• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Hey,
irritant probleempje.
Ik heb een Marantz Sr8500 receiver dewelke gekoppeld is aan mijn win7 pc via de spdif (optical). De receiver ondersteund DD en DTS. Als mediaplayer gebruik ik VLC.

Ik heb in het verleden succesvol DTS track weten af te spelen.. zichtbaar daar het DTS logo dat dan tevoorschijn kwam.

Als ik nu een DTS track probeer af te spelen krijg ik echter geen DTS geluid. Het beste dat ik eruit krijg is stereo.

In VLC heb ik onder de audio settings "use spdif" aangevinkt.
Onder de output module heb'k 'win32 waveout' geselecteerd dewelke op zijn beurt use float32 output aangevinkt heeft en microsoft soundmapper als device gebruikt.
Ik kan bij win32 waveout ook de spdif interface selecteren ipv de MS soundmapper. Dan krijg ik wel het geluid over mijn receiver maar in stereo. De receiver ziet dan geen DTS meer.

Als ik bij de windows sound options de Digital audio / spdif' selecteer en daar de DD en DTS tests uitvoer dan had ik voor dat ik met alle settings ging kloten succes voor zowel dts als dd. Als ik nu echter test krijg'k geen DTS biebjes meer te horen.

U raad het al.. wat zijn nou eignelijk de juiste instellingen om mijn VLC netjes DTS via de receiver te laten afspelen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je toevallig een Soundblaster X-Fi? Mogelijk ligt het bij de drivers... ik had ook ziets vaags (maar heb tegenwoordig een mediaplayer naast de tv staan.. te beroerd om uit te zoeken :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• witchdoc
Michael Knight schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:31:
Heb je toevallig een Soundblaster X-Fi? Mogelijk ligt het bij de drivers... ik had ook ziets vaags (maar heb tegenwoordig een mediaplayer naast de tv staan.. te beroerd om uit te zoeken :) )
yup, X-fi hier :(
Makkelijker om snel een nieuwe (ander merk?) kaart te kopen dan zeker?
Media player vind'k maar meh eerlijk gezegd.. pc staat toch altijd aan en heeft veel meer storage.

[ Voor 12% gewijzigd door witchdoc op 16-02-2011 20:27 ]

• ChielW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
Als ik via hdmi geluid in dts/dd wil sturen naar mijn receiver, dan moet ik altijd het audio apparaat veranderen van stereo naar a/52 over spdif . Daarna wordt het geluid pas digitaal doorgestuurd

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2z4kzlv.png

• witchdoc
Ik heb raar maar waar weer DTS geluid.. met settings waarbij het gisteren zeker weten niet werkte.

In windows:
DTS en DD aan, sample rates: 44.1, 48.0, 88.2, 96.0
Allow apps exclusive control aan
give exclusive apps prio ook aan

in VLC:
audio: gebruik spdif
outputmodules: win32 waveout
waveout: use float32 en digital audio / spdif aan (microsoft soundmapper werkt nu ook hier)
Verder inderdaad ook die A/52 over spdif als audioapparaat.

Ik snap't totaal niet wat er nu anders zou zijn dus 'k hou het maar op een brakke X-Fi.. 't werkt voorlopig in elk geval wel weer en da's het belangrijkst. Nog bedankt voor de hulp verder!