Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7] batchfile uitvoeren met reg keys

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik wil een batchfile uitvoeren met daarin een aantal reg settings voor de current user (limited account) en een aantal HKLM reg keys met regadd en regedit. Deze batchfile moet onder de user met beperkte rechten starten. De batchfile start wel en de regkeys vliegen langs maar ze worden niet in het register geimporteerd, wel als ik de regfiles los start. Dit is ook zo met andere batchfiles.

Geprobeerd om de batchfile met runas te starten maar dat maakt geen verschil. Ik vraag me nu af waarom hij niet werkt als je de batchfile start en wel dubbelklik op losse regs....
Als ik met rechts op het bestand klik en runas administrator doe hoef je geen wachtwoord in te voeren terwijl ik ingelogd ben onder de limited user...

Hoe kan ik de batchfile nu wel de regkeys laten importeren?

monta

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Hoe voer je die batchfile uit? Hoe ziet die eruit? Gebruik je regedit /s "path_naar_regfile"?
De HKLM keys worden onder een user zonder rechten niet toegevoegd.

euh...ja

• monta
Toch wel als je het als administrator uitvoert? Echter dat gaat niet. De oorzaak is UAC. Je moet UAC aanzetten dan kan de batch wel uitgevoerd worden als administrator. Dit wilde ik echter niet maar zal wel moeten waarschijnlijk.

monta

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Laat de inhoud van je batchfile eens zien? Het ligt er ook aan welke keys je wilt importeren en ook nog hoe de batchfile heet.

Pvouput live

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Heeft die user wel voldoende rechten op die registerkeys ?

Abort, Retry, Quake ???

• monta
Nee, de user heeft niet genoeg rechten maar daarom wil ik de batch ook als admin uitvoeren. Of moet ik de batch als admin doen en de reg import ook als runas in de batchfile. Het lukt volgens mij zowie zo niet zonder UAC aan als admin uitvoeren.

monta

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Als je runas doet zou het lukken. De regkeys moeten dan alleen niet in de HKEY_Current_User geimporteerd worden. Ander geeft je de user voor 1 keer local admin rechten. Voer je de batch uit en haal je de rechten er weer af.

• monta
Een aantal zaken lukt nog niet via .cmd bestanden op een computer met een limited gebruiker ingelogd.

Als een standaardgebruiker probeer ik bijv. een .cmd bestand uit te voeren die het volgende doet:
runas /user:adminuser regedit.exe
adminuser is een lokale admin. Na het wachtwoord invoeren gebeurd er niets.

Hetzelfde geldt voor het volgende commando:
runas /user:adminuser "mmc.exe \"services.msc\""

Als ik een command prompt open als bovenstaande user vervolgens unas /user:adminuser regedit.exe
start dan doet hij het wel.

Dit betekent dus dat er problemen zijn met het .cmd bestand.
Uiteindelijk wil ik gemakkelijk zaken van het configuratiescherm zoals printers, systeem.cpl, services herstarten enz. kunnen starten, maar dit kan nu niet via .cmd files..

monta

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:19

CNS

Als je een runas administrator uitvoerd worden de HKCU keys geimporteerd onder administrator, en niet onder die beperkte user. Je moet de HKLM onder administrator rechten importeren, maar de HKCU door het beperkte useraccount zelf.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik hier nou gewoon Group Policy Preferences voor....

Daar is het nou juist voor geschikt en bedoeld.

En ga je in vredesnaam nou een keer verdiepen in UAC, Integrity levels en wat dat inhoudt op je systeem.
Lees een paar artikelen op Technet, pak er een lezing bij van Mark Minasi of Russinovich..

Het blijft maar doorgaan met jou, je vergeet altijd de basisprincipes.

[ Voor 55% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2011 10:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.