bijvoorbeeld voicemail. Als ik dan wil ophangen gaat dat niet of zeer slecht. Als ik op het touchscreen druk wordt hij zwart, en gaat vaak op de screen lock. Als ik het topmenu dan naar beneden wil trekken gaat dat dus ook niet, want ook dan gaat het beeld steeds op zwart.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :)

• vbmot
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-08 08:09
Sinds kort heb ik ook dit toestel. Het is m'n eerste android telefoon en het systeem bevalt me prima. Het toetsenbord (de reden voor mij om voor dit toestel te kiezen) is goed, de toetsen voelen prettig aan en de meeste tekens zijn snel te vinden. Ik vind het zelfs beter dan het toetsenbord van de duurdere HTC Desire Z. De snelheid is ook heel behoorlijk, hoewel de stock browser met grote pagina's nog weleens de mist ingaat. Opera Mobile doet het wat dat betreft beter. Lang leve de smartphone met browserkeuze zullen we maar zeggen (hoi iPhone ;) ).

Het enige probleem waar ik mee zit, is dat de wifi verbinding soms niet automatisch terugkomt als ik weer binnen bereik van mijn netwerk kom. Ook handmatig selecteren is niet mogelijk want hij vindt het netwerk wel, maar zodra ik op connect druk, geeft 'ie het netwerk plotseling als offline weer. Alleen een volledige reboot verhelpt dit probleem; wifi uit en aan zetten helpt bijvoorbeeld niet. Ook na het updaten naar de nieuwste firmware met Kies, blijft dit probleem bestaan.

Weet iemand trouwens of dit toestel ook een update naar Android 2.3 gaat krijgen?
PMarcus schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:35:
Heeft iemand hier ook een probleem met ophangen? Als ik iemand bel, en ik krijg bijvoorbeeld voicemail. Als ik dan wil ophangen gaat dat niet of zeer slecht. Als ik op het touchscreen druk wordt hij zwart, en gaat vaak op de screen lock. Als ik het topmenu dan naar beneden wil trekken gaat dat dus ook niet, want ook dan gaat het beeld steeds op zwart.

Bij mij duurt het ongeveer 1-2 seconden voor het scherm actief wordt, dus misschien moet je wachten tot je weer beeld hebt nadat je de telefoon bij je oor vandaan gehaald hebt?

[Voor 23% gewijzigd door vbmot op 28-02-2011 10:37]

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
vbmot schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:33:

Het enige probleem waar ik mee zit, is dat de wifi verbinding soms niet automatisch terugkomt als ik weer binnen bereik van mijn netwerk kom. Ook handmatig selecteren is niet mogelijk want hij vindt het netwerk wel, maar zodra ik op connect druk, geeft 'ie het netwerk plotseling als offline weer. Alleen een volledige reboot verhelpt dit probleem; wifi uit en aan zetten helpt bijvoorbeeld niet. Ook na het updaten naar de nieuwste firmware met Kies, blijft dit probleem bestaan.

[...]

Bij mij duurt het ongeveer 1-2 seconden voor het scherm actief wordt, dus misschien moet je wachten tot je weer beeld hebt nadat je de telefoon bij je oor vandaan gehaald hebt?
wifi probleem herken ik idd, soms pakt ie hem niet, en dan lijkt een reboot de enige optie. Het verdwijnen van het scherm als je belt is inderdaad tijdelijk; na 1 seconde komt het scherm vanzelf weer terug. is wel even wennen; de eerste paar dagen zat ik hier continue mee te klooien, maar het went snel :) Ik d8 dat het wel uit te zetten was, maar kan het zo snel niet terugvinden oO

Het grootste nadeel vind ik dat de batterijduur niet super is (of dat komt omdat ik teveel op de achtergrond heb meedraaien; geen idee, want het is mn 1e smartphone) 1 dag en dan MOET ie echt aan het lijntje. Kan ook komen doordat ik al redelijk wat software erop heb zitten+ andere browser, zooi widgets, en de bluetooth en gps staan standaard aan. (wifi & data zet ik meestal wel uit om de batterij te sparen)

voor een volledige lijst met apps zie hier --> http://www.appbrain.com/user/kwakkel01/apps-on-the-phone

naja, geen dingen vooralsnog die onoverkomelijk zijn+ sterker nog, je vergeet af en toe dat dit geen high/end toestel is, maar slechts een uitgeklede versie :)
PMarcus schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:35:

dat je topscreen zwart wordt als je belt is logisch, want daar zit de sensor die meet of je telefoon zich vlak bij een object bevindt. dit om te voorkomen dat je per ongeluk via de touchscreen iets intoetst wat je liever niet wilde (bijvoorbeeld de ophang-knop ;) )

je kan zowiezo ook instellen dat je met de aan-uit knop kan ophangen; wel zo handig;) (dit zit onder instellingen -->toegankelijkheid)

froyo draait perfect, respons is snel zat, dus daarover geen klagen, of 2.3 eraan komt weet ik niet+ heb geen aankondiging gezien nog, maar zoals gezegd, de huidige 2.2 voldoet prima.

[Voor 18% gewijzigd door kwakke01 op 06-03-2011 11:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vbmot
kwakke01 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:03:
[...]

wifi probleem herken ik idd, soms pakt ie hem niet, en dan lijkt een reboot de enige optie.
Er is een wifi fixer app die dat kan fixen. Je kunt 'm op de achtergrond laten draaien of een widget op je homescreen zetten. Dat laatste heb ik gedaan, scheelt een reboot. Dit probleem hebben meer mensen met Froyo, vandaar ook mijn vraag over de upgrade naar 2.3. ;)
Het grootste nadeel vind ik dat de batterijduur niet super is (of dat komt omdat ik teveel op de achtergrond heb meedraaien; geen idee, want het is mn 1e smartphone) 1 dag en dan MOET ie echt aan het lijntje. Kan ook komen doordat ik al redelijk wat software erop heb zitten+ andere browser, zooi widgets, en de bluetooth en gps staan standaard aan. (wifi & data zet ik meestal wel uit om de batterij te sparen)
Dat is wel redelijk normaal voor een smartphone. Ik ben op zoek naar een tweede accu (type EB494353VU) maar die zijn belachelijk slecht verkrijgbaar. Zelfs de Chinese namaak is (nog) niet via ebay te vinden.
froyo draait perfect, respons is snel zat, dus daarover geen klagen, of 2.3 eraan komt weet ik niet+ heb geen aankondiging gezien nog, maar zoals gezegd, de huidige 2.2 voldoet prima.
Het wifi probleem moeten ze echt fixen, voor de rest ben ik ook uiterst tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
vbmot schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:07:
[...]

Er is een wifi fixer app die dat kan fixen. Je kunt 'm op de achtergrond laten draaien of een widget op je homescreen zetten. Dat laatste heb ik gedaan, scheelt een reboot. Dit probleem hebben meer mensen met Froyo, vandaar ook mijn vraag over de upgrade naar 2.3. ;)

[...]

Dat is wel redelijk normaal voor een smartphone. Ik ben op zoek naar een tweede accu (type EB494353VU) maar die zijn belachelijk slecht verkrijgbaar. Zelfs de Chinese namaak is (nog) niet via ebay te vinden.

[...]

Het wifi probleem moeten ze echt fixen, voor de rest ben ik ook uiterst tevreden.
thx voor de tip; zal hem eff installeren. Verder vind ik de stock launcher maar nix; draai nu ADW, en dat bevalt, naast een forced error zo nu en dan, erg goed. tobo was voor mij idd ook DE reden voor dit toestel, en in deze prijsrange was er eigenlijk geen alternatief ( de nokia's kwamen wel erg slecht uit de testen :( )

oh, heb hem even door de benchmark heengesleurt (Quadrant standard) en daar kwam ie met een score van 405 uit met ADW draaiende; vergelijkbaar met de xperia 10i en sneller dan de Moto droid.

• Blade-04
  • Laatst online: 08-05-2013

Blade-04

Bauke 1000RR

Hier sinds ongeveer een week ook de i5510...

Wifi probleem doet zich hier ook voor dus zal zoeken naar het appje :Y

En de batterijduur is erg slecht zeg, als je push-mail aanzet (per 1 uur updaten) is je batterij met 8 uur compleet leeg. Dus achtergrond gegevens synchen nu maar iuitgezet en af en toe handmatig even kijken...
Of er moet een app draaien die voor de batterydrain zorgt :/

Verder supertoestel(volgens mijn vrouw) :) is ook haar toestel...

Doe het zelf nu met een Desire-Z

Blade ROFLMAO

• vbmot
Blade-04 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:24:
Hier sinds ongeveer een week ook de i5510...

Wifi probleem doet zich hier ook voor dus zal zoeken naar het appje :Y

En de batterijduur is erg slecht zeg, als je push-mail aanzet (per 1 uur updaten) is je batterij met 8 uur compleet leeg. Dus achtergrond gegevens synchen nu maar iuitgezet en af en toe handmatig even kijken...
Of er moet een app draaien die voor de batterydrain zorgt :/

Verder supertoestel(volgens mijn vrouw) :) is ook haar toestel...

Doe het zelf nu met een Desire-Z
Het appje heet WiFi fixer van Zanshin-g1. Er zijn meerdere apps voor gemaakt, maar dit is de enige die voor mij werkt.

Hoe vind je het keyboard vergeleken met dat van de Desire-Z? Ik vind de Z een heel mooi toestel maar het keyboard van dit toestel leek me net wat fijner. En de Samsung is ook een stuk goedkoper. ;)

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

vbmot schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Het appje heet WiFi fixer van Zanshin-g1. Er zijn meerdere apps voor gemaakt, maar dit is de enige die voor mij werkt.

Hoe vind je het keyboard vergeleken met dat van de Desire-Z? Ik vind de Z een heel mooi toestel maar het keyboard van dit toestel leek me net wat fijner. En de Samsung is ook een stuk goedkoper. ;)
Die heb ik er ook opgezet, werkt goed :Y

Wbt de tobo's... die van de Z is fijner maar mis er wel de pijltjesknoppen die de i5510 wel weer heeft...

En tov de Z weegt de i5510 geen drol...voelt ook plasticachtig aan maar dat komt door de metalen behuizing van de Z die is stuk "lomper"...toestelletje werkt verder wel fijn...

Batterydrain is in zoverre opgelost door synchen uit te zetten...maar goed dat moet je eigenlijkgewoon aan kunnen zetten. Hopelijk komt er een oplossing van Samsung. Verder is m'n vrouw er erg blij mee(is natuurlijk ook de witte uitvoering ;) )

Blade ROFLMAO

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

Even oma wakker schudden :+

Als de i5510 flink doorgeladen wordt gaat de batterij wat langer mee.
Heb al contact gehad met Samsung en de batterij moet 1 dag mee kunnen gaan, en dat klopt dan ook wel :Y

Blade ROFLMAO

• Phaedros
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-09 20:36
*meldt zich*

Heb 'm nu anderhalve week en ben er bijzonder tevreden mee. Het is nog te vroeg voor een uitgebreid oordeel en ik moet ook nog een aantal dingen uitvogelen ('t is mijn eerste Android-telefoon), maar tot nu toe doet het ding wat ik ervan verwacht had.

Ik ben geen super-intensieve smartphonegebruiker, maar af en toe wat opzoeken, agenda beheren, een spelletje spelen en navigatie en andere handige apps gebruiken. En natuurlijk om mee te bellen en sms'en, wat heerlijk snel gaat dankzij het uitschuifbare toetsenbordje. Voor mij ook dé reden om dit toestel te kiezen, omdat ik totaal niet overweg kan met tekstinvoer m.b.v. touchscreens. Vaak geprobeerd, maar werd er gek van... En omdat ik vrij veel sms/mail, was een toetsenbord dus een must.

De batterij gaat bij mij tot nu toe gemakkelijk één dag mee en dan maak ik er in deze eerste week nog best veel gebruik van (gps, wifi). Ik heb geen mobiel internet, dus gebruik enkel het wifi-netwerk. Gaat prima, herken niet het wifi-probleem zoals hierboven genoemd. Wel moet ik een enkele keer na een periode van inactiviteit wifi opnieuw uit- en weer inschakelen, maar daarna vindt 'ie vrij snel het netwerk weer.

Heb er een Sandisk MicroSDHC-kaart van 16 GB ingestopt, werkt goed. Het duurt nu naar mijn idee alleen wel iets langer voor de telefoon helemaal opgestart is, omdat hij meer tijd nodig heeft om mediabestanden te scannen. De schermresolutie is misschien wat aan de lage kant in vergeljking met high-end toestellen, maar ik ben geen andere smartphones gewend, dus voor mij volstaat het. Kan er over het algemeen prima op lezen, al zijn kleine lettertjes soms heel iets minder scherp. Voor mij echter geen probleem.

Tot nu toe voldoet het toestel dus aan mijn verwachtingen. Zit me alleen af te vragen of er een mogelijkheid is om de wekker af te laten gaan terwijl de telefoon uit staat, of kan dat niet met Android?

• Mark Wave
  • Laatst online: 26-01-2013
Na mijn veel duurdere HTC Touch Diamond 2 met Windows Mobile ben ik overgestapt op i5510. Wat een verademing! Het toestel reageert snel en doet wat hij doen moet. Eerste week problemen gehad met koppelen WiFi en Bluetooth maar dit is spontaan opgelost en doet het nu perfect. Beeldscherm valt erg mee. Veel mogelijkheden voor een mooi bedrag.

Ik heb nog wel een vraag: het standaard adresboek is heel beperkt. Hoe kan ik het uitbreiden/uitklappen? ik wil er ook graag bijv naast een mobiel nr een vast nummer in zetten. Nu kan ik onder contacten alleen maar 1 telefoonnummer en mailadres kwijt. Wie heeft een oplossing?

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

Mark Wave schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 07:25:
Na mijn veel duurdere HTC Touch Diamond 2 met Windows Mobile ben ik overgestapt op i5510. Wat een verademing! Het toestel reageert snel en doet wat hij doen moet. Eerste week problemen gehad met koppelen WiFi en Bluetooth maar dit is spontaan opgelost en doet het nu perfect. Beeldscherm valt erg mee. Veel mogelijkheden voor een mooi bedrag.

Ik heb nog wel een vraag: het standaard adresboek is heel beperkt. Hoe kan ik het uitbreiden/uitklappen? ik wil er ook graag bijv naast een mobiel nr een vast nummer in zetten. Nu kan ik onder contacten alleen maar 1 telefoonnummer en mailadres kwijt. Wie heeft een oplossing?
Heb toestel nu even niet hier maar moet gewoon kunnen, als je ze in je telefoon opslaat.

"U kunt de lijst opslaan in het geheugen van
het toestel of op een SIM- of USIM-kaart. U kunt namen, mobiele
telefoonnummers, privételefoonnummers, e-mailadressen,
verjaardagen en andere gegevens voor uw contacten opslaan."

Volgens mij ga je naar betreffene contact en dan via je menutoets bewerken kiezen...

Straks even kijken voor je...

edit: zoals ik al zei, naar contactpersoon gaan, menu, wijzigen en als je op de + tekens drukt kunje toevoegen...

[Voor 8% gewijzigd door Blade-04 op 26-03-2011 17:30]

Blade ROFLMAO

• Jedi-Smurf
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-08 00:11
Hey,

misschien beetje domme vraag maar weet iemand misschien hoe ik het is gelijk = teken kan vinden op het toetsenbord.
verder ben ik ook heel tevreden met het toestel :+
nog bedankt voor de tip van het WiFi appje

[Voor 11% gewijzigd door Jedi-Smurf op 31-03-2011 18:27]

• Xino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-09 19:39
Hey,

Ik ben eigenlijk op zoek naar dit type:

Iemand enig idee waar die te krijgen is? En nee bij typhone.nl is die niet te krijgen want ze zeggen dat het gaat om de enen met roze toetsenbord maar wil eigenlijk die blauwe wel hebben.

Gr,

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

• Phaedros
Jedi-Smurf schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:26:
Hey,

misschien beetje domme vraag maar weet iemand misschien hoe ik het is gelijk = teken kan vinden op het toetsenbord.
Goeie vraag! Het was mij nog niet eerder opgevallen, maar ik ben nu al dagen aan het zoeken en kan 'm tot nu toe nog nergens vinden. Heb alle knopjes al geprobeerd. Met Google kom ik maar op één forum uit, waar iemand dezelfde vraag en ook nog geen oplossing heeft. Misschien dat 'ie bij een update onder het knopje met symbolen komt...

Noodoplossing is om voor het "= teken" het toetsenbordje even terug te schuiven en de "=" op het touchscreen te gebruiken. Ideaal is anders.

[Voor 6% gewijzigd door Phaedros op 05-04-2011 21:08]

• DeMuts
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-09 21:22
Heeft iemand van jullie ook wel eens het volgende probleem gehad met deze telefoon?

Mijn probleem is dat mijn telefoon soms (heel onregelmatig) een fout melding geeft als ik wordt gebeld.
zodra de telefoon overgaat dan geeft hij de foutmelding en daardoor wordt mijn scherm zwart terwijl de telefoon blijft overgaan en kan ik dus mijn telefoon niet meer oppakken wat uiteraard niet handig is als je gebeld wordt.

Iemand hier een oplossing voor?

• Phaedros
Tot nu toe nog niet meegemaakt. Hoe ziet die foutmelding eruit?

• DeMuts
Phaedros schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:55:
Tot nu toe nog niet meegemaakt. Hoe ziet die foutmelding eruit?
Zal het de volgende keer opschrijven, zoiets als: Android explication error. deze wordt nu toepassing afsluiten.

• Mark Wave
Beste Bauke,

Dank je wel dat je me op weg geholpen hebt!
Het plusje wat je beschrijft ken ik niet. Ik weet nu gelukkig wel waarom: al mijn adressen staan op de Simcard. Daar kan ik alleen maar naam, telefoonnummer en mailadres op kwijt. Het lukt me nog niet om al die adressen automatisch naar mijn telefoongeheugen te krijgen.

Wie heeft een tip?

Groeten, Mark
Blade-04 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Heb toestel nu even niet hier maar moet gewoon kunnen, als je ze in je telefoon opslaat.

"U kunt de lijst opslaan in het geheugen van
het toestel of op een SIM- of USIM-kaart. U kunt namen, mobiele
telefoonnummers, privételefoonnummers, e-mailadressen,
verjaardagen en andere gegevens voor uw contacten opslaan."

Volgens mij ga je naar betreffene contact en dan via je menutoets bewerken kiezen...

Straks even kijken voor je...

edit: zoals ik al zei, naar contactpersoon gaan, menu, wijzigen en als je op de + tekens drukt kunje toevoegen...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb dit toestel nu een paar maanden, mn eerste echte smartphone. Voelt niet echt degelijk aan, ook het OS voelt hobbyistisch aan.
Heb regelmatig dat na het opstarten (want accu zeer snel leeg) de icons van de homescreen verdwijnen en als ik naar de apps wil, er voor eeuwig een "zandlopertje" in beeld staat. Na 1-2x opnieuw starten zijn de icons weer terug.. Echt bizar.

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

Mark Wave schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:36:
Beste Bauke,

Het plusje wat je beschrijft ken ik niet. Ik weet nu gelukkig wel waarom: al mijn adressen staan op de Simcard. Daar kan ik alleen maar naam, telefoonnummer en mailadres op kwijt. Het lukt me nog niet om al die adressen automatisch naar mijn telefoongeheugen te krijgen.

Wie heeft een tip?

Groeten, Mark

[...]
Open eens een contactpersoon en kijk bij de opties...

Wederom toestel niet bij de hand maar volgens mij moet dat gewoon kunnen :Y

En anders....spulletje opnieuw invoeren. Zou ik dan via pc en G-mail doen en dan via je toestel inloggen dan synchroniseerd hij ze er allemaal op...

Blade ROFLMAO

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

CyBeRSPiN schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:54:
Heb dit toestel nu een paar maanden, mn eerste echte smartphone. Voelt niet echt degelijk aan, ook het OS voelt hobbyistisch aan.
Heb regelmatig dat na het opstarten (want accu zeer snel leeg) de icons van de homescreen verdwijnen en als ik naar de apps wil, er voor eeuwig een "zandlopertje" in beeld staat. Na 1-2x opnieuw starten zijn de icons weer terug.. Echt bizar.
Vreemd, vind zelf toestel itt de Desire-Z heel lichtjes aanvoelen maar doen alle Samsungetjes ben ik achter...

Heb hier ook een keer gehad dat icoontjes verdwenen, toestel toen volledig gereset. Daarna geen last meer gehad.

Batterij gaat een dag mee(volgens Samsung) wat helpt is toestel een keer langer dan 8uur doorladen...

Blade ROFLMAO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vbmot
Blade-04 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:55:
[...]

Vreemd, vind zelf toestel itt de Desire-Z heel lichtjes aanvoelen maar doen alle Samsungetjes ben ik achter...

Heb hier ook een keer gehad dat icoontjes verdwenen, toestel toen volledig gereset. Daarna geen last meer gehad.

Batterij gaat een dag mee(volgens Samsung) wat helpt is toestel een keer langer dan 8uur doorladen...
Samsung is gek op plastic, en dat is nou eenmaal licht ;)

Mijn ervaring is dat de icoontjes na een keer rebooten ook weer terugkomen, en de icoontjes van applicaties die op de geheugenkaart zijn geinstalleerd komen later tevoorschijn.

Ik heb een reserveaccu gekocht, voor de gevallen dat ik vergeet om het ding op te laden en zonder stroom kom te zitten. Kost maar een paar euro, en doet het tot nog toe prima: klik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
Mark Wave schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:36:
Beste Bauke,

Wie heeft een tip?

Groeten, Mark

[...]
als je je contacten opent, dan de opties opent, en vervolgens kiest voor meer, dan kom je in een lijst. hierin even naar beneden scrollen tot je 'instellingen' ziet, en deze aanklikken. Hierin kan je kiezen of je je nieuwe contacten wilt opslaan op je telefoon of op sim :)

het importeren/exporteren van contacten zit in het 1e optie scherm :)

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
Probleem; sinds vanmorgen krijg ik telkens de foutmelding dat de toepassing 'agenda opslaan' (proces com.android.providers.calender) onverwacht is gestopt. Wat ik ook probeer te doen; hij blijft in deze loop hangen. ik wilde hem dus even hard resetten, maar: HOE DOE JE DAT??!? in de handleiding vind ik hierover nix terug, en dit is best irritant zo :(

iemand een idee?

-edit- heb nu de agenda synchronisatie uitgezet, waardoor het probleem (tijdelijk) lijkt te zijn verholpen, maar deze moet natuurlijk gewoon aanstaan...

[Voor 17% gewijzigd door kwakke01 op 05-05-2011 07:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Topicstarter
kwakke01 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:28:
Probleem; sinds vanmorgen krijg ik telkens de foutmelding dat de toepassing 'agenda opslaan' (proces com.android.providers.calender) onverwacht is gestopt. Wat ik ook probeer te doen; hij blijft in deze loop hangen. ik wilde hem dus even hard resetten, maar: HOE DOE JE DAT??!? in de handleiding vind ik hierover nix terug, en dit is best irritant zo :(

iemand een idee?

-edit- heb nu de agenda synchronisatie uitgezet, waardoor het probleem (tijdelijk) lijkt te zijn verholpen, maar deze moet natuurlijk gewoon aanstaan...
uiteindelijk maar de backup teruggezet; probleem verholpen, maar ben wel mn volledige agenda kwijt, + alle details die ik op de telefoon had staan qua contacts, want die kan je immers niet op de sim bewaren :( leer voor de volgende keer dus, een backup op pc hebben staan met de volledige contactenlijst ipv alleen naam-nummer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-08 11:45
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:54:
Dit heb ik dus sinds een dag of 3 ook. Hier toevallig al iemand een oorzaak gevonden?

Nu ik er over nadenk lijkt het wel gekomen te zijn sinds ik mij homescreen wat voller heb gezet. Voorheen had ik alleen een klok er op staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phaedros
Gebruiken jullie ook een autolader met dit toestel? Met de vakantie in het vooruitzicht zit ik rond te kijken naar een geschikte lader en ben benieuwd of er anderen zijn met ervaringen hiermee. Ik zit met name te kijken naar een kleine USB-autolader zoals deze Belkin, maar kom regelmatig reacties tegen dat dit ding in een aantal auto's geen goed contact zou maken.

En anders is de originele lader van Samsung natuurlijk ook een goede keus, maar die vind ik qua afmetingen vrij fors en het (stugge) snoer vind ik wat minder praktisch dan een dunner usb-kabeltje... Plus dat die ook nog eens wat minder flexibel is, omdat je alleen micro-usb erop aan kunt sluiten. Of werkt zo'n originele lader heel wat beter dan een universeel geval?

[Voor 83% gewijzigd door Phaedros op 24-05-2011 21:18]

• Mark Wave
Ik ben zeer tevreden over mijn toestel. Ik kan maar 1 echt minpuntje ontdekken en dat is dat het geluid zo beroerd is. Het klinkt dof, ook met een oortelefoontje. Met een beetje omgevingsgeluid kan ik het gesprek nauwelijks meer verstaan. Wie kent een app waarmee je het geluid van de gesprekken kunt aanpassen, meer helder kunt maken? Ik ben benieuwd!

• HenAadNel
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 16:57

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / Ninja 250R

Nou ben door de verkoper aan de samsung galaxy 551/ of samsung GT-I5510 aangesmeerd :9
Heeft hem nu 3 dagen in bezit , toetsenbord is kicken nu kan ik zelfs normaal typen, _/-\o_

Alleen met bluetooth heb ik een probleem.

Ik heb een interphone bluetooth helmset , kan hem opzoeken en gebruiken, alleen met telefoon opnemen werkt .
maar muziek en navigatie stuurt ie niet door naar me helm. :'(

wat zou dat voor probleem zijn : wie weet raad.

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cylon_nr13
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 02-11-2013
Ik heb sinds 4 dagen ook een Galaxy 551 in mijn bezit. Op zich behoorlijk tevreden behalve over de accuduur. Om een beeld te vormen; ik heb hem na een hele nacht opladen vanmorgen uit de lader gehaald en puur door standby-status + een aantal mailtjes te lezen is de accu in 5 uur met 25% gedaald. Dit houdt in dat de telefoon bij minimale belasting nog geen dag meegaat als je de batterysave-marge meetelt.

Als ik nou een zware app-hoer was oke, maar eigenlijk heb ik buiten de standaard processen alleen een weer-app en k9-mail lopen die voor echt verbruik kunnen zorgen, toch?

Hebben jullie ook dat de batterij zo snel leeg is? Is dit normaal? EDIT: ik zie in dit topic dat dit dus best eens normaal zou kunnen zijn....reacties toch gewenst!

De standaard energiebeheer tool geeft als opsomming:
5u 54m sinds losgekoppeld
Mobiel Stand-by 50%
Telefoon inactief 48%
Weergave 3%

Geinstalleerde en actieve apps, hier kunnen ook standaard apps tussenstaan:
Whatsapp
Systempanel
Smoothcalendar
Samsung toetsenbord
Maps (wil ik eigenlijk uit hebben maar google vindt hem nogal belangrijk vlgns mij)
Logs provider
k-9 mail
gmail (hoeft ook niet aan, doe alles met k-9 mail)
Galerij
Elixir
Device management
Circle Battery Widget

Toestand verbindingen:
Wifi uit
Bluetooth uit
GPS uit
3g aan
Synchroniseren aan

Scherm:
Backlight op laagste stand

De batterij is nu denk ik pas 3x volledig opgeladen geweest, maar toch verwacht ik eigenlijk geen enorme progressie door "conditionering" van de batterij.

[Voor 3% gewijzigd door cylon_nr13 op 07-06-2011 14:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLT
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08-06-2011
Ik heb de Samsung nu 3 weken en ben er heel tevreden over, het touchscreen reageert prima (zelfs bij mij). Echter ik heb 1 probleem als ik gebeld word lukt het bijna niet om hem te ontgrendelen, als de telefoon niet meer overgaat gaat het vervolgens weer prima, gevolg is dat ik steeds iedereen moet terugbellen :( .

Is het ook mogelijk om het opnemen in te stellen via 1 van de drie druktoetsen ?

• DeMuts
Om met de aan/uit knop op te nemen/ op te hangen:

instellingen > Toegankelijkheid > (eventuele melding die je krijgt kan je annuleren) > Aan/Uit-knop

• Blade-04

Blade-04

Bauke 1000RR

Sinds de firmware update gaat de batterij zeker 2 dagen mee.... _/-\o_

Blade ROFLMAO

• dcr_42
  • Laatst online: 25-11-2011
Gingerbread voor de 551 is gearriveerd: (samfirmware)

• Phaedros
Mooi! Iemand die deze (onofficiële?) firmware al uitgeprobeerd heeft? Ben er altijd een beetje huiverig voor dat het updaten dan misgaat of dat er allerlei bugs in zitten...

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i5510.htm
Meer uitleg en filmpjes op http://androidadvices.com...-234-european-firmware/4/

[Voor 56% gewijzigd door Phaedros op 24-09-2011 10:06]

• dcr_42
Bij mij staat ie erop.
Werkt prima; alleen de toetsen ? en , op het fysieke toetsenbord leveren andere tekens op.
Het ? en , zitten nu verstopt onder de web-toets.
Ge-flashed met Odin (one-package optie)

• Phaedros
Oke! Verder geen bugs? En ging het updaten gemakkelijk? Wat zijn de voordelen t.o.v. 2.2?

Ik begin nu wel te merken dat Android last van obesitas heeft. De Market bijvoorbeeld nam eerst minder dan 1 mb ruimte in beslag, maar waarom moet dat na een automatische update ineens 7,5 mb zijn?... Ik kan die update wel weer handmatig verwijderen, maar bij alle apps kun je instellen dat ze niet automatisch moeten updaten, maar kan dat bij de Market ook?

Dit toestel (en ook enkele andere uit de Galaxy-reeks of van andere telefoonmerken) blinkt niet uit in interne opslagruimte. Ik probeer al zoveel mogelijk naar de SD-kaart te krijgen, regelmatig caches te legen en van bepaalde apps indien mogelijk een kleiner alternatief te zoeken, maar dan nog zit ik altijd tegen de limiet aan. Vervelend is ook dat 'ie al ruim vantevoren begint te piepen, terwijl er nog zeker 15 mb nuttig gebruikt kan worden. Zorgt er wel voor dat alleen de belangrijkste apps erop staan en niet teveel rommel, dus elk nadeel heeft z'n voordeel ;)

En bepaalde vooraf geïnstalleerde apps mogen van mij ook weg, die gebruik ik nooit (bijvoorbeeld 'Samsung Apps' en 'Layar') en nemen kostbare ruimte in beslag... Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

• dcr_42

• Stampertje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-02 11:34

Stampertje

Gaat je nix aan

Hoe lang duurt bij jullie om de firmware te updaten? Bij mij staat die nu bijna 2 uur al op checking package................

:(

Hmm, Na 3 uur toch maar uitgezet in de hoop hem met Odin te kunnen flashen. Ik haal de batterij eruit, terug erin, en de foon start gewoon op _/-\o_ 8)7

[Voor 37% gewijzigd door Stampertje op 11-10-2011 13:54]

Living the American Dream

• dcr_42
"Poolse" rom 2.3.6 beschikbaar
qwerty / NL ondersteuning.......

http://hotfile.com/dl/135315011/68c2ac5/GT-I5510_XEO_I5510XWKPA_I5510XXKPK_I5510XEOKP4.rar.html
passw: sampro.pl

• JBSDM
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-08 09:45
Laatst sofwareupdate gehad naar 2.3.6... dacht dat die niet meer werd ondersteund door samsung?

• vbmot
JBSDM schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:12:
Laatst sofwareupdate gehad naar 2.3.6... dacht dat die niet meer werd ondersteund door samsung?
Onverwacht, maar wel erg leuk en netjes van Samsung! Ik vind 'm nu vlotter dan met Froyo, dus het is zeker een vooruitgang.

• JBSDM
vbmot schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:
[...]

Onverwacht, maar wel erg leuk en netjes van Samsung! Ik vind 'm nu vlotter dan met Froyo, dus het is zeker een vooruitgang.
jazeker ik ben er ook heel tevreden over... werkt weer wat lekkerder:)

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:14
ik ben voor mijn vriendin op zoek naar deze phone: pricewatch: Samsung Galaxy 551 i5510 Wit

alleen via amazon kom ik er niet uit of hij daar nou wel beschikbaar is in wit/roze.. is dit wel zo?
en is hij nog ergens anders beschikbaar in die kleur?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 650W

• JBSDM
Weer een update... en weg root

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:24

AlexanderB

7800 rpm

Zo, ik heb dr ook eentje gekocht, en alles gaat helemaal top, maar ik wil wel wat van die troep apps dr af hebben, dus moet dr geroot worden.. Iemand nog een idee? Want ik kom dr niet uit, en heb geen zin om eenofandere halfbrakke rom te installeren, want behalve dat ik geen root heb, is er niets mis met de telefoon zoals ie nu is.. (met 2.3.6 dr op)

[edit:] en root geregeld, eerst via Root.zip de boel geprobeerd te rooten, maar toen kreeg ik nog niet zoveel voor elkaar, daarna SuperOneClick dr overheen gedraaid, die begon te mekkeren dat ie al geroot was, en ineens werkte het.. :D (met samsungs 2.3.6 dr op dus..)

[Voor 27% gewijzigd door AlexanderB op 09-07-2012 21:55]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True