• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 14:42
Ik heb een pc met ASUS A8N-SLI Premium moederbord en Nvidia GT7600 videokaart erin. Werkte altijd perfect, maar ineens ging het deze week mis en nu krijg ik bij het booten (de BIOS-fase) deze beelden:

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j139/vanzanten/Asus2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j139/vanzanten/Asus1.jpg

Ik heb het BIOS geflasht, de CMOS gewist, geheugens eruit gehaald en met Memtest getest (zijn in orde), maar het probleem blijft bestaan. Ik neem niet aan dat het aan de cpu of de grafische kaart ligt, want als ik het systeem gewoon laat booten krijg ik een gewoon leesbaar scherm met Windows-bootmogelijkheden. Ik kan dan in veilige modus starten en werken, zonder problemen. Gewoon starten lukt niet, dan krijg ik een BSOD. Volgens mij dus duidelijk een BIOS-probleem, maar zoals gezegd, flashen lukt wel maar helpt niets. Wat kan dit zijn?????

[ Voor 37% gewijzigd door 4-legged-bird op 16-02-2011 09:13 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44
Geen idee, ik kan namelijk de foto's niet zien kerel.

• 4-legged-bird
Ik heb ze aangepast, volgens mij zijn ze echt goed te zien nu.....

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
Nope, nog steeds geen foto's.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nee hoor, werken niet.

• 4-legged-bird
Dat is vreemd.... Ik heb ze hier toch echt gewoon in beeld na een keer F5. Mag ik hier gewone links zetten?
http://www.adrive.com/pub...57a354a67f858a827b9e.html
http://www.adrive.com/pub...aae7a4373459e55dbe47.html

EDIT: bij mij werkte het ineens ook niet meer. Heb ze nu ff ergens anders gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door 4-legged-bird op 16-02-2011 09:07 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
4-legged-bird schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:29:
Ik neem niet aan dat het aan de cpu of de grafische kaart ligt..
Volgens mij dus duidelijk een BIOS-probleem..
Met aannames schiet je niet zoveel op. Probeer dus gewoon een andere videokaart, en test ook het geheugen voor meerdere uren.

• 4-legged-bird
Als ik een andere videokaart had liggen had ik dat natuurlijk wel gedaan, maar ik heb er helaas maar 1. Omdat die het verder gewoon prima doet als ik in veilige modus doorstart lijkt het me niet voor de hand liggen om het probleem daar te zoeken. Het geheugen heb ik met memtest getest en dat is in orde.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Probeer dan deze kaart eens in een andere pc.

• 4-legged-bird
Ehhh.....dat is een beetje hetzelfde probleem. Ik heb maar 1 pc met een PCI-E-slot hier in huis.

Ik heb uiteraard op internet gezocht naar mensen die hetzelfde aan de hand hebben gehad. In alle gevallen die ik vond ging het om moederbord-issues. Ik zie alleen geen enkele specifieke oorzaak genoemd worden.

Grappig (?) is wel dat het BIOS op dit bord wordt aangeprezen als "uncorruptable" of zoiets. Je kunt het makkelijk herstellen volgens ASUS, zelfs als een flash mis is gegaan. Nou heb ik nooit eerder uncorruptable BIOS-sen gehad, maar ook nooit BIOS-problemen als deze. Misschien toch niet zo uncorruptable als ASUS denkt vrees ik.

[ Voor 74% gewijzigd door 4-legged-bird op 16-02-2011 09:24 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik blijf gokken op de videokaart :)

test je videokaart ergens anders.. of koop een ( goedkoop budget ding van net niks ) en test het daar mee?

404 Signature not found

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

4-legged-bird schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:20:
Ehhh.....dat is een beetje hetzelfde probleem. Ik heb maar 1 pc met een PCI-E-slot hier in huis.

Ik heb uiteraard op internet gezocht naar mensen die hetzelfde aan de hand hebben gehad. In alle gevallen die ik vond ging het om moederbord-issues. Ik zie alleen geen enkele specifieke oorzaak genoemd worden.

Grappig (?) is wel dat het BIOS op dit bord wordt aangeprezen als "uncorruptable" of zoiets. Je kunt het makkelijk herstellen volgens ASUS, zelfs als een flash mis is gegaan. Nou heb ik nooit eerder uncorruptable BIOS-sen gehad, maar ook nooit BIOS-problemen als deze. Misschien toch niet zo uncorruptable als ASUS denkt vrees ik.
Je kent NIEMAND in de buurt met enigszins een pc waar dat wel kan? Het lijkt mij idd ook erg veel op een faal van je videokaart...
Dat je mobo uncorruptable is kan niet voorkomen dat je andere onderdelen niet werken he? ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• 4-legged-bird
Er zijn blijkbaar veel problemen met dit bord. In diverse fora wordt erover gesproken en steeds wordt geadviseerd de videokaart te checken. Maar die blijkt het uiteindelijk nooit te zijn. Het ligt uiteindelijk altijd aan het mobo. Veel mensen kunnen hem nog RMA-en, maar de mijne is te oud. Wat me gewoon intrigeert is het feit dat hij in de BIOS-fase zo'n vreemd beeld geeft, maar in veilige modus feilloos werkt.....

Pagina: 1