Bestaat er een tooltje waarmee je 1 van je harde schijven gewoon in windows kunt uitschakelen? Ben bezig aan het kijken welke van mijn 3 schijven er het meest geluid maakt. Ik kan natuurlijik mijn pc afleggen en dan de schijf loskoppelen, maar da's niet hetzelfde. Tegen dat m'n pc weer gestart is ben ik vergeten hoe luid hij ging
Heb zo'n vermoeden dat mijn nieuwe 2 TB samsung 204UI de boosdoener is
Gewoon via Device Manager?
Pas wel op dat je de juiste schijf uitschakelt en niet plots je systeemschijf.
Pas wel op dat je de juiste schijf uitschakelt en niet plots je systeemschijf.
[ Voor 60% gewijzigd door Mercatres op 15-02-2011 23:01 ]
Volgens mij doet windows dit zelf. Althans bij mij (windows 7).
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Uiteraard doet windows dit zelf, maar daar ben ik niets mee. Ik wil gewoon op een bepaald moment kunnen beslissen van die schijf gaat nu uit. Om te kijken welke schijf er het meest geluid maakt.
Je kunt inderdaad in apparaatbeheer de schijven apart uitschakelen, maar dan moet je ten eerste de pc al heropstarten en ten tweede blijven ze nog gewoon draaien bij mij.
Je kunt inderdaad in apparaatbeheer de schijven apart uitschakelen, maar dan moet je ten eerste de pc al heropstarten en ten tweede blijven ze nog gewoon draaien bij mij.
Het gratis HDDScan kan dit. Tenzij het je Windows-schijf is, die springt dan meteen weer aan omdat die toch vaak nodig is 
Heb nu zelf een Silverstone Raven RV02-E en ondanks de zogenaamde anti-vibratie ophanging van de schijven heb ik vibratie/resonantie. Enorm irritant. D.m.w. HDDScan uitgevonden welke schijf het is, wanneer ik die ene schijf uitschakel is de resonantie weg.
Enige crappy is dat ik geen andere mogelijkheden tot HD-bevestiging heb in deze behuizing. Dat wordt nadenken hoe te fixen.
(aangezien HDDScan het serienummer weergeeft kun je op de fysieke schijf op het label zien welke het dus is)
Heb nu zelf een Silverstone Raven RV02-E en ondanks de zogenaamde anti-vibratie ophanging van de schijven heb ik vibratie/resonantie. Enorm irritant. D.m.w. HDDScan uitgevonden welke schijf het is, wanneer ik die ene schijf uitschakel is de resonantie weg.
Enige crappy is dat ik geen andere mogelijkheden tot HD-bevestiging heb in deze behuizing. Dat wordt nadenken hoe te fixen.
(aangezien HDDScan het serienummer weergeeft kun je op de fysieke schijf op het label zien welke het dus is)
[ Voor 70% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2011 23:35 ]